Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je rustig, met beleid tikt (niet slaat) met een kunststof hamer kun je gewoon tegen de wanden aan tikken. Om het trekken te vergemakkelijken kun je een paar bouten waarmee het BUITENdeksel vast zat terugdraaien om daar aan te trekken.
Lekkende keerring/pakking dat je dit deksel er af wil hebben?
Nu je het zegt. Daar had ik overheen gelezen. Misschien een opmerking van de vorige eigenaar?De VF500 is nog niet lopend en je hoort een ratel? Draai je krukas wel in de juiste draairichting? Is het niet de startkoppeling die je hoort?
Verder zoals voorgaand benoemd eventueel de klepdeksels openen om de situatie van de kettingspanning te kunnen beoordelen.
Nu je het zegt. Daar had ik overheen gelezen. Misschien een opmerking van de vorige eigenaar?
kan me niet voorstellen dat je 'm met de hand snel genoeg rond krijgt om te laten ratelen.
Zou je 'n foto kunnen plaatsen van de aansluiting van de cardankant van je wiel? Ik heb nog wielen staan maar weet zo niet meer welk type.Voor m'n project ben ik nog op zoek (voor weihnug, het is een budgetproject) naar een 17" VF700/750S achterwiel. Deze komt ipv het standaard 16"exemplaar en geeft me wat meer (allroad) bandenkeuze. Het mooie is dat deze 1:1 om te wisselen is.
Ik heb gisteren een VF750S wiel gescoord, maar bedankt voor hrt aanbod.Zou je 'n foto kunnen plaatsen van de aansluiting van de cardankant van je wiel? Ik heb nog wielen staan maar weet zo niet meer welk type.
Heel leuk topic van je Magna-project!
Als ik af ga op de gegevens, heb je wel heel dunne voelermaten, of je hebt het in cm uitgedrukt. Manual is 0,12mm (later 0,14mm) . Daarnaast heb je 16 kleppen en zou je dus 16 meetwaarden hebben. Heb je gemeten tussen de nokkenas en de tuimelaar? Je dient de speling tussen fe klepstel bout en de klep te meten. Gebruik twee voelermaten om de eventuele kantelspeling van de tuimelaar tegen te gaan. Dus een voeler tussen de ene klep en de andere op de te stellen klep op dezelfde tuimelaar..Even een oproepje aan de VF kenners hier!
We hebben vanmiddag even de klepspeling opgemeten van de VF500 van ons.
Let wel, het blok tikt behoorlijk als je hem aanloopt zonder dat er ontbranding plaats vind.
We zijn op de volgende waardes uit gekomen.
Intake
1. 0.010
2. 0.015/0.018
3. 0.010
4. 0.010/0.013
Exhaust
1. 0.020
2. 0.000/0.006
3. 0.025/0.028
4. 0.025
Met het oog op zakkende kleppen , schijnt een ding te zijn voor een vf500? Ziet iemand dan een echt hele rare klep? Heb degene die wij raar vonden even aangestreept. is dat terecht?
Post wordt nog even aangepast! Tikfoutjes. Thanks voor het spotten!
Intake kleppen
1. 0.10 & 0.10
2. 0.15 & 0.18
3. 0.10 & 0.10
4. 0.10 & 0.13
Exhaust kleppen
1. 0.20 & 0.20
2. 0.00 & 0.06
3. 0.25 & 0.28
4. 0.25 & 0.25
meetwaarden kloppen verder wel!
Alles boven de 0.15 resulteert in geklepper van de tuimelaars tijdens motorloop. Alles onder de 0.10 is echt te strak.