VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Die heb ik inderdaad aan jou verkocht toen, ziet er op die foto's netjes uit :) Zonde dat-ie nu stof staat te happen :(

Bedankt voor de tips, kan ik daar nog even mee aan de slag. Zal vd week eens wat plaatjes van de Magna schieten, dat hoort er natuurlijk bij :)

Nav de tip van Tomcat/The Dutchy, heb ik geprobeerd om de pomp een soort prime functie geven. Alsin, als de motor op contact gezet wordt, dat de pomp al een keertje stroom krijgt en brandstof oppompt. Eenmaal gestart, zou de pomp dan op de originele manier zijn spanning krijgen, met een diode op de nieuw aan te leggen draad, maar de pomp lijkt daar niet op te reageren. We hebben de pomp moeten vervangen (die was doorgebrand toen we de motor kochten), en omdat we geen originele konden vinden hebben we een pomp van een CBR gemonteerd (nieuw), waarmee dit zou moeten werken.

Vd week maar even verder kijken, ondertussen is de mede-eigenaar begonnen om de motor weer wat op te poetsen. Dat werd ook wel tijd, zeg maar ;) Vandaar dat het schieten van foto's ook nog niet is gelukt, de Magna staat nu bij hem in de garage.
 
Laatst bewerkt:
Wat is het toch een fijne motor om uit te waaien op de dijk
IMG_20200716_133756.jpg



Rekkie er maar weer opgezet
PSX_20200716_194421.jpg
 
Welke klepspeling houden jullie aan voor een 750f? Het handplaatsboek zegt .12 maar die voelermaten kan ik nergens vinden. Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat ze juist iets ruimer moesten maar weet niet meer wie dat heeft gezegd
 
Klepspeling heeft Honda ooit eens ruimer aangegeven naar 0.14. Maar dat heeft ooit een techneut bedacht om aan de onderhoud interval van 20.000 km te komen..

Hou je van veel geklepper van de tuimelaars, dan kan je de 0.14 aanhouden.. Wil je een wat stillere loop dan kies je voor 0.12 alleen zou ik dan wat frequenter controleren.. 0.12 is 0.10 ruim en 0.15 krijg je er absoluut niet tussen.. Er bestaande voelermaten 0.12 en er zijn ook setjes, meestal duits en verlopen van 002 tm 0.25 verdeeld over 10 tot 15 voelermaatjes..
 
Een tijdje geleden heb ik ook gezocht naar voelermaatjes van 0.12. Na een tijd zoeken is dit wat ik heb gevonden.

 
Een tijdje geleden heb ik ook gezocht naar voelermaatjes van 0.12. Na een tijd zoeken is dit wat ik heb gevonden.

Hè top, ik heb de eerste gelijk maar besteld. Ik had er ook op gezocht maar kwam niet verder als die rollen van midlock.
 
Nou, de VF is momenteel weer mijn primaire motorfiets. De ZRX is afgelopen zaterdag naar een nieuw baasje gegaan. Gelukkig levert een VF niets op, dus mag die blijven :+.
 
VERKOCHT!!!!! Te koop Honda VF 1000F Interceptor 1985. Ruim 100.000km gereden. Leuk voor onderdelen. Loopt wel maar de voorvork is brak en er zit een rammel in het blok. Ziet er zwaar gebruikt uit. Wel een tandwiel/kettingset nog geen 2500km oud.
Heb je interesse, neem dan een aanhanger mee als je verder dan 25km van Arnhem woont. Prijs:€200,-. Reacties graag via PB.
 
Laatst bewerkt:
Oh leuk maar als ik m naar huis sleep moet ik in de schuur slapen vrees ik O-) .

M'n kleppen staan weer keurig op .12 *O*, Youri bedankt voor de tip
 
Je hebt er twee nodig he ;) er zitten twee kleppen per nok, als je 1 voelermaat gebruikt druk je de boel iets scheef waardoor je maat niet klopt
 
GERESERVEERD!! Te koop Honda VF 1000F Interceptor 1985. Ruim 100.000km gereden. Leuk voor onderdelen. Loopt wel maar de voorvork is brak en er zit een rammel in het blok. Ziet er zwaar gebruikt uit. Wel een tandwiel/kettingset nog geen 2500km oud.
Heb je interesse, neem dan een aanhanger mee als je verder dan 25km van Arnhem woont. Prijs:€200,-. Reacties graag via PB.
 
Terug
Bovenaan Onderaan