VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Inderdaad die twee zwarte ontstekingskastjes. Waarschijnlijk blijven ook twee uitlaatbochten koud. (of voor of achter)

Kan aan één van deze kastjes liggen. Je kan dus proberen door de kastjes om te wisselen en kijken of het probleem naar voren, of naar achteren verhuisd.

Kan ik dat ook doen bij mijn VF500? Just to be sure... :-)
 
Ik weet dat het laat is om nog aan te melden voor de BBQ maar ben verleden week bij een nieuwe baas begonnen dus kon nog geen dagen plannen. maar sinds gister weet ik dat ik komende zaterdag vrij ben.
dus als er nog een mogelijkheid is om aan te schuiven meld ik me bij deze aan voor de BBQ.
 
Ik moet denk ik nog even snel wat sleutelen, remmen komen op het moment niet super lekker los en distributie kettingen komen morgen binnen, de sluitschakels echter pas over een paar weken :)

Straks maar weer even de motor in de huiskamer zetten.

db
 
Ik ga de VF ook net niet af krijgen. Afgelopen zaterdag de eerste proefrit gemaakt. Ze is wel weer officieel op de weg en verzekerd. Gisteren zijn de nieuwe schoenen om de velgen gelegd, dat is allemaal OK.
Tijdens de proefrit bleek echter dat niet alle electronica werkt (knipperlichten en claxon), en de VF begon in te houden na een keer het gas open te hebben getrokken. Ik vermoed het brandstoffilter, maar daar moet ik nog naar kijken. Verder een kleine lekkage aan de brandstofkraan ontdekt, evenals ergens in het koelsysteem (klein plasje zag ik gisteren liggen).

Al met al wat kleine puntjes, maar die ik niet meer deze week op kan gaan lossen. Hopelijk heeft de Kawa er wel zin in zaterdag, moet die maar van stal.

Heeft iemand toevallig nog die speciale "boutjes" liggen waar de spiegels op bevestigd worden? Ik heb wel spiegels liggen, maar deze blijken te missen. Aangezien ik zelf nog nooit spiegels heb gedemonteerd, maar dit altijd meegekregen heb in de onderdelenbakken verwacht ik ze ook niet te vinden.
 
Gister de remmen weer fris gemaakt. ik was dus van plan om te komen met de VF. Ik heb de nacht er voor een nachtdienst die ik half vrij heb gevraagd. Ik zou dus op tijd moeten kunnen komen voor de rondrit.

(ps, ik denk dat ik de lelijkste en luidste VF heb van de club dus weest gewaarschuwd ;) )

fb
 
(ps, ik denk dat ik de lelijkste en luidste VF heb van de club dus weest gewaarschuwd ;) )
fb

Mijn VF750F met Sebring Endurance 4-1 (Short-open) klinkt redelijk braaf, onder de 1500 rpm.. Boven 5.000 rpm is niet leuk..
Ik zit serieus te overwegen of ik wel met de VF750F afkom. Mijn collega had afgelopen weekend een ritje richting SPA en omgeving. Hij op de motor, zijn vrouw op de hare... Allebei rijden ze een CBR 1000rr. in de controle fuik gereden nabij Vaals. Hij mag volgens kenteken 93dB, uiterlijk 97 dB, deed 99dB.. Zij volgens kenteken 98dB, mag uiterlijk 102 dB, deed 105dB.. Weekend naar de .... € 840,- en twee WOK meldingen... Dezelfde dag naar huis (hotels die je al betaald hebt bedanken voor hun service) of een aanvullende boete riskeren als je niet op dezelfde dag naar huis rijdt..

Dus uiterlijk is 4dB overschrijding toegestaan.. Daarboven betekend een bekeuring van € 420,- en een WOK melding..

Even iets veranderen op de VF750F deze week......
 
Al sinds de aankoop een paar maanden geleden komt er een ratel vanuit het blok wat sneller gaat bij meer toeren. De garage bevestigde dat het speling op de kleppen moest zijn.
Afijn, vandaag beide deksels eraf gehaald en begonnen met het stellen van de kleppen.
Hierbij is de inlaat en uitlaat tussen de 0,10 en de 0.15mm afgesteld.
Bij 1 klep zat er rond de 1mm speling op.
Na alles weer in elkaar gezet te hebben hoor ik nog steeds hetzelfde geratel.

Verder zien de nokkenassen er tiptop uit. Geen spoorvorming oid. Heeft iemand een idee wat er zou kunnen zijn? En klopt het dat kleppen 0.12mm speling moeten hebben?

Het betreft een VF700 sabre uit 1985.
 

Bijlagen

  • E6B07C34-2ED4-4125-BE2E-345370FF91E0.jpeg
    E6B07C34-2ED4-4125-BE2E-345370FF91E0.jpeg
    1 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
o.12 is correct, 1mm was wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel, is de sleper niet ingesleten?
ratel kan ook (mede) veroorzaakt worden door een versleten/kapotte kettingspanner. dan gaat ie ook klapperen/ratelen.
 
Als hierboven... Kan het mis hebben, maar volgens mij is de tuimelaar links onder (op de foto) ingesleten.. Normaal is het oppervlak van de tuimelaar, daar waar contact met de nokkenas bolvormig. Vlak, of een uitholling in dit oppervlak is niet goed..
 
Bedankt voor het meedenken.
Beide kettingen waren prima onder spanning. Ik zal binnenkort alles nog een keer open gaan maken en nogmaals controleren. Ook op de punten die jullie nu benoemen.

Nog een vraagje, weet iemand toevallig waar ik een nieuw filter voor deze motor aan kan schaffen? Dus het schuim en niet de papieren ovaal/ronde variant
 
En rechtsboven nokkenas heeft inslijpsporen?
Verder:
Olie filter: Hiflo 303 (met oliemodificatie: Hilfo 202).
Luchtfilter: K&N of originele filter.
Even Googlen op luchtfilter VF700 en je hebt aanbieders genoeg.
 
[QUOTE="Vampiremax, post: 28868436,
Even Googlen op luchtfilter VF700 en je hebt aanbieders genoeg.[/QUOTE]

Voor een Sabre kan dit nog wel eens tegenvallen. De Sabre heeft andere luchtfilters als de Interceptor en Magna..
 
Ik ga de VF ook net niet af krijgen. Afgelopen zaterdag de eerste proefrit gemaakt. Ze is wel weer officieel op de weg en verzekerd. Gisteren zijn de nieuwe schoenen om de velgen gelegd, dat is allemaal OK.
Tijdens de proefrit bleek echter dat niet alle electronica werkt (knipperlichten en claxon), en de VF begon in te houden na een keer het gas open te hebben getrokken. Ik vermoed het brandstoffilter, maar daar moet ik nog naar kijken. Verder een kleine lekkage aan de brandstofkraan ontdekt, evenals ergens in het koelsysteem (klein plasje zag ik gisteren liggen).

Al met al wat kleine puntjes, maar die ik niet meer deze week op kan gaan lossen. Hopelijk heeft de Kawa er wel zin in zaterdag, moet die maar van stal.

Heeft iemand toevallig nog die speciale "boutjes" liggen waar de spiegels op bevestigd worden? Ik heb wel spiegels liggen, maar deze blijken te missen. Aangezien ik zelf nog nooit spiegels heb gedemonteerd, maar dit altijd meegekregen heb in de onderdelenbakken verwacht ik ze ook niet te vinden.

Gisteren weer een sleutelsessie met Zwerver gehad, wederom gezellig. De vorderingen:
- Wielen met nieuwe banden zitten weer in de VF
- Electronica grotendeels nagelopen, stekkers een paar keer in en uit elkaar gedaan. Bij demontage van het achterkontje bleek een van de stekkers van de CDI wel erg makkelijk los te vallen. Deze weer opnieuw vast gezet, hopelijk kwam hierdoor ook het stotteren/inhouden. Richtingaanwijzers doen het weer na vervangen van de clignoteur. Kentekenplaat heeft weer een privéspot en ook het remlicht werkt weer.
Enige puntje hier is nog de claxon. Het vermoeden is dat hier iets in de schakelaar zit... Sowieso maken de schakelaars nog niet de meeste betrouwbare indruk op mij, daarvoor moeten we dan maar wat kilometers maken..
- Lekkage koelvloeistof bleek de aftapplug van de onderste radiator te zijn. Deze zweette iets en brak af zodra hij werd aangeraakt. Restje eruit gehaald en direct vervangen door een uit de onderdelenvoorraad.
- Zijstandaard vervangen door een ander exemplaar met wat minder speling. Nu kan het schakelpookje er weer normaal langs.

De VF is iig van de brug. Deze week heb ik geen tijd meer voor proefritten etc. dus zaterdag ermee rijden wordt het nog niet.
 
- Lekkage koelvloeistof bleek de aftapplug van de onderste radiator te zijn. Deze zweette iets en brak af zodra hij werd aangeraakt. Restje eruit gehaald en direct vervangen door een uit de onderdelenvoorraad.
Wist je dat als je geen vervangende plastic aftap plug hebt je een oude bougie erin kunt draaien? Wel porselein afbreken/opmaat zagen en draad met wat teflontape indraaien.
 
Kleine aanvulling op de post van Ferde. De foto van de cylinderkop is niet degene waar de inlaatklep een extreme speling had.

Betreft de cylinder aan de linkerkant (cardanzijde) van de motor.
 
Wist je dat als je geen vervangende plastic aftap plug hebt je een oude bougie erin kunt draaien? Wel porselein afbreken/opmaat zagen en draad met wat teflontape indraaien.

Waarom moet het porselein er af? Als je dat net iets te lomp doet heb je alsnog een lekkage.

Bij mij is het trouwens ook geen plastic plug maar een metalen plug. Dacht ik.

db
 
[QUOTE="Vampiremax, post: 28868436,
Even Googlen op luchtfilter VF700 en je hebt aanbieders genoeg.

Voor een Sabre kan dit nog wel eens tegenvallen. De Sabre heeft andere luchtfilters als de Interceptor en Magna..[/QUOTE]

Klopt. Het gaat om deze:
 

Bijlagen

  • 5E151B26-6F68-490E-9456-EEF5C9F95D13.jpeg
    5E151B26-6F68-490E-9456-EEF5C9F95D13.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 8
En rechtsboven nokkenas heeft inslijpsporen?
Verder:
Olie filter: Hiflo 303 (met oliemodificatie: Hilfo 202).
Luchtfilter: K&N of originele filter.
Even Googlen op luchtfilter VF700 en je hebt aanbieders genoeg.

Ik denk dat het een beetje olie is op de foto.
Er was geen slijtage te zien.

Ik zal binnenkort even wat close up foto’s maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan