VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vanmorgen even proefstukje gereden. Na een Km of 4, 5 beginnen de problemen. Als hij koud, is er is niets aan de hand.

Als hij schuin staat, lijkt het oliepeil goed, maar als hij rechtstaat zie ik inderdaad dat er erg veel inzit.
Vanavond ga ik aftappen en hervullen.
 
Laatst bewerkt:
Okay. Olie aftappen en hervullen ging goed. En daarna leek hij een stuk beter te lopen.

Soepeler, maar ook feller. Echter, vanmiddag was het probleem weer terug. Het lijkt wel of als ik het gas opendraai, hij niet terugkomt als ik het dichtdraai.

In de video is het te zien, hij draait stationair, ik geef gas en hij blijft op hoog toerental staan. Pas als ik naar 1 schakel kan ik het toerental weer omlaag krijgen.

 
De mengselschroeven van de carbs een tikje rijker zetten? Per kwart slag oid.
Anders controleren op het trekken van valse lucht via de inlaatrubbers tussen carbs en cilinderkop.
Hoe dit moet is te vinden hier op mf.
Gaskabels te strak?
 
Laatst bewerkt:
De carbs durf ik eigenlijk niet aan te komen, Dutchy heeft die geschoond en gedaan en sindsdien werkte ze eigenlijk perfect.

Gaskabels te strak, dat zou kunnen wellicht, de tank is er af geweest een paar keer. Geen idee hoe ik dat controleer.

Ik ben sowieso benauwd dat dit hele geval mijn kennis te boven gaat.
 
Mijn eerste ingeving was ook de gaskbabel gezien de hoeveelheid speling op de hendel op 15 sec. Kun je heel makkelijk controleren door de op het moment dat het gas blijft hangen, de gashevel op de carb met de hand proberen terug te duwen.
 
Ik weet niet of de vf ook zo reageert, maar mijn xt500 doet dat als de brandstof bijna op is. Als ik dan op reserve ga is het direct weg
 
Die bbq vind ik een leuk initiatief. Ben in september nog 8 dagen weg in buitenland. Als ik thuis ben op de bbq dag dan wil ik ook wel van de partij zijn
 
Vf750s heeft geen brandstof pomp. Hij kan echter wel een vacuüm lek hebben op het slangetje tussen de kraan en de inlaatpoort van cilinder 1
 
Ik heb geen vacuüm petcock meer. Die had een membrane dat lekte en heb ik vervangen door een directe. En dan in de inlaatport een inbusboutje gedaan zodat deze dichtzit.

Dat ging goed, tot die oliewissel dus. Ik ben nog steeds niet achter wat er nu fout gaat.
 
Het heeft ff geduurt,maar ik heb nu thuis plaats om aan m'n VF te werken,ik heb een 1100 Sabre van '85 die wat dingetjes heeft en waar ik nu echt wat aan moet gaan doen is de start koppeling.
Bij de koude start slaat de koppeling door/over wat het starten flink bemoeilijkt,is de motor warm,dan pakt de koppeling gewoon,ik denk dat dit komt omdat de olie dan dunner is waardoor deze minder plakt en de kogels in de koppeling wat makkelijker bewegen,maar dat is een gok van mijn kant en als het iets anders is,dan hoor ik het graag.
Nu zijn er een aantal handicaps om aan deze motor te sleutelen,er zit bv een zijspan aan die flink in de weg zit waardoor m'n motorzaak ook niet echt happig is om eraan te werken,ik niet echt een sleutelaar ben,hoe graag ik dat ook zou willen en mezelf wijsmaak dat ik het wel kan en ik geen idee heb hoe die start koppeling eruit moet.

Wat ik eigenlijk nodig heb is advies van iemand die wel weet hoe dat zit bij mijn VF en mij kan vertellen hoe ik dat moet doen,of juist verteld het niet zelf te doen omdat het geen klus is voor iemand die niet echt kan sleutelen,dan ga ik op zoek naar iemand die het wel kan en wil doen.
 
Het heeft ff geduurt,maar ik heb nu thuis plaats om aan m'n VF te werken,ik heb een 1100 Sabre van '85 die wat dingetjes heeft en waar ik nu echt wat aan moet gaan doen is de start koppeling.
Bij de koude start slaat de koppeling door/over wat het starten flink bemoeilijkt,is de motor warm,dan pakt de koppeling gewoon,ik denk dat dit komt omdat de olie dan dunner is waardoor deze minder plakt en de kogels in de koppeling wat makkelijker bewegen,maar dat is een gok van mijn kant en als het iets anders is,dan hoor ik het graag.
Nu zijn er een aantal handicaps om aan deze motor te sleutelen,er zit bv een zijspan aan die flink in de weg zit waardoor m'n motorzaak ook niet echt happig is om eraan te werken,ik niet echt een sleutelaar ben,hoe graag ik dat ook zou willen en mezelf wijsmaak dat ik het wel kan en ik geen idee heb hoe die start koppeling eruit moet.

Wat ik eigenlijk nodig heb is advies van iemand die wel weet hoe dat zit bij mijn VF en mij kan vertellen hoe ik dat moet doen,of juist verteld het niet zelf te doen omdat het geen klus is voor iemand die niet echt kan sleutelen,dan ga ik op zoek naar iemand die het wel kan en wil doen.


Ik heb hier een werkplaatshandboek
 
BBQ

Tot nu toe interesse van:
- Jan ARTC132 + partner
- VF1000F2
- Dutchy 748
- Daan 1975
- Smuiger
- Zwerver (van het VF forum)
- Thunderbold
- Dirtbag
- Arjan V4
- The Dutchy (ribs en burgers zeker welkom, doen we via pb / whatsapp?)
- stapp143
- maximus86
- Olie4

Afgelopen weekend heb ik alvast een proef BBQ gedaan met wat familie. Ging erg goed. We hadden vlees, salades, sauzen en stokbrood van de keurslager. Hiervoor betaalde ik € 10,- pp. Ik heb al een beetje gepolst en dit kan ik ook wel aanhouden voor de VF BBQ.
Dan komt dus alleen het drinken er nog bij, en eventueel de Dutchyribs. Hoe vinden jullie dit klinken?
 
SMirC-thumbsup.svg
 
Ik vind dat erg goed klinken Jan, dat is heel redelijk.

Ik doe vaak BBQ volgens het "breng eigen vlees" principe. Ik vind het geen moeite, en geen grote investering (qua tijd en geld) om bijgerechten en drank te voorzien, maar vlees is lastiger.
In mijn vriendengroep heb ik een aantal mensen met lastige diëten, voorkeuren of allergieën, en mensen met behoorlijk uiteenlopende appetijt. Als je dan voor elk wat wils moet gaan voorzien wordt het moeilijk en duur. Vaak ook mensen die afbellen een dag er voor of een dag zelf en dan zit je daar met overschot.

Bijgerechten en bier raken altijd op, maar dagen erna nog bbq vlees opwerken komt je na een tijd de oren uit :+
 
Om nog eens terug te komen op de Vf's

Al een tijdje hoor ik een geluid, meestal tijdens het rijden rond de 4000 - 5000 toeren. Hoor het niet altijd en hoor het vaak genoeg ook niet omdat ik nagenoeg altijd met oordoppen in rij.

Tijdens het rijden hoor ik het geluid voor mijn gevoel voornamelijk in mijn ruggegraat. Hoe onlogisch dat ook moge klinken. :)

Nu had ik de motor gisteren op de bok een tijdje lopen omdat ik er mee bezig was geweest en toen hoorde ik het volgende geluid.

Youtube filmpje

Dit geluid had ik trouwens ook al met het vorige blok geloof ik :)

Nu zou ik zo zeggen dat dit de distributie ketting van de achterste bank is.

Zijn er nog suggesties?

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan