VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

BBQ 18-04-2020:

Zwerver
Carni-four Cowboy
Jan ARTC132
Smuiger
Dirtbag
Olie4
Nsmeijer
GeertB84 (vroeger Nakedbiker)
The Dutchy
Thunderbold

Jammer Leon. WSBK is toch twee dagen... je kunt dus ook beide doen ;)

Weer even een kick. Ik ga de PB's er deze week uitdoen ivm de betaalgegevens. De adresgegevens en planning zullen hier ook in staan.
Aanmelden kan nog steeds wat mij betreft. De deadline voor betaling wil ik vaststellen op 8 april as.

Op- en aanmerkingen hoor ik graag.
 
Zojuist heb ik de deelnemers van de BBQ een PB gestuurd.

Kanttekening die ik alvast wil maken... Corona...
Mocht het zo zijn dat het evenement niet door kan gaan, dan hopen we dit duidelijk te hebben voor de inkopen gedaan worden. In dat geval krijgt iedereen uiteraard zijn geld terug.
Laten we hopen dat we 18 april gewoon een gezellige dag kunnen hebben met zijn allen.
 
Knipsel.JPG
 
Beste mensen,

Vd week verder gekeken naar Magna V30 #2 (waar de tik in het blok zit).
Cilinder 1 en 3 nagekeken en gesteld, dit heeft tot nu toe de tik (helaas) nog niet opgelost.

Onderdelen die besteld zijn/gaan worden:

* Olie (10w40?)
* Olie filter
* Koppelingdeksel pakking
* Dynamopakking
* Vacuumschroefje

Volgende keer gaan we Cilinder 2 en 4 checken en tevens de motorolie vervangen.
Welke olie gebruiken jullie voor een Honda Magna V30 (VF500c)?
 
Beste mensen,

Vd week verder gekeken naar Magna V30 #2 (waar de tik in het blok zit).
Cilinder 1 en 3 nagekeken en gesteld, dit heeft tot nu toe de tik (helaas) nog niet opgelost.

Onderdelen die besteld zijn/gaan worden:

* Olie (10w40?)
* Olie filter
* Koppelingdeksel pakking
* Dynamopakking
* Vacuumschroefje

Volgende keer gaan we Cilinder 2 en 4 checken en tevens de motorolie vervangen.
Welke olie gebruiken jullie voor een Honda Magna V30 (VF500c)?
Kendall Victory 10W/40 4T
 
In het kader van de voorjaarsschoonmaak...

Ik heb twee oude (grijze) VF1000F2's in de aanbieding: MG-95-PK en MG-85-PL, beide van 1985. (De framenummers zijn SC15-4001235 en SC15-4001237.)

De "PK" was bijna 10 jaar geleden mijn eerste motor. Ik heb er in 4 jaar zo'n 30.000 km op gereden. In 2014 heb ik een andere (rode) F2 gekocht waar ik nog steeds op rijd, sindsdien staat de "PK" alweer enkele jaren hoofdzakelijk stil in de parkeergarage (vorig jaar voor het laatst een klein rondje op gereden). Km-stand is nu bijna 124K. Vanochtend nog even een accu aangesloten en gestart, loopt nu zeker niet lekker (ik denk op 2 cylinders) maar alles doet het.

De "PL" heb ik vorig jaar overgenomen voor onderdelen (die had bij de vorige eigenaar al enkele jaren buiten stil gestaan). De grijze kuip zit nu op de oorspronkelijk rode F2, verder heb ik het ding vrijwel gestript, meeste onderdelen als reserve bewaard. De km-teller stond op 74K. Ik heb de motor nooit laten lopen (tank was lek, beetje riskant), maar vorig jaar wel (op de startmotor) laten draaien (zat niet vast - inmiddels wel zo'n 9 maanden onder zeil buiten gestaan).

De "PK" is dus zo'n beetje compleet (alleen geen accu), de "PL" is nagenoeg kaal (roestig frame met wielen, motorblok). Het idee was om de "PK" uiteindelijk weer in volle glorie te herstellen, of in ieder geval ook het motorblok en de andere laatste restjes van de "PL" te demonteren en voorlopig op te slaan, maar daar is het nooit van gekomen c.q. dat is me niet gelukt.

Heeft iemand van dit forum belangstelling? Het liefst natuurlijk een liefhebber die er wél iets mee kan.

Hieronder nog wat plaatjes.

PL_front_left.jpg PL_rear_left.jpg PL_front_left_top.jpg

PK_front_left.jpg PK_front_left_lights.jpg PK_left.jpg PK_rear_left.jpg PK_rear_right.jpg PK_right.jpg
 

Bijlagen

  • PK_dashboard.jpg
    PK_dashboard.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 10
  • PK_right_running.zip
    2,3 MB · Weergaven: 3
Ik heb nog projecten genoeg voor de komende 134 jaar... maar ik hoop zeker dat een liefhebber hiermee aan de slag gaat. Volgens mij een prima basis zo te zien.
 
In het kader van de voorjaarsschoonmaak...

Ik heb twee oude (grijze) VF1000F2's in de aanbieding: MG-95-PK en MG-85-PL, beide van 1985. (De framenummers zijn SC15-4001235 en SC15-4001237.)

De "PK" was bijna 10 jaar geleden mijn eerste motor. Ik heb er in 4 jaar zo'n 30.000 km op gereden. In 2014 heb ik een andere (rode) F2 gekocht waar ik nog steeds op rijd, sindsdien staat de "PK" alweer enkele jaren hoofdzakelijk stil in de parkeergarage (vorig jaar voor het laatst een klein rondje op gereden). Km-stand is nu bijna 124K. Vanochtend nog even een accu aangesloten en gestart, loopt nu zeker niet lekker (ik denk op 2 cylinders) maar alles doet het.

De "PL" heb ik vorig jaar overgenomen voor onderdelen (die had bij de vorige eigenaar al enkele jaren buiten stil gestaan). De grijze kuip zit nu op de oorspronkelijk rode F2, verder heb ik het ding vrijwel gestript, meeste onderdelen als reserve bewaard. De km-teller stond op 74K. Ik heb de motor nooit laten lopen (tank was lek, beetje riskant), maar vorig jaar wel (op de startmotor) laten draaien (zat niet vast - inmiddels wel zo'n 9 maanden onder zeil buiten gestaan).

De "PK" is dus zo'n beetje compleet (alleen geen accu), de "PL" is nagenoeg kaal (roestig frame met wielen, motorblok). Het idee was om de "PK" uiteindelijk weer in volle glorie te herstellen, of in ieder geval ook het motorblok en de andere laatste restjes van de "PL" te demonteren en voorlopig op te slaan, maar daar is het nooit van gekomen c.q. dat is me niet gelukt.

Heeft iemand van dit forum belangstelling? Het liefst natuurlijk een liefhebber die er wél iets mee kan.

Hieronder nog wat plaatjes.

Bekijk bijlage 1476590 Bekijk bijlage 1476592 Bekijk bijlage 1476591

Bekijk bijlage 1476599 Bekijk bijlage 1476600 Bekijk bijlage 1476601 Bekijk bijlage 1476602 Bekijk bijlage 1476603 Bekijk bijlage 1476604

De rechterkant van mijn kuip en het verzamelstuk van de uitlaat kunnen beter.....VF 1000 kuipbeschadegingen.jpgVF 1000 uitlaatverzamelstuk.jpg
 
Niet om het een of ander maar ik denk dat de VF BBQ beter afgelast kan worden?

€17,50 vindt ik een prima bedrag, €417,50 vindt ik net effe te duur ;)

db
 
Inderdaad, de BBQ gaat voorlopig niet door.
De locatie blijft gelukkig beschikbaar voor wanneer de BBQ wel door kan gaan.
Degenen die het bedrag reeds over hebben gemaakt krijgen dat ergens vandaag van mij teruggestort.

Hoe en wanneer het verder gaat is bij ons ook niet bekend. Misschien kan het nog richting het najaar, wellicht schuift het een jaar op. De tijd zal het leren.

Ik vermoed zomaar dat 2020 een enigszins saai jaar gaat worden.
 
Inderdaad, de BBQ gaat voorlopig niet door.
De locatie blijft gelukkig beschikbaar voor wanneer de BBQ wel door kan gaan.
Degenen die het bedrag reeds over hebben gemaakt krijgen dat ergens vandaag van mij teruggestort.

Hoe en wanneer het verder gaat is bij ons ook niet bekend. Misschien kan het nog richting het najaar, wellicht schuift het een jaar op. De tijd zal het leren.

Ik vermoed zomaar dat 2020 een enigszins saai jaar gaat worden.
Jammer maar het is niet anders idd.
 
In het kader van de voorjaarsschoonmaak...

Ik heb twee oude (grijze) VF1000F2's in de aanbieding: MG-95-PK en MG-85-PL, beide van 1985. (De framenummers zijn SC15-4001235 en SC15-4001237.)

De "PK" was bijna 10 jaar geleden mijn eerste motor. Ik heb er in 4 jaar zo'n 30.000 km op gereden. In 2014 heb ik een andere (rode) F2 gekocht waar ik nog steeds op rijd, sindsdien staat de "PK" alweer enkele jaren hoofdzakelijk stil in de parkeergarage (vorig jaar voor het laatst een klein rondje op gereden). Km-stand is nu bijna 124K. Vanochtend nog even een accu aangesloten en gestart, loopt nu zeker niet lekker (ik denk op 2 cylinders) maar alles doet het.

De "PL" heb ik vorig jaar overgenomen voor onderdelen (die had bij de vorige eigenaar al enkele jaren buiten stil gestaan). De grijze kuip zit nu op de oorspronkelijk rode F2, verder heb ik het ding vrijwel gestript, meeste onderdelen als reserve bewaard. De km-teller stond op 74K. Ik heb de motor nooit laten lopen (tank was lek, beetje riskant), maar vorig jaar wel (op de startmotor) laten draaien (zat niet vast - inmiddels wel zo'n 9 maanden onder zeil buiten gestaan).

De "PK" is dus zo'n beetje compleet (alleen geen accu), de "PL" is nagenoeg kaal (roestig frame met wielen, motorblok). Het idee was om de "PK" uiteindelijk weer in volle glorie te herstellen, of in ieder geval ook het motorblok en de andere laatste restjes van de "PL" te demonteren en voorlopig op te slaan, maar daar is het nooit van gekomen c.q. dat is me niet gelukt.

Heeft iemand van dit forum belangstelling? Het liefst natuurlijk een liefhebber die er wél iets mee kan.

Hieronder nog wat plaatjes.

Bekijk bijlage 1476590 Bekijk bijlage 1476592 Bekijk bijlage 1476591

Bekijk bijlage 1476599 Bekijk bijlage 1476600 Bekijk bijlage 1476601 Bekijk bijlage 1476602 Bekijk bijlage 1476603 Bekijk bijlage 1476604


@Sabodas pmetje gestuurd
 
Terug
Bovenaan Onderaan