VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

De oilmod heeft standaard een korte en een lange leiding.

Verschil lengte bij de korte is tussen de 750 en 1000 - 2,5cm
Verschil lengte bij de lange is tussen de 750 en 1000 - 5,0cm

Dat lengteverschil kan je wel wegwerken door de adapter ring te draaien waardoor de leidingen iets meer naar onderen gericht worden.

Bedankt Dutchy en Tomcat!
 
Gewoon zomaar omdat ze zo mooi is :)



JWR9SgK.jpg


F6RBdEE.jpg
 
Beste VF-liefhebbers,

Sinds einde seizoen vorig jaar ben ik eigenaar van een VF1000F2 (zie foto).
Ik heb al uren leesvoer aan jullie forum gehad, waarvoor dank!
Ik heb wel een paar vragen over de VF.
Uiteraard heb ik veel gelezen over de olieperikelen bij de VF. Ik wil die van mij zo lang mogelijk goed houden en vraag me af of ik ook zo'n olie-modificatie moet uitvoeren, voor de zekerheid.
Ik ben bijvoorbeeld met m'n CB900 gewend om het ding rustig warm te rijden (+/- 3000 toeren). Maar als ik alles hier lees, moet ik de VF meteen op 3500 toeren zetten, vanwege de oliedruk. En op warme dagen, warme motor, stilstaand voor een stoplicht, loop ik risico's op beschadigingen. Misschien overdrijf ik iets, maar ik wil m'n VF een gezond olieleven geven :)
Kort door de bocht, wat is wijsheid?
Een andere vraag is, hoeveel druk moet je de achtervering geven als je er met een duopassagier op gaat zitten?

Dank alvast voor de reacties en groetjes,
Frans
full
 
Laatst bewerkt:
Wel zo verstandig om te doen als je de mogelijkheid hebt mbt de oilmod.
 
Ze is ook nog wel aardig piep voor haar leeftijd :9

Ben op het ogenblik bezig om de kleppen te stellen, de achterste cilinder is klaar, dacht doe eerst de moeilijkste ff, maar zag dat de voorste ook niet makkelijk wordt, de radiator moet er voor weg B|
 
Beste VF-liefhebbers,

Sinds einde seizoen vorig jaar ben ik eigenaar van een VF1000F2 (zie foto).
Ik heb al uren leesvoer aan jullie forum gehad, waarvoor dank!
Ik heb wel een paar vragen over de VF.
Uiteraard heb ik veel gelezen over de olieperikelen bij de VF. Ik wil die van mij zo lang mogelijk goed houden en vraag me af of ik ook zo'n olie-modificatie moet uitvoeren, voor de zekerheid.
Ik ben bijvoorbeeld met m'n CB900 gewend om het ding rustig warm te rijden (+/- 3000 toeren). Maar als ik alles hier lees, moet ik de VF meteen op 3500 toeren zetten, vanwege de oliedruk. En op warme dagen, warme motor, stilstaand voor een stoplicht, loop ik risico's op beschadigingen. Misschien overdrijf ik iets, maar ik wil m'n VF een gezond olieleven geven :)
Kort door de bocht, wat is wijsheid?
Een andere vraag is, hoeveel druk moet je de achtervering geven als je er met een duopassagier op gaat zitten?

Dank alvast voor de reacties en groetjes,
Frans

Mooie machine, Frans.
Qua achterschokker... geen idee hoe dat met druk zit. Het zal mij eerlijk gezegd verbazen als de schokbreker nog in goede staat is. De originele zijn grotendeels overleden van wat ik zo langs heb zien komen. Gelukkig zijn er goede aftermarket te vinden.
 
Met hulp van The Dutchy nu weer een lopende Sabre 750VF uit 82. Erg blij mee. Carbs zijn clean, de choke sproeiers zaten dicht en verder was tie ook niet echt schoon.

Maar, nu ik toch bezig ben, olie, wat voor olie kan ik het best gebruiken bij zo'n oude motorfiets? Ik hoor allerlei dingen, van Action olie tot premium grade dingen. Wat denkt men hier?
 
Met Ester technologie.. En ruikt nog lekker ook. :Y Heb ik bij beide VF750F motoren erin zitten.
Motul 5100 10W40 4T motorolie. De Motul 5100 10W40 4T motorolie is een technosynthese smeermiddel op basis van Ester-technologie. Heeft anti slijtage eigenschappen en waarborgt een perfecte werking van de natte koppeling.
 
Laatst bewerkt:
Met hulp van The Dutchy nu weer een lopende Sabre 750VF uit 82. Erg blij mee. Carbs zijn clean, de choke sproeiers zaten dicht en verder was tie ook niet echt schoon.

*O*


Insiders hier zeggen over Dutchy:
- Hij ruikt naar Motul 5100, hij gebruikt het vast als deo of aftershave
- Hij is in staat zijn biefstuk er in te bakken..

Ik gebruik die 5100 in al mijn brommers. Is prima spul.
 
Laatst bewerkt:
Met Ester technologie.. En ruikt nog lekker ook. :Y Heb ik bij beide VF750F motoren erin zitten.
Motul 5100 10W40 4T motorolie. De Motul 5100 10W40 4T motorolie is een technosynthese smeermiddel op basis van Ester-technologie. Heeft anti slijtage eigenschappen en waarborgt een perfecte werking van de natte koppeling.

"Speciaal ontwikkeld voor de nieuwste motorfietsen van HONDA (sinds mei 2007)"

Maar ik vetrouw meer op advies hier, dan op een bericht op een verkoopsite ergens. Thanks.
 
In mn yamaha's werkt het ook nog steeds goed geloof ik.
 
Iemand die weet waar de temperatuursensor zit op een VF750F? Vorig jaar deed die het prima, maar dit jaar niks meer. Of de tempsensor is kapot of het metertje in het dashboard.
 
Sooooooooooooooooooooooooooo..... dat koppelt en remt ECHT een stuk lekkerderder!!!
(en de pivot points schoonmaken helpt ook..)


IMAG0877.thumb.jpg.cbb240e3faee41d7ed1a19a785007d7d.jpg






Maar kreig nau tietuh!!! Verboden te wheeliëen?????

wheelie.thumb.jpg.0c8ace5f59bbc82108f5fb32aa74aea3.jpg

(niet ik ik het doe, maar toch....)
:-)
 
Vraagje,
Mijn VF1000F,1985, houdt ontzettend in bij volgas accelereren zodra ik boven de 6000rpm kom. Is dit een vervuilde carburatieprobleem of iets anders? Ik weet helaas niets van de onderhoudshistorie. De Honda heeft nu zo'n 100.000km gelopen.
Het standaardonderhoud is inmiddels wel gebeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan