• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

MiloMurphy

MF'er
18 mrt 2015
102
0
29
Zeeland
Oke, dus de Magna V30 is afgelopen zaterdag bij mij thuis gebracht. Ik wil er eigenlijk zo snel mogelijk mee aan de slag.

Ik ga op zoek naar/de volgende dingen halen:

- Accu
- Bougies
- (2e hands) CDI('s) (mits idd kapot)
- Ketting (en tandwiel?)
- Sissybar voor een Magna V30
- Alvast een oogje open houden voor shocks ter vervanging/verbetering van

Tevens hebben de chrome delen wat (vlieg?)roest, hoe kan ik dit het beste aanpakken om weer netjes te krijgen?
 

Destruction86

Die hard MF'er
20 dec 2013
751
5
32
Zwolle
Mijn Magna V30 heeft inmiddels gelopen, helaas blijft 1 vlotter hangen. Daar is dus nog wat werk te doen. Als het ding eenmaal goed loopt kan ik verder met banden/remmen/etc :)
 

stefanrs2

Die hard MF'er
13 mei 2011
695
7
24
Aangezien het hierbij blijft ga ik vanuit dat je het chrome dan op geen enkele manier meer "spik en span" kan krijgen dmv oppoetsen met wat dan ook ofzo.
Je kan nog proberen met alluminiumfolie het op te poetsen, maar als het echt verroest is dan is er inderdaad geen oplossing, behalve opnieuw verchromen.
 

MiloMurphy

MF'er
18 mrt 2015
102
0
29
Zeeland
Je kan nog proberen met alluminiumfolie het op te poetsen, maar als het echt verroest is dan is er inderdaad geen oplossing, behalve opnieuw verchromen.
Het is vliegroest; althans daar lijkt het erg op, het zijn kleine puntjes roest die zichtbaar zijn op de koplamp en bijvoorbeeld het (voorste spatbord).
Ik ga eens kijken of het met goed poetsen en wassen iets beter wordt, zo niet probeer ik jou tip van aluminiumfolie eens uit.

Bedankt daarvoor :t
 

stefanrs2

Die hard MF'er
13 mei 2011
695
7
24
Op youtube zijn er ook wat filmpjes over te vinden, ook sommige met cola. Zou het wel altijd met water proberen om de wrijving te verminderen.
 
  • Like
Waarderingen: MiloMurphy

JoHonda83

Rookie
13 apr 2019
1
0
Dag allen,

Ik ben van plan een Honda VF750 Sabre aan te schaffen, dit zal mijn eerste motor worden. Zijn er belangrijke punten waar ik specifiek op moet letten voor dit type motor? Ik heb al wat afgestruind op het forum maar zie door de bomen het bos niet meer.

Gr Joost
 

Blasco

Die hard MF'er
22 jan 2012
614
5
Leuk dat iemand kiest voor ´n Sabre! De meeste pijnpunten vind je wel in dit topic.
Maar zo uit mijn eigen ervaring / herinnering: de stekker van de dynamo, nokkenassen, vastzittende achterschokbreker.
Verder 'n oerdegelijk machine. Veel plezier met je Sabre en plaats vooral wat foto's. :t
 
  • Like
Waarderingen: JoHonda83

supervaags

( ͡👁️͜ʖ 👁️͡ )
26 mrt 2006
748
130
Backcorner
De uitlaat/collector is misschien iets om rekening mee te houden. Die zijn in goede staat lastig te vinden.
Niet iets om hem voor te laten staan ofzo, maar als de collector erg verroest is heb je daar wel werk/kosten aan.
 
  • Like
Waarderingen: JoHonda83

JPi

MF veteraan
13 mrt 2003
1.741
23
Hoorn
Partij lichtmetalen delen gestraald/glasgepareld. Kan ik weer verder met Mag-3... als ik tijd heb.
 
Laatst bewerkt:

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
558
11
29
Ridderkerk
Ik mag hier sinds vanavond ook meedoen *O*. Ik heb een VF750F Interceptor uit '83 opgehaald. Heeft twee jaar buiten moeten slapen en de laatste 1,5 jaar stil gestaan. Met een verse accu erin deed alle verlichting het en ging de startmotor rond dus dat bied hoop. Het eerste euvel is dat de sloten van de tank en het zadel niet open willen. Dan als eerste maar eens alle vloeistoffen, filters en bougies vervangen, de kleppen stellen en eens kijken of er nog leven inzit. Heeft iemand toevallig een (digitaal) werkplaatshandboek liggen?
640x480.jpg
 

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
558
11
29
Ridderkerk
Heeft er iemand nog een set sloten liggen? Of in ieder geval de sloten voor de buddyseat en de tankdop? Op die van mij zijn ze namelijk versleten.

Ik heb een set gevonden, en een andere remklauw voor de achterkant gezien de zuigers vast zitten geroest.
Op de inlaat nok van cilinder 2 zit helaas een beschadiging, alle andere zijn nog netjes. Ik verwacht dat ik er voorlopig nog wel mee vooruit kan dan gaat er eind van het jaar een andere nokkenas in.

IMG_20190418_144807.jpg

Hoe doen jullie het met kleppenstellen precies?
Het wphb stelt .12 mm en bij beide kleppen tegelijk meten maar ik heb maar een set voelermaten en daar zit deze maat al niet tussen.
 
Laatst bewerkt: