VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Ook hier even een berichtje en mij kort voorstellen:

Ik ben Milo, 29 jaar en ik ga binnenkort een Honda Magna V30 (500) overnemen voor een prikkie.
Is van een bekende van mij en heeft het nodige opknapwerk nodig denk ik, want hij staat al geruime tijd stil.
Is weg gezet met elektronische problemen, eigenaar wist niet exact wat, maar een maatje van me zei dat het hoogstwaarschijnlijk de CDI is die kapot is.
Dus ik ga binnenkort ff kijken en als dat het idd is, even op zoek naar een vervangende CDI.

Hebben jullie tips waar ik deze kan kopen? En is 2e hands voldoende of beter een nieuwe kopen?
Nog andere tips? Alles voor deze motor is voor mij nieuw, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier even een berichtje en mij kort voorstellen:

Ik ben Milo, 29 jaar en ik ga binnenkort een Honda Magna V30 (500) overnemen voor een prikkie.
Is van een bekende van mij en heeft het nodige opknapwerk nodig denk ik, want hij staat al geruime tijd stil.
Is weg gezet met elektronische problemen, eigenaar wist niet exact wat, maar een maatje van me zei dat het hoogstwaarschijnlijk de CDI is die kapot is.
Dus ik ga binnenkort ff kijken en als dat het idd is, even op zoek naar een vervangende CDI.

Hebben jullie tips waar ik deze kan kopen? En is 2e hands voldoende of beter een nieuwe kopen?
Nog andere tips? Alles voor deze motor is voor mij nieuw, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt.

Toevallig, ik ben met exact zo'nzelfde Magna bezig, uit 1985 :) Deze Magna had een paar jaar stil gestaan, met wat geluk binnenkort niet meer *O* Carburateurs schoongemaakt en gecontroleerd, bougies gecheckt, beetje olie bovenop de zuigers gegooid en het achterwiel rond gedraaid met de motor in z'n 5e versnelling, etc.. De volgende stap is eigenlijk gewoon proberen of-ie start :)

Dat doe ik dan wel aan een infuusje met verse benzine erin, gezien de motor niet met volle tank is weggezet verwacht ik eigenlijk wel dat de tank niet vrij van rotzooi en/of lekkages is.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee wat voor systeem dit is? Wij zijn een ouwe honda vr1000r uit 1983 aan het opknappen naar origineel!
20190330_160340.jpg
 
Mocht er nog iemand interesse hebben in onderstaand....

GRATIS OP TE HALEN.
 

Bijlagen

  • E6F5EB49-A74B-42D5-8C10-E3A6A5F29B3D.jpeg
    E6F5EB49-A74B-42D5-8C10-E3A6A5F29B3D.jpeg
    166,5 KB · Weergaven: 7
  • 89A014C2-9CE4-4E50-9F70-B6D05AF79647.jpeg
    89A014C2-9CE4-4E50-9F70-B6D05AF79647.jpeg
    235,1 KB · Weergaven: 6
Zijn er nog coole "must have" onderdelen voor een Magna V30 (500)?
Onderdelen van latere modellen Magna, of gewoon van hele andere modellen die ook passen op de Magna V30 uit '85?

Denk dan bijvoorbeeld aan een koplamp, een stuur, spiegels, windschermpjes? En uiteraard eventuele shocks, remmen upgrade etc.
Mag vanalles zijn! Dan kan ik eens wat gaan inventariseren en op zoek gaan.

Ik zit momenteel namelijk al te kijken of ik een Sissy bar te pakken kan krijgen.
Als iemand nog iets heeft liggen dan hoor ik het ook graag, PM dan maar :t
 
Ik zou wel eens kijken naar de vering idd... Niet omdat het cool is, maar ivm veiligheid. Er is best het eea aftermarket te krijgen (Hagon, Yss, Hyperpro).
 
Als je vuil wil verwijderen, ga je dan iets in een kleine ruimte erbij spuiten of is het dan zaak om het "zooitje" een keer open te maken en te zien waar vuil zit zodat je het kan verwijderen (vaak gezien dat geleedpotigen een behuizing hebben gevonden in stuurschakelaars... en die zooi krijg je niet weg met wat contactspray).

Succes
Ik heb geen geleedpotigen of ander materiaal dat er niet hoort kunnen vinden.
 
Kan ook in het knipperlichtrelais zitten. Die oude hebben een bimetaal wat na verloop van tijd slechter kan reageren.

Maar de motor viel zomaar uit zonder dat je de kill switch hebt aangeraakt? Dan zou ik die schakelaar eens loshalen.
Het knipperlichtrelais van een donor gehaald, maar dat veranderde niets. Uiteindelijk de stuurschakelaar van een donor overgezet en nu is het opgelost. Maar deze stuurschakelaar heeft geen goede bediening van de claxon. Toch is dat minder vervelend dan een slecht werkende knipperschakelaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan