VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Als het een standaard startmotor is voor die V4's, grondplaat met 4 koolborstels, dan heb ik nog wel eea liggen.
Dank JPi, maar ik ben net terug uit Bunschoten :t

1401707
 
Zag net op MP een '87 VF500F te koop staan. Heeft een ton gereden wordt nog voor woonwerk gebruikt.
Vering nog OEM; een reden voor mij om af te haken. Ze wil 475 voor deze fiets. Hoogste bode staat nu op 150.
Olie vervangen in maart, ketting 600km geleden, banden 10,000km. Klepspelingcontrole bij 76,000

 
Vanavond de VF weer de brug op gerold. De voorvering bevalt me niet, deze is zo goed als dood. Er liggen veren van Hyperpro klaar, verder een mooi moment om de glijbussen etc te inspecteren.

Andere klusjes die ik meteen aan kan pakken: contactslot vervangen. Ik heb het slot gevonden dat bij deze sleutelset hoort, zodat alles weer met 1 sleutel te bedienen valt.
Garmin installeren. Vanavond bepaald dat deze op de koppelingshandel geplaatst zal worden. Daar komt hij mooi uit.

20190619_191557.jpg
20190619_195617.jpg
20190619_202420.jpg
20190619_203913.jpg


Dit was de eindstand vandaag.
 
Niets bijzonders. Maar als ik de boutjes waarmee het reservoir aan het stuur bevestigd zit vervang door iets langere, kan ik op dat punt ook de steun van de Garmin vast zetten. Ik heb gisteren voor mezelf bepaald dat dat mijn voorkeursplek is. Scheelt weer een extra, belachelijk dure, ram-mount kopen voor een andere plek.
 
Door die opgepimpte kleuren van het gras lijkt het of de foto in de omgeving van Tsjernobyl is genomen. Gaaf hoor. Mijn ex VF 1000 F was geen pretje inde stad met hoge temperaturen. Bij ventilator aan werd ik bijkans geroosterd
 
De demontage van de F2 is begonnen. Frame nu te vies en (vlieg)roestig om zo mee verder te gaan, dus toch eerst alles eraf. Wat eraf komt lijkt prima en wordt schoongemaakt.
20190706_112000.jpg
 
Vanavond de VF weer de brug op gerold. De voorvering bevalt me niet, deze is zo goed als dood. Er liggen veren van Hyperpro klaar, verder een mooi moment om de glijbussen etc te inspecteren.

Andere klusjes die ik meteen aan kan pakken: contactslot vervangen. Ik heb het slot gevonden dat bij deze sleutelset hoort, zodat alles weer met 1 sleutel te bedienen valt.
Garmin installeren. Vanavond bepaald dat deze op de koppelingshandel geplaatst zal worden. Daar komt hij mooi uit.

Bekijk bijlage 1402916Bekijk bijlage 1402918Bekijk bijlage 1402919Bekijk bijlage 1402920

Dit was de eindstand vandaag.

Die van mij heeft sinds kort ook hyperpro aan de voorkant, dat is zeker een goede keuze.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond de VF weer de brug op gerold. De voorvering bevalt me niet, deze is zo goed als dood. Er liggen veren van Hyperpro klaar, verder een mooi moment om de glijbussen etc te inspecteren.

Andere klusjes die ik meteen aan kan pakken: contactslot vervangen. Ik heb het slot gevonden dat bij deze sleutelset hoort, zodat alles weer met 1 sleutel te bedienen valt.
Garmin installeren. Vanavond bepaald dat deze op de koppelingshandel geplaatst zal worden. Daar komt hij mooi uit.

Gisteravond de vorkpoten uit de motor gehaald. Het juiste contactslot gemonteerd op een andere kroonplaat en de kroonplaten daarna gewisseld. Binnenkort even kijken of ik de poten kan demonteren en de veren vervangen.
 
In die contreien w.o. spanje wemelt het van die nesten in torens e.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan