VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemde beugels iig. Ik ben een vf500f2 aan het opknappen. Bijna klaar. Plak er ook een lichte zijspan aan. Heb een mooie bak gevonden en gekocht. Past niet helemaal dus zocht al manieren om hem te bevestigen. Dit zit er wel raar uit maar wie weet is dat de beste manier. Zie verder geen andere plaatjes van vf's met zijspan op internet.
 
Een VF500F2 met zijspan?????


Wat zong Skunk Anensie ook al weer?



"just because you could, doesn't make it right..." :+






Hey, het is jouw fiets hoor! Wie betaalt, bepaalt!
 
Vreemde beugels iig. Ik ben een vf500f2 aan het opknappen. Bijna klaar. Plak er ook een lichte zijspan aan. Heb een mooie bak gevonden en gekocht. Past niet helemaal dus zocht al manieren om hem te bevestigen. Dit zit er wel raar uit maar wie weet is dat de beste manier. Zie verder geen andere plaatjes van vf's met zijspan op internet.

Vraag JFJ hier op het forum eens. Die is bezig geweest met een VF750F dus heeft sowieso veel research hiernaar gedaan.
 
Schoorstang zijspan idd. Verder zie ik geen zijspan technische aanpassingen.
 
Bak aan een VFR gebouwd en al jaren heel veel plezier van.

VFR als trekker

Er is ook een topic VF750F als trekker, maar daar ben ik mee gestopt.

Als het een vaste bak word, dus geen zwenker, heb je nog wel wat ombouw werk 😆
 
Stapp, Heb je van een bepaald mechanisme specifieke plaatjes nodig?
Ik ga komend weekend naar Ecko motos, en die heeft een VF1000 met 2-persoons zijspan. Gek zicht, maar scheurt blijkbaar nog steeds heel goed :+

Als je wilt trek ik wat detailfoto's?
 


Ik zeg toch wie betaalt, bepaalt?? :?

Jouw VFR ken ik nog van het VFROC forum, een mooie combinatie. Had zelf ook een RC36/2. Maar een F2 als zijspan (ik heb een F2..) zal toch wat tekortkomen. Tuurlijk, er rijden ook MZtjes met zijspan....

:]
 
Jazeker heb ik die nodig. VF laat zich niet zomaar een bak aanlijmen. elk idee is meegenomen.Ik zie ze wel op deze pagina verschijnen, of in een PB.
Stapp, Heb je van een bepaald mechanisme specifieke plaatjes nodig?
Ik ga komend weekend naar Ecko motos, en die heeft een VF1000 met 2-persoons zijspan. Gek zicht, maar scheurt blijkbaar nog steeds heel goed :+

Als je wilt trek ik wat detailfoto's?
 
Ik denk dat het wel meevalt. Het is een heel lichtgewicht 1 persoons ongeremd vast bakje van polyester met frame en hulpframe. Moet wat stelmogelijkheden inbouwen voor het uitlijnen want die zitten er niet op en hij moet afneembaar blijven dus het hulpframe moet eraf kunnen in een uur. Ik zit wel te denken de vf500f2 iets te upgraden. wielen, remmen enz. De originele wielen zijn wel erg smal. remmen doet hij best maar kan misschien nog iets beter.
Bak aan een VFR gebouwd en al jaren heel veel plezier van.

VFR als trekker

Er is ook een topic VF750F als trekker, maar daar ben ik mee gestopt.

Als het een vaste bak word, dus geen zwenker, heb je nog wel wat ombouw werk 😆
 
iemand nog beugels liggen voor het monteren van de koplamp van een vf1000r?

nr 21 en 22
Honda VF1000R 1985 (F) F-1-1 HEADLIGHT (AR,E,ED,F,G,H,SP,U) - buy F-1-1 HEADLIGHT (AR,E,ED,F,G,H,SP,U) spares online

Groeten

Het is gewoon een haaks omgezet beugeltje wat makkelijk zelf te maken is. Het bovenste gat zit op de juiste hoogte van de koplamp..

Deze zijn ook zelf gemaakt met een versteviging in de hoeken. (Maar als je een strip van 3mm haaks zet is dat niet nodig)

22861369_1921361738129065_7754283863764069690_o.jpg
 
Heeft iemand ervaring met het lichter maken van de wielen van een sabre 750, of zijn er lichtere wielen die voor niet al teveel te koop zijn ?
Heeft iemand weleens zijn achterremstang vervangen door een kabel ?
Is er iemand in de buurt van Aalsmeer met ervaring in de ombouw naar caferacer van de Sabre.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 

Nee, nog niet helemaal...
Hij staat wel weer overeind met een complete voorvork en wielen.
Uitlaatsysteem is gemonteerd.

Maar in februari komt er weer vooruitgang!
Te doen:
- Remmerij volledig nalopen / reviseren
- Hagon Schokbreker o.g.
- Nieuwe banden
- Ketting is nog even een vraagteken
- Wat kleine dingen afmonteren

Ik ben nu alleen druk met alles verhuizen. Komende paar weken druk klussen in huis, eind januari moet mijn huidige woning leeg zijn ivm de overdracht. Daarna ga ik een klein beetje investeren in het machinepark en onderdelen en komen de VF's weer aan de beurt :).

Dan moet ik ook nog ergens een BBQ organiseren... :+ :Y :9~
 
Heeft iemand ervaring met het lichter maken van de wielen van een sabre 750, of zijn er lichtere wielen die voor niet al teveel te koop zijn ?
Heeft iemand weleens zijn achterremstang vervangen door een kabel ?
Is er iemand in de buurt van Aalsmeer met ervaring in de ombouw naar caferacer van de Sabre.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik ken alleen voorbeelden met spaakwielen waarbij in de basis de originele naaf wordt gebruikt.
s-l1600-02.jpg

Lijkt me niet echt een goedkoop alternatief :9
 
Hoi Maximus,

Heb je nog de foto's van de vf1000f, Ik heb ook nog een 1000?

Stapp, Heb je van een bepaald mechanisme specifieke plaatjes nodig?
Ik ga komend weekend naar Ecko motos, en die heeft een VF1000 met 2-persoons zijspan. Gek zicht, maar scheurt blijkbaar nog steeds heel goed :+

Als je wilt trek ik wat detailfoto's?
 
Vraagje. Past een Honda VF 750 C Bj 83-85 voorvelg ook op de VF750F `83?
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan