VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Dan was ik vandaag nog "bikkelder" _O-

2 uurtjes, lekker zonder doel getoerd... (af en toe ff door tot 11,500 toeren... heerlijk!!)


20201226_134216.jpg
 
Uniek; VF met 34 en DIGITAL sticker :t
Ik was altijd voor Kevin als we naar de TT gingen. Ook al reed ie nooit voor Honda.
VF is van 1986, het jaar dat ik begon met werken. Voorraadboekhouder bij....... Digital Equipment Corporation. :}
En in 2020 was ze???? Inderdaad 34 jaar oud!

Moet maar eens op zoek naar een setje Crutchlow stickers voor 2021...
1609060906926.png
 
Laatst bewerkt:
Ik was altijd voor Kevin als we naar de TT gingen. Ook al reed ie nooit voor Honda.
VF is van 1986, het jaar dat ik begon met werken. Voorraadboekhouder bij....... Digital Equipment Corporation. :}
En in 2020 was ze???? Inderdaad 34 jaar oud!

Moet maar eens op zoek naar een setje Crutchlow stickers voor 2021...
Bekijk bijlage 1577793
DEC, dan zat je in Oudenrijn zeker ? Kwam daar regelmatig en ook veel in Nijmegen. Mijn werkgever was de huisinstallateur daar. Leuk bedrijf, kwam er graag :t
 
Kun je wel makkelijk de uitlaatcollector inspecteren. Deze ziet er zo op het oog prima uit, en dat voor een RC15 *D
 
Hoe rijden vf750f's? Ik ben voor mijn avondschool op zoek naar een project motor en kwam op een vf750f uit. V4, ik ben er benieuwd naar.
Vind het wel een mooie motor in originele kleursetting.
 
Project motor om te bouwen of kant en klaar? Of een schuurvondst en dan reviseren?
Deze was een oudje die ik 4 jaar geleden kocht zonder papieren voor een paar honderd euro......
IMG_1296.JPG


En zo is ie na een jaar ombouwen /reviseren......

IMG_4024.JPG
 
IMG_20140916_172457.jpg

Zo zag de mijne er uit in 2014 toen ik hem kocht. Ik geloof dat ik 90 euro betaalt heb en ik heb hem thuis gebracht op een aanhanger.

IMG_20201214_152648_1.jpg


Zo ziet die er nu uit. Van de 3 motoren die ik heb is dit de duurste ....

en de lelijkste. :)

db
 
Hoe rijden vf750f's? Ik ben voor mijn avondschool op zoek naar een project motor en kwam op een vf750f uit. V4, ik ben er benieuwd naar.
Vind het wel een mooie motor in originele kleursetting.
Als de achterschokbreker nog in goede staat is rijden ze verbazend goed voor hun leeftijd. Zonder goede schokbreker=dweil.
 
Hoe rijden vf750f's? Ik ben voor mijn avondschool op zoek naar een project motor en kwam op een vf750f uit. V4, ik ben er benieuwd naar.
Vind het wel een mooie motor in originele kleursetting.

Dat hangt volledig af van je referentie.
Vergeleken met een 10 jaar jongere GSX750F (1994) rijdt de VF echt fantastisch. De Suzuki is de bocht niet door te krijgen. Bij de VF moet je even wennen aan het kleine voorwiel en het gedrag in de bocht. Goed met het gas de bocht controleren is de truc. Maar dan stuurt het wel prima.
Als ik het vergelijk met de ZRX1100 van 1999 die ik ook heb gehad rijdt de VF wat moeilijker, mist ie vermogen en voelt ie zwaar. Toch heb ik de ZRX weg gedaan en de VF gehouden.
Het laatste wat ik kan vergelijken is met een Multistrada 1100S van 2006. De Multistrada draai je op een cm2, heeft bakken met koppel en weegt voor het gevoel vrijwel niets. Toch ben ik nog niet helemaal bevriend met de Multi. Dit heeft dan weer te maken met de zithoogte icm mijn lengte van 173cm. Om mijn voet aan de grond te krijgen moet ik echt goed verzitten op het zadel.

Qua sleutelen gaat er niets boven een Honda, ook de VF is hierop geen uitzondering. Alles zit goed in elkaar, en lijkt wel ontworpen te zijn zodat het na 30 jaar gebruik ook nog los gemaakt kan worden.

Al met al is de VF het langste bij me, en zal deze nog wel even blijven denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan