VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, hij bedoelt rechts. Rechts van de koppeling zit de pick-up spoel.

Zal ff een plaatje voor je zoeken ;)

[afbeelding]

Waar dat pijltje van de starter clutch overheen staat, dat is een pick-up spoel.

Die zit met een boutje vast en daarachter een pasbusje toch? en hoe kan je de draadbreuk ontdekken? met draaiende motor of zo?
 
Volgens de garage ging ik juist te hard door de bochten :? de BT45 was meer een toer dan een sport bandje...maarja, als ik wilde toeren had ik wel een Shadow of een Harley gekocht :+

Ik merk dat mijn neutraallampje het niet meer zo goed doet, soms wel en soms niet ondanks dat hij wel in zijn vrij staat. Is dit makkelijk te verhelpen of niet?
En nog iets...net ff noodstoppies geoefend ( :+ ) maar ik merk dat bijna elke keer het olie lampje gaat branden, ondanks dat het pijl ruim voldoende is (bijna op MAX zeg maar)

Ik zou de cockpit los maken en er een nieuw lampje in doen, kan geoxydeerd zijn, kan je gelijk alle lampjes controleren heb ik ook gedaan maar goed ook er waren er 3 stuk. dat is het probleem denk ik met je neutraal lampje.
 
Laatst bewerkt:
Koud of warm, scheelt praktisch niks als ik pijl -O- zal wel aan mij liggen. Volgens het WPH moet je toch warm pijlen? of iig ff stationair laten lopen


nee koude motor pijlen, als je dat met een warm blok doet dan zit er overal olie, en doe je het dan op niveau brengen dan zit er teveel in en dat kan je je keeringen enz. kosten
 
Ik zou de cockpit los maken en er een nieuw lampje in doen, kan geoxydeerd zijn, kan je gelijk alle lampjes controleren heb ik ook gedaan maar goed ook er waren er 3 stuk. dat is het probleem denk ik met je neutraal lampje.

Persoonlijk denk ik het niet, want als hij in de vrij staat en ik wiebel een beetje met de schakelpook dan gaat hij aan/uit. Maar nogal vervelend, want met het neutraal lampje doe ik wat minder voorzichtig met koppeling op laten komen :P
 
Je hebt gelijk Wobbel,oliepijlen met motor 1 a 2 minuten stationair laten draaien, vreemd want bij elk blok moet je met koude motor pijlen (auto)

En je contolelamp kan zijn dat je schakelaar inwendig versleten is :Y
 
Die zit met een boutje vast en daarachter een pasbusje toch? en hoe kan je de draadbreuk ontdekken? met draaiende motor of zo?

Denk dat je ze dan even door moet meten, maar zou niet weten wat de waardes horen te zijn.

Je hebt gelijk Wobbel,oliepijlen met motor 1 a 2 minuten stationair laten draaien, vreemd want bij elk blok moet je met koude motor pijlen (auto)

En je contolelamp kan zijn dat je schakelaar inwendig versleten is :Y

Met VF750F ook? :o

Ik peil altijd koud, door de peilstok eruit te draaien en dan tegen de opening te drukken (Niet erin draaien).
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je ze dan even door moet meten, maar zou niet weten wat de waardes horen te zijn.Met VF750F ook? :o

Ik peil altijd koud, door de peilstok eruit te draaien en dan tegen de opening te drukken (Niet erin draaien).

Dat doe ik ook altijd met koude motor, maar in het wphb staat idd 2 minuten stationair laten draaien en dan pas oliepijlen, raar maar waar :Y
 
Enig idee waar ik dat kan vinden in het WPH? Zie wel bij electrical system hoe ik hem kan doormeten, maar kan niet vinden waar ie zit :P

De schakelaar zit aan de linkerkant boven het deksel welke voor de ketting zit. Het kleine dekseltje welke met twee boutjes vast zit.

Schaelaardekseltje.jpg


Het is gewoon een nok welke tegen een gebogen plaatje drukt. Waarschijnlijk is het contact vuil of heeft ie niet genoeg veerdruk. (Beetje verbuigen)

Uit de ruimte van het deksel gaat 1 losse draad met de kabel van de dynamo mee naar de spanningsregelaar. Bij de spanningsregelaar (linker zijdeksel onder het zadel) zit 1 losse connector voor de neutraal schakelaar. Als je deze losneemt en de draad die naar het blok gaat meet met de ohm meter, moet ie in neutraal 0 aangeven tov massa.
 
Laatst bewerkt:
Oliepeil in de manualk zijn al vele discussies over geweest. Elders in het handboek staat een sectie over de check's alvorens je een gereviseerd motorblok voor de eerste keer start, of als je de motor na langere tijd weer gaat gebruiken. Daar staat:

Eerste oliecheck middels het dippen van de peilstok.
Vervolgens de motor (hand) warm laten draaien.
Motor afzetten en even laten rusten. (2 a 3 minuten)
Vervolgens nogmaals controleren middels het dippen van de peilstok.

De olie moet wel naar beneden zakken, echter bij een gereviseerd blok, staat alles droog en heb je nog wel een litertje nodig om het aan te vullen. (Oliefilter, cylinderkop holtes etc..)

Kortom dippen koud, is nagenoeg gelijk aan dippen na een start en je blok 1 minuutje laten staan.

Ik zou er niet voor kiezen om direct na een start meteen te peilen. Uiteindelijk heb je dan teveel olie in je blok zitten wanneer je hem steeds maximaal aanvult. (Is ook niet goed)
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik kom ook weer ns voorbij ;)

Zo te lezen hebben jullie wel een geslaagde bqq gehad, hopelijk kan ik r bij de volgende bij zijn :)

Ik heb sinds het laatste ritje wat ik 1,5 week geleden gemaakt heb last van een sputterende fiets.. 't begon op de snelweg, niet echt fijn ;)
Ineens begon ie in te houden als ik het gas te ver open draaide en hij klonk ook wat meer knetterend.. Toen een dag later nog een klein stukje gereden om eens te kijken hoe t nou precies zit, en het lijkt zich pas voor te doen als ik het gas aardig ver open draai..voorbij de helft ofzo.. jullie enig idee? vieze bougies? verstopte sproeiers?

Te ver? Hoe kan dat nou....

@ Koen, is het probleem nu opgelost met het uitwisselen van de cdi-unit ?, of heb je nog steeds de zelfde problemen.

Ik heb nog hetzelfde probleem, wel de unit verwisseld, in z'n 5 houdt hij heel erg in als ik het gas opendraai, stoterend.

Ben net terug van rondje Hoorn en ik hoorde een rare tik bij het achterwiel?
Wat kan dat nu weer zijn? :(

Schijfremslot er nog in?





:+

Kon het niet laten...
 
Smeer en span de ketting eens.

Ga ik zo even kijken, ik hou die altijd scherp in de gaten, ik smeer de ketting altijd na een rit van ongeveer 5oo km, en de spanning is goed, die tik is net of het wiel er scheef in staat, dat geluid is net of de ketting scheef over de tandwiel achter loopt.
 
Dat is gelukkig makkelijk te verhelpen. En dat inhouden kan ook door de carburatie komen. Staan de mengselschroeven wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Ik had al de rubbers gecheckt, daar zit nagenoeg geen speling in dat is maar een heel klein beetje zoals het hoort, dus ik denk toch de lagers, maar even 2 nieuwe 2rs lagers halen :Y
 
Je draait ze in. tot de aanslag en dan braaf erbij tellen hoeveel hele en halve slagen. en ff in het wph kijken wat de basis afstelling is
maar als je benzineruikt kunnen ook de vlotternaaldjes niet meer goed afsluiten denk ik
 
Je draait ze in. tot de aanslag en dan braaf erbij tellen hoeveel hele en halve slagen. en ff in het wph kijken wat de basis afstelling is
maar als je benzineruikt kunnen ook de vlotternaaldjes niet meer goed afsluiten denk ik

Ships, dat betekend dat ik de carbs eraf moet halen en helemaal gaan schoonmaken, er kan wel troep inzitten, dan kan ik wel gelijk de andere rubbers erin zetten, deze zijn namenlijk licht gescheurd, de andere zijn nog helemaal soepel, pas nieuw denk ik, zit er toch weer meer werk aan dan ik dacht, nou dan maar gelijk aan de slag. :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan