VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
ff vraagje hier..wellicht weet iemand het

de achtervelg van de VFR750 ..single side swingarm
4 bouts bevestging..

weet iemand of dat passend is in een VFR400 NC24 swingarm?
 
Sorry ik kon het niet laten even geGoogle't op RS1000RW

201108_28_32_b0076232_17295920_zpsc9d5d894.jpg

201108_28_32_b0076232_1861321_zps60978bb6.jpg

201108_28_32_b0076232_17544835_zps8adbfd8e.jpg

201108_28_32_b0076232_17461888_zpsc281a314.jpg

201108_28_32_b0076232_17523950_zpsc3da0074.jpg

b0076232_1811434_zps4445fa51.jpg
 
ff vraagje hier..wellicht weet iemand het

de achtervelg van de VFR750 ..single side swingarm
4 bouts bevestging..

weet iemand of dat passend is in een VFR400 NC24 swingarm?

Gaat volgens hieronder niet passen:

1-There is NOWAY a nc30 swingarm to fit a nc21-24. NO WAY! To put it in other worlds, its EASIER to fit a CBR1100XX engine to nc24 frame, than a nc30 swing arm. Nc24 swing arm is open in the middle, and uses too small axles to fit the frame from either side. In the open section in the centre, the exhaust pipes of the rear cylinders pass through. On the other hand, the nc30 swing arm, has ONE axle that passes the swing arm from side to side, and there is NO SPACE for the exhaust pipes, because there is no opening in the nc30 swing arm centre. NC30 swing arm on NC21-24, simply forget it!

2-The NC30 u have seen with 4 nut rear wheel, is a modification some racers-trackdayers use, just to get 17'' 180 rear tires, that are easier to obtain. The wheel in this case is a RC36II 5'' 17'' rear wheel, and in order to fit the nc30, the hub of the nc30 needs a certain level of serious machining.

3-A NC24 CAN use a RC36II 5'' 17'' rear wheel with light machining on the nc24 hub. Both NC24 and RC36II wheels have an offset of 16mm and same 4x98 nuts. But there is a little difference in the diameter of the wheel's hub guide, thats why the NC24 hub needs machining. Apart from that, even with the 5'' wheel on, a max of 160 tire can be used, before the tire contacts chain or inner side of swing arm.

Hier praat men over een RC36-2 achterwiel ( 5J) . Jij hebt het over een RC36-1 achterwiel welke 5,5J is. Dus nog breder. Dus nog meer Off-set.
 
Iemand enig idee welke remschijven er allemaal op de VF1000F passen (voorkant)? Ik heb gewoon standaard klauwen, maar die originele remschijven voor de VF zijn echt schreeuwend duur!
 
Hoe kan dat nou? Wat doe je er dan allemaal mee? Heb je niet een betje te harde remblokken?

Die remschijven stammen uit 1984 hé :+ ik heb géén gesinterde blokken, gewone organische (besteld bij Noud :) allemaal bestellen hé :+ spam :o )
 
Laatst bewerkt:
Onder witje zit een nieuw setje Nissin remschijven welke 4mm dik zijn. Vervangingsmaat is 4mm bij standaard schijven... :?
 
Alle uitlaten moeten even lang zijn om dezelfde flow te houden. Zo loopt elke cilinder hetzelfde. Van de voorste cilinders zijn ze lang omdat ze uitlaten toen zo maakte denk ik. tegenwoordig kunnen ze door moderne technieken veel korter. Voor de achterste cilinders moesten ze dus rare bochten maken om hetzelfde te bereiken.
Is het niet zo dat lange bochten voor meer koppel zorgen? En koppel x rpm = vermogen ofzo toch? Kan me voorstellen dat een beetje koppel bij uitaccelereren niet verkeerd is ;)
 
Pfff, alsnog 121 euri's :o waarom zijn die krengen zo duur, op m'n auto is het echt tientjes werk B|
Pffff.. 121 euro is echt cheap voor nieuwe remschijven! Ik heb misschien nog wel en goed setje liggen, zal bij m'n ouders es kijken.

Auto remschijven zijn goedkoper omdat ze naar minder hoge toleranties gemaakt worden. Zo is het niet zo erg als ze niet roesten en ze mogen dik zijn.
 
Pffff.. 121 euro is echt cheap voor nieuwe remschijven! Ik heb misschien nog wel en goed setje liggen, zal bij m'n ouders es kijken.

Auto remschijven zijn goedkoper omdat ze naar minder hoge toleranties gemaakt worden. Zo is het niet zo erg als ze niet roesten en ze mogen dik zijn.

Ah, waarom mag er geen roest op m'n motorschijf zitten dan? Die kan ik er toch zo vanaf remmen :+

Als je nog een setje hebt zou mooi zijn, laat maar weten wat je ervoor wilt hebben :)
 
Zo.. Vanavond met de remklauwen verder gegaan.

Ik wist niet dat er zoveel verschil in zat bij alle VF750F's, met name de voorrem klauwen.

1983 heeft 27 mm zuigers.
1985 heeft 30mm zuigers.
1986 heeft 32mm zuigers.

:?
 
In '86 werden er toch al geen VF's meer gemaakt, maar VFR's? :?

Dat niettegenstaande verandert Honda natuurlijk ieder modeljaar wel iets...

Als ik eraan denk zal ik de mijne eens meten.
 
Laatst bewerkt:
Zo.. Vanavond met de remklauwen verder gegaan.

Ik wist niet dat er zoveel verschil in zat bij alle VF750F's, met name de voorrem klauwen.

1983 heeft 27 mm zuigers.
1985 heeft 30mm zuigers.
1986 heeft 32mm zuigers.

:?

Ze kwamen er elk jaar weer achter dat ze toch meer remcapaciteit nodig hadden? :+

Zo, ik heb weer een computer thuis...da's best handig :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan