VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
17.199
3.748
't Is blijkbaar een dinsdagochtend dingetje... Twee weken zonder problemen, maar vanochtend zelfde zekering wederom doorgebrand. De vervangende zekering brandde ditmaal direct ook weer door. Een en ander werd wel aangekondigd door een luchtje van smeltend plastic (denk ik), waarschijnlijk onder de tank. De motor nu even geparkeerd en teruggelopen.

Straks uiteraard terug, wat zal ik meenemen? Bobines?
Als er iets is afgefakkeld kan je beter eerst kijken wat er precies is gesmolten,want dat zal wel zo zijn als je verbrand plastic ruikt,
ik denk niet de bobines maar een draad is meer waarschijnlijk.Of als je pech heb de gevreesde Honda spanningsregelaar stekker(meest waarschijnlijk)
die gesmolten is.
 

Sabodas

MF'er
28 apr 2010
154
9
56
Haarlem
www.sabodas.nl
Als er iets is afgefakkeld kan je beter eerst kijken wat er precies is gesmolten,want dat zal wel zo zijn als je verbrand plastic ruikt,
ik denk niet de bobines maar een draad is meer waarschijnlijk.Of als je pech heb de gevreesde Honda spanningsregelaar stekker(meest waarschijnlijk)
die gesmolten is.
Spanningsregelaarstekker en -bedrading is (gelukkig) ok, heb ik bekeken. Daar komt die lucht ook niet vandaan.

[...]

Terug bij de motor, met wat spullen. Zekering gaat door binnen 1-2 tellen na sleutel op contact. CDI's vervangen, bobines vervangen, same difference...
 
Laatst bewerkt:

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
3.608
2.800
IJsselstein
Heeft de 1000, net als de 500 ook nog een zekering bij het startrelais? (Links van de accu; zekering zit onder een klepje van het startrelais).


Old skool VF500




*EDIT* Ja dus:
#37
Knipsel.JPG


en als je de brandstofpomp (electrich) afkoppelt?
 
Laatst bewerkt:

Sabodas

MF'er
28 apr 2010
154
9
56
Haarlem
www.sabodas.nl
Net weer teruggeweest naar motor met wat reserveonderdelen: relais brandstofpomp blijkt goed, maar spanningsregelaar zelf niet...
20200630_165915.jpg
20200630_165845.jpg
Ik ken dit model niet (SH556-12 4.0), heb vierkante vervanger (SH541-12 4.2) - alleen mijn boutjes waren te kort, dus moet straks nog een keer terug:
20200630_170014.jpg
Bedankt voor het meedenken!
 

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
2.224
3.719
H.I.Ambacht
www.motor-forum.nl
Ff meten met een ohmmeter of je dynamo geen massasluiting maakt. De gele draden van je kabelboom zonder aangesloten spanningsregelaar moeten een oneindige weerstand tov de massa hebben. Vlg mij hoort er zo'n vierkante in. Zat er bij mij althans ook in. Succes!
 

Destruction86

Die hard MF'er
20 dec 2013
778
18
33
Zwolle
Ah, hier was het VF topic gebleven :) Sinds ik de VF (de ex-Smuiger) niet meer heb, was ik het een beetje kwijt geraakt geloof ik :P

Naast mijn huidige Fazer, heb ik nog een Magna v30 in bezit. Het was een dof lijk toen ik 'm naar huis sleepte, en inmiddels rijdt-ie weer :) Alleen de koude start gaat nog niet zo best. Ook hoor ik op contact de pomp niet lopen, da's bij mijn Fazer wel anders.

Weet iemand toevallig of bij een VF de pomp achter de ontsteking geschakeld zit oid? En kan ik hem zomaar achter het contact schakelen, of moet ik dat toch vooral niet doen? Als ik me niet vergis was het bij de Smuiger ook anders aangesloten, en daar heb ik iig nooit start problemen mee gehad.
 

magnamaniac

MF fossiel
25 jul 2002
26.850
954
tussen maas en waal
www.magnamaniac.com
Ah, hier was het VF topic gebleven :) Sinds ik de VF (de ex-Smuiger) niet meer heb, was ik het een beetje kwijt geraakt geloof ik :P

Naast mijn huidige Fazer, heb ik nog een Magna v30 in bezit. Het was een dof lijk toen ik 'm naar huis sleepte, en inmiddels rijdt-ie weer :) Alleen de koude start gaat nog niet zo best. Ook hoor ik op contact de pomp niet lopen, da's bij mijn Fazer wel anders.

Weet iemand toevallig of bij een VF de pomp achter de ontsteking geschakeld zit oid? En kan ik hem zomaar achter het contact schakelen, of moet ik dat toch vooral niet doen? Als ik me niet vergis was het bij de Smuiger ook anders aangesloten, en daar heb ik iig nooit start problemen mee gehad.
Yup, krijgt een signaal van een v/d CDI's, de andere stuurt de toerenteller aan.
 
  • Like
Waarderingen: Destruction86

Tomcat_

MF veteraan
15 sep 2006
2.224
3.719
H.I.Ambacht
www.motor-forum.nl
Ah, hier was het VF topic gebleven :) Sinds ik de VF (de ex-Smuiger) niet meer heb, was ik het een beetje kwijt geraakt geloof ik :P

Naast mijn huidige Fazer, heb ik nog een Magna v30 in bezit. Het was een dof lijk toen ik 'm naar huis sleepte, en inmiddels rijdt-ie weer :) Alleen de koude start gaat nog niet zo best. Ook hoor ik op contact de pomp niet lopen, da's bij mijn Fazer wel anders.

Weet iemand toevallig of bij een VF de pomp achter de ontsteking geschakeld zit oid? En kan ik hem zomaar achter het contact schakelen, of moet ik dat toch vooral niet doen? Als ik me niet vergis was het bij de Smuiger ook anders aangesloten, en daar heb ik iig nooit start problemen mee gehad.
Was idd bij de ex-Smuiger zo aangesloten dat de pomp direct liep na contact inschakelen. En dat zorgt voor prima aanslaan. Daar zit wel een risico aan heeft @The Dutchy wel eens uitgelegd. Als je nu bij eens crash je motor afzet met de dodeman of je motor slaat af dan stopt de pomp ook. Dat is niet het geval als je hem over het contact zet. Heb je dan een brandstof als gevolg van de crash dan kan je zomaar brand krijgen. Het is wellicht wat ver gezocht maar toch........Je hebt destijds de ex-Smuiger aan mij verkocht en ik heb die 2,5 jaar gelden aan Mark (kan verder niets meer vinden) op het motor-forum verkocht. Ik had een sloper gescoord samen met @maximus86, hij het blok en een paar spulletjes, ik de bodyparts). Ik heb er toen mooie zwarte comstar-wielen ingezet. Van de nieuwe eigenaar Mark heb ik helaas na een paar maanden niets meer van gehoord. Ik heb zomaar jet vermoeden dat de motor in een schuurtje zielig staat te wachten. Ik heb nog wel een foto van hoe de ex-Smuiger eruit zag nadat de volgende eigenaar er de andere matchende tank en zijkapjes die ik had gescoord had opgezet.
Bij nieuwe eigenaar 00.jpg
Bij nieuwe eigenaar 01.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Destruction86

Destruction86

Die hard MF'er
20 dec 2013
778
18
33
Zwolle
Die heb ik inderdaad aan jou verkocht toen, ziet er op die foto's netjes uit :) Zonde dat-ie nu stof staat te happen :(

Bedankt voor de tips, kan ik daar nog even mee aan de slag. Zal vd week eens wat plaatjes van de Magna schieten, dat hoort er natuurlijk bij :)
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
17.199
3.748
Zo te zien nog een nette VF750F te koop op MP,
En een VF1000,
En nog een 750,
 
Laatst bewerkt: