VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Uitlaat zit eronder,moest nog wel wat aanpassen,maar is gelukt,klinkt beter en niet meer lek op 37 plaatsen.
1558197144944..jpg
 
055285AB-E637-4564-BBEB-7031768DE7BB.jpeg
Even een vraagje..maar misschien maak ik mij ook wel onnodig druk. Het betreft een Honda Sabre VF700s van 1984.

Wat zou de werktemperatuur van de motor (koelvloeistof) moeten zijn bij deze weersomstandigheden? Als ik nu zoals vandaag en gisteren door het dorp rij met een gemiddelde snelheid van 60km/u komt mijn temperatuurmeter op onderstaande Echt zakken doet hij niet
Als ik de snelweg opdraai gaat er na verloop van tijd 1 blokje af.
Kan dit kloppen om ben ik gewoon gek, ik dacht altijd dat het in het verleden nl minder was
 
Bij mijn Sabre komt er in de zomer zowel tijdens het rijden als stilstaand/stationair een blokje bij. Ik heb wel een andere weergave zie ik, bij mij schomelt het rond de 4 blokjes.

Gevoelsmatig lijkt het alsof die erg warm wordt idd, maar dat ligt denk ik meer aan een niet al te nauwkeurige sensor/display. De koelfan slaat pas bij een van de laatste blokjes aan.
 
De fan slaat inderdaad aan als er nog 1 blokje bij komt.
Ik heb onlangs de thermostaat en de vloeistof vervangen. Dit omdat de oude thermostaat toch iets minder open ging dan de nieuwe. Bovenste is de “nieuwe”.
Het bijvullen is extreem gemakkelijk, maar moet zo’n systeem ook nog ontlucht worden oid? De manual zegt dat ie dat automatisch doet!?
F1BFC6D9-103D-4688-9C0F-F56023C23C6D.jpeg
 
Dat gaat vanzelf idd, uiteraard moet je het niveau in de gaten houden, vaak moet er naderhand nog een scheut bij.

Ik kantel de motor tijdens het bijvullen een paar keer naar rechts, zodat de meeste lucht eruit gaat.
 
Mijn Sabre, ook ´n VF700s van 1984, geeft/gaf altijd 3 blokjes aan. Alleen bij vorst duurde het wat langer voordat hij
op temperatuur kwam. Voor het ontluchten van het koelsysteem zit er bij de mijne ´n ontluchtingsnippel op
het thermostaathuis.

HondaVF700 thermostaathuis.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat vreemds met m'n magnarat. De afgelopen 2 dagen de eerste proefritten (woon werk verkeer genoemd :P) gisteren helemaal niets aparts, maar vandaag viel op zewel de heen- als de terugweg de toerenteller en het neutraal lampje uit. Naar schatting ongeveer wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is. Na een half uurtej een keer gestart en beide werken weer???? Schiet mij maar lek, maar deze snap ik niet. De kabelboom is trouwens "niet origineel" meer O-)O-)
Het kan trouwens best zijn dat het gisteren ook al was, maar dat het me niet is opgevallen, ik zit ook niet continue op m'n toerenteller te kijken.
Verder blijft alles ook normaal werken zover ik kan zien/horen.
Als het nou alleen de toerenteller was kon ik nog denken ergens 1 draadje verkeerd aangesloten, maar de combi met het neutraallampje vind ik zo vreemd.
Iemand een idee, zodat ik het weekend wat gerichter kan zoeken?
Ik heb het gevonden, het bleek uiteindelijk een gare glaszekering. Visueel niets aan te zien, maar toch niet 100% in orde.
 
Een maat van me wil zijn VF400 weg doen. Hij heeft er een tweede VF400, met vastgelopen blok, in onderdelen bij. Hij hoeft er weinig voor maar zit niet te wachten op mensen die komen zeuren. Accu is waarschijnlijk overleden, carbs zijn afgetapt voor hij de motor heeft weggezet dus het is geen opstappen en wegrijden motor. Zijn prijsidee is ergens rond de 100-150 euro. Voor alles! Hij heeft het mij ook aangeboden maar ik heb al teveel projecten. Mochten er liefhebbers zijn dan ben ik via PB te bereiken. Motor staat in de omgeving van Dordrecht.
 
de oorzaak van mijn start problemen is boven water...... Nadat een ander startrelais de oplossing leek te zijn is het "toch iets anders"....




IMG_20190614_131630.thumb.jpg.4cd9937f62a72fe3685f5e43874d3fbf.jpg




IMG_20190614_135239.thumb.jpg.857593f8e0623380b42f191a122e17d8.jpg






IMG_20190614_145832.thumb.jpg.37962289f0b3a51f25a664d61db9818d.jpg
 
Als het een standaard startmotor is voor die V4's, grondplaat met 4 koolborstels, dan heb ik nog wel eea liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan