VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Krijgen we de datum via hier? Wil voor die tijd de VF helemaal originaal hebben en dat moet lukken, moet mijn andere 2 dames ook de aandacht geven. Ik ga echt proberen die slaap plek te regelen want een goede wiskey gaat er bij deze single wel in hahahaha.

Er volgt nog een datumprikker. Als hier thuis de agenda op orde is zal ik die online gooien.
Zoals gezegd... Overnachten kan hier in een tent, wel de eigen tent meenemen. Anders zijn er genoeg hotels in de omgeving.

Ik probeer zelf ook de VF nog in orde te krijgen voor de BBQ. Vandaag verwacht ik een uitgebreide zending van Noud (schokbreker, remleidingen en remblokken). Dan nog langs Roukama voor de revisiesetjes voor de remklauwen en rempomp. Daarna hopen dat het blok goed loopt en nieuw rubber scoren... Wordt krap allemaal :P.
 
Ik heb ook wel interesse in een BBQ maar eind augustus/begin september zit ik al volgepland met bbq's :). Hoop mijn omgebouwde vf1000f dan wel weer gereed te hebben. Na 12000 km de kleppen stellen(maar dan moet het blok eruit want een F2 blok past eigenlijk niet in een F frame), gsxr voorvork opknappen(is gaan lekken), floaters van zewevende schijven vervangen, nieuw uitlaat systeem(4-1 is wel mooi maar denk dat de prestaties er niet beter van worden en hij is lek) enz.enz. Lukt het niet kom ik op mijn originele Nederlandse vf1000f. Brengt me elke dag naar mijn werk momenteel.

Er volgt nog een datumprikker. Als hier thuis de agenda op orde is zal ik die online gooien.
Zoals gezegd... Overnachten kan hier in een tent, wel de eigen tent meenemen. Anders zijn er genoeg hotels in de omgeving.

Ik probeer zelf ook de VF nog in orde te krijgen voor de BBQ. Vandaag verwacht ik een uitgebreide zending van Noud (schokbreker, remleidingen en remblokken). Dan nog langs Roukama voor de revisiesetjes voor de remklauwen en rempomp. Daarna hopen dat het blok goed loopt en nieuw rubber scoren... Wordt krap allemaal :P.
 
Hopelijk een abc-tje voor jullie.

Bij mijn VF1000F2 is nu 2x achtereen de 30A hoofdzekering gesprongen, na ong. 5 km rijden wanneer ik de snelweg op ga en het gas wat opendraai; 2x gelukkig ook een reserve hoofdzekering mee. Na vervangen van de zekering rustig teruggereden naar huis.

Die hoofdzekering gaat toch alleen stuk als er veel stroom van de accu wordt getrokken? (Of als accu juist wordt opgeladen?) Accu is 1 jaar oud, heb ik nog nooit bijgeladen.

Hebben jullie ideeën waar ik het moet zoeken?
 
Hopelijk een abc-tje voor jullie.

Bij mijn VF1000F2 is nu 2x achtereen de 30A hoofdzekering gesprongen, na ong. 5 km rijden wanneer ik de snelweg op ga en het gas wat opendraai; 2x gelukkig ook een reserve hoofdzekering mee. Na vervangen van de zekering rustig teruggereden naar huis.

Die hoofdzekering gaat toch alleen stuk als er veel stroom van de accu wordt getrokken? (Of als accu juist wordt opgeladen?) Accu is 1 jaar oud, heb ik nog nooit bijgeladen.

Hebben jullie ideeën waar ik het moet zoeken?


Doormeten van de spanningsregelaar op weerstand, krijgt wisselspanning van de dynamo die wordt omgezet naar gelijkstroom. Ik denk dat je in die hoek moet gaan zoeken.
 
OK. Data etc. komt later wat mij betreft. Eerst maar eens kijken hoeveel animo er is, dat bepaalt ook voor een deel wat er voor mij bij komt kijken.

Tot nu toe interesse van:
- Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
- Dutchy 748
- Daan 1975
- Smuiger
- Zwerver (van het VF forum)


Momenteel een stuk minder actief op het forum, maar als ik welkom ben zonder VF op een bbq heb ik ook wel interesse!
 
Hopelijk een abc-tje voor jullie.

Bij mijn VF1000F2 is nu 2x achtereen de 30A hoofdzekering gesprongen, na ong. 5 km rijden wanneer ik de snelweg op ga en het gas wat opendraai; 2x gelukkig ook een reserve hoofdzekering mee. Na vervangen van de zekering rustig teruggereden naar huis.

Die hoofdzekering gaat toch alleen stuk als er veel stroom van de accu wordt getrokken? (Of als accu juist wordt opgeladen?) Accu is 1 jaar oud, heb ik nog nooit bijgeladen.

Hebben jullie ideeën waar ik het moet zoeken?
Die zekering gaat door als je sluiting hebt tussen accu en contact (de rest van de zekeringen zitten pas na contact) en ik geloof ook bij sluiting in het startcircuit, maar die weet ik niet zeker.
 
Bedankt voor het meedenken!
Nieuwe (gebruikte) spanningsregelaar is onderweg; en ik zal ook nog eens controleren op bedrading van accu naar contact, en het startcircuit.
 
BBQ

Tot nu toe interesse van:
- Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
- Dutchy 748
- Daan 1975
- Smuiger
- Zwerver (van het VF forum)
- Thunderbold
- Dirtbag
- Arjan V4
- The Dutchy (ribs en burgers zeker welkom, doen we via pb / whatsapp?)
- stapp143
- maximus86

Dit zijn er 13 bij elkaar. Ik zal bij de verdere voorbereidingen en begroting even uitgaan van 15 mensen. We zien later wel wie er definitief komen als er een datum bekend is.
Afgelopen weekend is er even niets gebeurd ivm een klein evenement in Assen :+.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor nieuwe schoentjes....


IMAG1378.thumb.jpg.c60ed71e1dc061a6efcd8ad4e8a8baed.jpg


IMAG1375.thumb.jpg.0db80f519231a9d9116554e8661947b2.jpg



IMAG1377.thumb.jpg.872879737a66daa3b0f4c9fbc452c943.jpg
 
Voor deze maat ben je zo goed als alleen op Bridgestones BT45 aangewezen.
Heb bij mijn VF500F er ook net twee nieuwe onder zitten en kon niet aan een andere goede combi komen.
Dus ben benieuwd of er bij Dutchy748 hetzelfde onder gaat.....
 
(Nogmaals bedankt voor het meedenken. Vanochtend na vervangen van spanningregelaar eerst half uur rondjes in de buurt - op comfortabele loopafstand - gereden, goed warm gedraaid, geen problemen. Vervolgens retourtje Haarlem-Amsterdam, lekker doorgetrokken, als vanouds!)
 
(Nogmaals bedankt voor het meedenken. Vanochtend na vervangen van spanningregelaar eerst half uur rondjes in de buurt - op comfortabele loopafstand - gereden, goed warm gedraaid, geen problemen. Vervolgens retourtje Haarlem-Amsterdam, lekker doorgetrokken, als vanouds!)
:t das goed nieuws.. toch fijn zo'n een forum voor VFers.
 
Ik ben bijna in het bezit van een VF700 Sabre uit ‘85. (Amerikaans model)
Ik heb nu zelf wat onderdelen nodig oa koppelingshendel, voorvoork keerringen en een nieuw set koppelingsplaten. Waarschijnlijk ook nieuwe remblokken voor en achter.

Waat iemand waar ik dit het best kan kopen? Als ik internet bekijk zie ik veel voor de VF750 voorbij komen. Zijn de onderdelen van deze motor ook hetzelfde als voor de 700?

Bvd
 
Ik heb denk ik een beetje hulp nodig. Ik heb van het weekend de olie ververst van mijn Sabre 750VF. Dat ging, na diverse aanwijzingen best okay. Had dat klusje nooit eerder gedaan, maar volledig lekvrij en nu met Motul gevuld. Was best tevreden.

Zaterdag reed hij goed. Zondag reed hij soepel. Maandag reed hij fijn. En vanochtend leek het een beetje stroefjes, miste wat felheid zeg maar. En vanmiddag uit mijn werk naar huis, was het niet prettig rijden. Wegrijden bij stoplichten ging redelijk traag.

En er is iets raars aan de hand met het stationair draaien. In zijn vrij is het net sputterend op 900, 1.000 toeren tot de motor uitvalt. Dat uitvallen gebeurt zeker als ik in zijn vrij beetje gas geef tot 1.500 toeren en dan weer niets, dan slaat hij zeker af.

En als ik dan de stationairschroef bijstel tot net 1.100 stationair is het bij het volgende stoplicht opeens 2.000, 2.500 toeren zonder dat ik het gas aanraak. Dan kan ik de stationair stand weer op draaien tot er weer 1.100 in neutraal staat, maar hij blijft raar aanvoelen. Ook als ik rijd, zonder het gas echt aan te passen, gaat het toerental constant heen en weer, van 1.200 tot 3.000 zonder dat ik iets doe.

De carbs zijn recent door Dutchy gedaan, dus die vertrouw ik, maar ik heb niet genoeg verstand van de machine om nu zelf een idee te hebben waar ik het moeten zoeken. Iemand een suggestie? Ik baal behoorlijk, want tot gisteren reed hij eigenlijk beter dan ooit tevoren en nu sta ik weer stil.
 
Je zegt: "Na diverse aanwijzingen ging het best okay"
Of het ging goed of niet.Wel zeker zijn van je werkzaamheden.

Check je oliepeil nog eens. Niet te veel of te weinig?
Is de olie nog schoon?
Heb je het oliefilter ook vervangen?
Luchtfilter schoon en goed aansluitend?
Aanzuigrubbers carbs sluitend?
 
Draait de VF750S wel op alle cilinders.. Het is soms slecht te horen of hij op drie cilinders werkt of op alle 4.. Even voorzichtig voelen aan de uitlaat bochten of ze allen even warm worden. Pas op, want de bochten worden snel heet..

Als hij ineens in toerental zakt, zonder dat je aan de afstellingen hebt gezeten, kun je het stationair wel op regelen, maar er is iets anders de hand. Kan zijn dat bijvoorbeeld een bougie defect is, of een bougiekabel/dop los zit.
 
Bedankt voor de tips. Dit is wat ik heb;

Je zegt: "Na diverse aanwijzingen ging het best okay"
Of het ging goed of niet.Wel zeker zijn van je werkzaamheden.

Check je oliepeil nog eens. Niet te veel of te weinig?
Is de olie nog schoon?
Heb je het oliefilter ook vervangen?
Luchtfilter schoon en goed aansluitend?
Aanzuigrubbers carbs sluitend?

Met best wel ok bedoelde ik dat de klus me meeviel voor een eerste keer. Het ging goed. Aanwijzingen waren van te voren van het type zorg voor het juiste gereedschap zoals een opvangbak.

De olie is door het glas gezien nog schoon.
Oliepeil heb ik niet opnieuw nagekeken. Ik heb de volledige 4 liter gebruikt. Dat zou wel eens mijn fout geweest kunnen zijn, er hoort maar 3 liter in te kunnen, weet niet hoe nauw dat luistert.
Met het olie verversen, heb ik er ook een nieuw filter op gezet.
Luchtfilters en aanzuigrubbers zitten goed. Luchtfilters zijn ook nieuw, nog geen 250 Km zit daarop.

Draait de VF750S wel op alle cilinders.. Het is soms slecht te horen of hij op drie cilinders werkt of op alle 4.. Even voorzichtig voelen aan de uitlaat bochten of ze allen even warm worden. Pas op, want de bochten worden snel heet..

Als hij ineens in toerental zakt, zonder dat je aan de afstellingen hebt gezeten, kun je het stationair wel op regelen, maar er is iets anders de hand. Kan zijn dat bijvoorbeeld een bougie defect is, of een bougiekabel/dop los zit.

Ik heb alle 4 de bochten gevoeld en allemaal zijn ze heet, brand je vingers heet zeg maar.

Is het de moeite om de olie af te tappen en 3 liter dan te vullen?
 
Oliepeil heb ik niet opnieuw nagekeken. Ik heb de volledige 4 liter gebruikt. Dat zou wel eens mijn fout geweest kunnen zijn, er hoort maar 3 liter in te kunnen, weet niet hoe nauw dat luistert.Is het de moeite om de olie af te tappen en 3 liter dan te vullen?
Heb je ook de olie uit de voorste kop afgetapt? oliepeil luistert nauw en 4L is teveel.

Heb je alleen een kijkglaasje? Vanaf 2,5L het niveau checken door de motor even recht te zetten. In het midden van het kijkglaasje zit een schroefje, daarmee poets je tussentijds het glaasje schoon.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan