VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Wat betreft ontsteking heb je CDI en Bobine al uitgesloten, wat nog overblijft is de pulsgever. Meet de beide pulsgevers eens door op weerstand, juiste weerstanden staan in je werkplaatshandboek. (ga ervan uit dat je deze hebt)
Bij de benzinepomp is het meest waarschijnlijk de pomp, de contacten willen wel eens vastplakken. Plastic kapje op de pomp verwijderen en kijken of dit het geval is.
 
Dank je wel voor je reactie maniac, WPHB heb ik idd dus dat zal geen probleem zijn, we gaan er naar kijken!

Vraagje: de (welbekende?) "tik" in het motorblok bij de Magna... Komt deze ook voor bij de V30 (VF500c)?

Zoja; als deze aanwezig is en je gooit het stationair toerental omhoog en het verdwijnt, is het dan een kwestie van de nokkanasketting op spanning zetten of zou er meer aan de hand zijn?
Zoals bijvoorbeeld de hele nokkenasketting kapot oid? De motor heeft 18k miles gelopen.

Kunnen jullie eens met wat scenario's strooien? Ter informatie.
 
Heb je D klepspeling al gemeten? Dat is stap 1, dan pas verder kijken. Spanner is BTW automatisch en valt niks aan te stellen. Ketting kan bij 18k in principe nog lang niet versleten zijn.
 
Dank je wel voor je reactie maniac, WPHB heb ik idd dus dat zal geen probleem zijn, we gaan er naar kijken!

Vraagje: de (welbekende?) "tik" in het motorblok bij de Magna
... Komt deze ook voor bij de V30 (VF500c)?

Zoja; als deze aanwezig is en je gooit het stationair toerental omhoog en het verdwijnt, is het dan een kwestie van de nokkanasketting op spanning zetten of zou er meer aan de hand zijn?
Zoals bijvoorbeeld de hele nokkenasketting kapot oid? De motor heeft 18k miles gelopen.

Kunnen jullie eens met wat scenario's strooien? Ter informatie.

Ik weet niet wat de vraag precies is?
Bij een warm blok of koud blok?

Ik dacht dat het altijd mocht tikken bij een koud blok.
Na opwarmen is het over, of bijna over.
 
Tank was zonder sleutel, dan blijft 't een gok...


PSX_20200225_162305.jpg






IMG-20200225-WA0008.jpeg







Ziet er goed uit, wel ff goed schoonmaken van binnen
IMG-20200225-WA0013.jpeg
 
Niet eens? Iedere amateur sleutelaar heeft zo'n ding toch nodig _O- :P.
Ik bedoel de binnenkant van de tank, ik heb een 750 tank die er ook zo uitziet op de bodem maar de bovenkant van de binnenzijde is behoorlijk krokant
 
Tot die tijd maar kleien en waxen. En dan de vliering op. Voor het geval ie nodig is.

IMG-20200226-WA0007~2.jpeg




Benzinekraan van binnen superschoon

IMG-20200226-WA0002.jpeg



IMG-20200226-WA0004.jpeg
 
Gisteren een 2e VF500c (Magna V30) opgehaald met slechts 18k miles.

Deze heeft dus een tik rechts in het blok (klik rechtsonderin voor audio AAN), zoals ik hierboven vroeg, ff kijken wat dit exact is en of het makkelijk te verhelpen is.
Als dat het geval dan ga ik op deze rond rijden en houd ik de andere Magna V30 voor onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Was deze reactie op mijn reactie boven jou bedoeld? Zoja, verklaar u nader?

Yep.


door de klepdeksel te lichten kun je de nokkenassen en klepvolgens inspecteren. Want als die al "einde oefening" zijn dan zou ik er niet meer al te veel tijd en geld in steken...


Hier een slecht voorbeeld:
1583147357496.png




Hoe strak of los zit de nokkenasketting?

1583147577671.png
 
@ Dutchy748, thnx. Ik ga het snel bekijken, heb er nu even geen tijd voor.
Ik heb er nu 2 staan, dus als de nokkenassen (oid) op Magna 2 versleten zijn zet ik de benodigde onderdelen van Magna 2 over naar Magna 1 en ga ik daar op rijden.

Je hoort er van!
 
Vanavond de tweede spanner vervangen, dat was iets lastiger vanwege de beperkte ruimte maar het zit weer. Nu nog alle delen terugbouwen (luchtfilter, bobine s, tank, etc) en dan kunnen we weer de weg op :] *O*
 
Gisteren m'n motor weer afgemaakt zodat ik vandaag op de motor naar het werk kan. Eerst nog even langs de pomp om de banden op spanning te zetten na 3 maanden opslag. Rijdt ik op een rotonde m'n achterband lek en loopt ie zo hard leeg dat ik met het uitsturen van de rotonde m'n band los druk op m'n velg ;(. Gelukkig geen schade een m'n velg en m'n motor weer thuis gekregen. Nu eerst een Bridgestone bt45 besteld want die avons die er nu op liggen zijn zoizo waardeloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan