Nsmeijer
Die hard MF'er
Ja voor het zelfde geld ga je plat of rijdt je je velg stuk idd. Het had gekker gekundMal wieder Glück gehabt.... ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja voor het zelfde geld ga je plat of rijdt je je velg stuk idd. Het had gekker gekundMal wieder Glück gehabt.... ;-)
BBQ 18-04-2020:
Zwerver
Carni-four Cowboy
Jan ARTC132
Smuiger
Dirtbag
Olie4
Nsmeijer
GeertB84 (vroeger Nakedbiker)
The Dutchy
Thunderbold
Jammer Leon. WSBK is toch twee dagen... je kunt dus ook beide doen
Kendall Victory 10W/40 4TBeste mensen,
Vd week verder gekeken naar Magna V30 #2 (waar de tik in het blok zit).
Cilinder 1 en 3 nagekeken en gesteld, dit heeft tot nu toe de tik (helaas) nog niet opgelost.
Onderdelen die besteld zijn/gaan worden:
* Olie (10w40?)
* Olie filter
* Koppelingdeksel pakking
* Dynamopakking
* Vacuumschroefje
Volgende keer gaan we Cilinder 2 en 4 checken en tevens de motorolie vervangen.
Welke olie gebruiken jullie voor een Honda Magna V30 (VF500c)?
In het kader van de voorjaarsschoonmaak...
Ik heb twee oude (grijze) VF1000F2's in de aanbieding: MG-95-PK en MG-85-PL, beide van 1985. (De framenummers zijn SC15-4001235 en SC15-4001237.)
De "PK" was bijna 10 jaar geleden mijn eerste motor. Ik heb er in 4 jaar zo'n 30.000 km op gereden. In 2014 heb ik een andere (rode) F2 gekocht waar ik nog steeds op rijd, sindsdien staat de "PK" alweer enkele jaren hoofdzakelijk stil in de parkeergarage (vorig jaar voor het laatst een klein rondje op gereden). Km-stand is nu bijna 124K. Vanochtend nog even een accu aangesloten en gestart, loopt nu zeker niet lekker (ik denk op 2 cylinders) maar alles doet het.
De "PL" heb ik vorig jaar overgenomen voor onderdelen (die had bij de vorige eigenaar al enkele jaren buiten stil gestaan). De grijze kuip zit nu op de oorspronkelijk rode F2, verder heb ik het ding vrijwel gestript, meeste onderdelen als reserve bewaard. De km-teller stond op 74K. Ik heb de motor nooit laten lopen (tank was lek, beetje riskant), maar vorig jaar wel (op de startmotor) laten draaien (zat niet vast - inmiddels wel zo'n 9 maanden onder zeil buiten gestaan).
De "PK" is dus zo'n beetje compleet (alleen geen accu), de "PL" is nagenoeg kaal (roestig frame met wielen, motorblok). Het idee was om de "PK" uiteindelijk weer in volle glorie te herstellen, of in ieder geval ook het motorblok en de andere laatste restjes van de "PL" te demonteren en voorlopig op te slaan, maar daar is het nooit van gekomen c.q. dat is me niet gelukt.
Heeft iemand van dit forum belangstelling? Het liefst natuurlijk een liefhebber die er wél iets mee kan.
Hieronder nog wat plaatjes.
Bekijk bijlage 1476590 Bekijk bijlage 1476592 Bekijk bijlage 1476591
Bekijk bijlage 1476599 Bekijk bijlage 1476600 Bekijk bijlage 1476601 Bekijk bijlage 1476602 Bekijk bijlage 1476603 Bekijk bijlage 1476604
Jammer maar het is niet anders idd.Inderdaad, de BBQ gaat voorlopig niet door.
De locatie blijft gelukkig beschikbaar voor wanneer de BBQ wel door kan gaan.
Degenen die het bedrag reeds over hebben gemaakt krijgen dat ergens vandaag van mij teruggestort.
Hoe en wanneer het verder gaat is bij ons ook niet bekend. Misschien kan het nog richting het najaar, wellicht schuift het een jaar op. De tijd zal het leren.
Ik vermoed zomaar dat 2020 een enigszins saai jaar gaat worden.
In het kader van de voorjaarsschoonmaak...
Ik heb twee oude (grijze) VF1000F2's in de aanbieding: MG-95-PK en MG-85-PL, beide van 1985. (De framenummers zijn SC15-4001235 en SC15-4001237.)
De "PK" was bijna 10 jaar geleden mijn eerste motor. Ik heb er in 4 jaar zo'n 30.000 km op gereden. In 2014 heb ik een andere (rode) F2 gekocht waar ik nog steeds op rijd, sindsdien staat de "PK" alweer enkele jaren hoofdzakelijk stil in de parkeergarage (vorig jaar voor het laatst een klein rondje op gereden). Km-stand is nu bijna 124K. Vanochtend nog even een accu aangesloten en gestart, loopt nu zeker niet lekker (ik denk op 2 cylinders) maar alles doet het.
De "PL" heb ik vorig jaar overgenomen voor onderdelen (die had bij de vorige eigenaar al enkele jaren buiten stil gestaan). De grijze kuip zit nu op de oorspronkelijk rode F2, verder heb ik het ding vrijwel gestript, meeste onderdelen als reserve bewaard. De km-teller stond op 74K. Ik heb de motor nooit laten lopen (tank was lek, beetje riskant), maar vorig jaar wel (op de startmotor) laten draaien (zat niet vast - inmiddels wel zo'n 9 maanden onder zeil buiten gestaan).
De "PK" is dus zo'n beetje compleet (alleen geen accu), de "PL" is nagenoeg kaal (roestig frame met wielen, motorblok). Het idee was om de "PK" uiteindelijk weer in volle glorie te herstellen, of in ieder geval ook het motorblok en de andere laatste restjes van de "PL" te demonteren en voorlopig op te slaan, maar daar is het nooit van gekomen c.q. dat is me niet gelukt.
Heeft iemand van dit forum belangstelling? Het liefst natuurlijk een liefhebber die er wél iets mee kan.
Hieronder nog wat plaatjes.
Bekijk bijlage 1476590 Bekijk bijlage 1476592 Bekijk bijlage 1476591
Bekijk bijlage 1476599 Bekijk bijlage 1476600 Bekijk bijlage 1476601 Bekijk bijlage 1476602 Bekijk bijlage 1476603 Bekijk bijlage 1476604