VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Als je geen luchtdruk nodig hebt dan gewoon dichtmaken met kit oid.
Als je andere veren gaat monteren, dus bijv. wp of wirth of ander merk, heb je die luchtondersteuning sws niet meer nodig.
 
Vraagje,
Mijn VF1000F,1985, houdt ontzettend in bij volgas accelereren zodra ik boven de 6000rpm kom. Is dit een vervuilde carburatieprobleem of iets anders? Ik weet helaas niets van de onderhoudshistorie. De Honda heeft nu zo'n 100.000km gelopen.
Het standaardonderhoud is inmiddels wel gebeurt.


Ok, lange tijd niets laten horen maar bij deze een update:

Het woord Vapour lock bleef door m'n hoofd heen spoken en aangezien ik ook ineens een zeer poreus benzineslangetje had was het tijd om deze te vervangen. Meteen maar een kleine omleiding gemaakt zodat de slang niet te dicht bij de hete delen komt. Tevens had ik van iemand de tip gehad of ik wel de juiste bougies had gemonteerd. Het bleek dat ik bougies had gekocht voor normaal gebruik. Welk soort weet ik niet meer, alleen dat het bougies van het merk NGK waren. Inmiddels heb ik deze de klicko ingepleurd. Aangezien ik altijd beweer dat ik geen "normaal"mens ben en dat ook graag zo wil houden heb ik nu bougies gemonteerd voor sportief gebruik.
Ergo Conclusio: door deze twee ingrepen heb ik nu geen last meer van het inhouden. de motor accelereert weer prima door het hele toerenbereik.
Problem solved!!
 
Zo, weer wat tijd bij/met The Dutchy doorgebracht...


Olie
Oliefilter
Luchtfilter
Klepspeling controle
Koelvloeistof
Bougies

En een nieuw kettingkie voor het meissie

chain.thumb.jpg.27bfd2dda6e25ba77c61845bff38f2fb.jpg

(en tandwielen natuurlijk) :-)
 
Heeft ff geduurd maar,....... spuitwerk klaar. Alleen op de tank viel (natuurlijk) een pluisje van isolatie van dakbeschot ...:(
Die moet ik nog polijsten en opnieuw in de blanke lak zetten...zo ook nog een dripper op 1 van de zijpanels bij de HRC sticker.
Voor diegene die de lak gegevens willen hebben:
Diamond Pearl White PWT Fiat 500 (2012).
Bourgogne Red R107C-U
Supersonic Blue Pearl B90P
2 K blanke lak Spraymax.
Dit alles met spuitbus gespoten.

IMG_2562[1].jpg
IMG_3102.JPG
IMG_E3104.JPG
 
Laatst bewerkt:
Soooooooooooo, dat is mooi!

Welke tape gebruik je om eea af te plakken? Ik had TESA afplak bij mijn SP2 kont. Was niet echt een succes...
 
Soooooooooooo, dat is mooi!

Welke tape gebruik je om eea af te plakken? Ik had TESA afplak bij mijn SP2 kont. Was niet echt een succes...
Je hebt speciale maskeertape in verschillende breedtes. En deze tape kun je vormen in bijna elke ronding. Is elastischer dat Tesa en heeft een lijmsoort die niet sterk hecht aan de gelakte delen. Voordeel is ook dat ie een hele strakke rand heeft. Tesa tape gebruikte ik voor afplakken van grote stukken met patroonpapier, geen krantenpapier, want anders kans dat inkt in lak dringt. Tesa tape half over de maskeertape plakken anders trek je alsnog de lak mischien los.
Gamma tape is waardeloos want die plakt het patroon papier niet goed vast en dan kans op overspray als de tape loslaat.
Ben daar door schade schande achter gekomen. Ga voor kwaliteit spullen en het bespaart je een hoop ergenis.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren had ik even wat tijd om verder te gaan met de vf. De remklauwen zitten weer op hun plek. Volgende stap wordt de mastercilinder reviseren en de nieuwe remleidingen plaatsen.
20180916_163117.jpg
 
Even alles erop gezet voor de looks... uitlaat moet nog, kuipruit nog monteren, knippers werkten wel nu even niet???? uitzoeken waarom niet.
Update: stekkers verkeerd omgestoken..'(
Done:
Andere wielen, frame powdercoated, voorspatbord iets ingekort, nieuwe Dunlop banden, remmen voor en achter gereviseerd met nieuwe Brembo remblokken, nieuwe balhoofd lagers,Wilbers progessieve vering, YSS achtervering, DiD kettingset, K&N luchtfilter, oliemodificatie voor nokkenassen, ander nokkenassen en tuimelaars (Dutchy:}), overloop koelvloeistof buiten frame gebouwd, spuitwerk uit spuitbus, stickers mee gespoten in blanke lak.
To do: Yoshimura uitlaat nog aansluiten, verder afbouwen en voor BSB moet ie klaar zijn.

IMG_3114.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_3116.JPG
    IMG_3116.JPG
    179,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Super mooi geworden! Ik moet ook nog een klein stukje herspuiten omdat de benzine kraan ooit heeft gelekt en de blanke lak bruin heeft gemaakt. Ook zijn de rubbers voor de voorvork binnen om de luchtleiding weer lekvrij te krijgen. Helaas erg druk komende tijd, dus die wordt er volgende week pas op gezet gok ik. Daarna eindelijk testrijden met de nieuwe achterschokbreker:)
 
Met betrekking tot de BBQ.

De datum is vastgesteld op 13 oktober.
Graag hoor ik van tevoren welke mensen een tent meenemen om te blijven slapen, dan kan ik zorgen dat er voldoende ontbijt is.
Ook kreeg ik de vraag of partners / intro's welkom zijn. Uiteraard is dit geen probleem, zolang het van tevoren bekend is. De kosten hiervoor zijn gelijk.

De beroemde Dutchy-burgers en ribs zijn inmiddels besproken.
Als het weer het toelaat willen we misschien ook een klein ritje doen van ca. 50 - 100km.

Om niet alles voor te hoeven financieren wil ik alle deelnemers vragen een bedrag van € 17,50 per persoon over te maken op NL58 INGB 066 zes zes 31 379 tnv J.E.A. Outshoorn. Vermeld hierbij duidelijk je nickname op het forum. Ik zal dan een PB versturen met mijn adresgegevens voor 13 okt.

Als het definitieve programma bekend is zullen ook de tijden duidelijk worden. Dit volgt nog.
Mochten er vragen / opmerkingen zijn hoor ik dit graag.
 
But it's been no bed of roses
No pleasure cruise
I consider it a challenge before the whole human race
And I ain't gonna lose..

Daarom gaan we gewoon door keeping the VF series alive..
 
Overgemaakt.

Nu hopen dat de agenda niet te vroeg begint. Mijn weekend begint die dat om 0600....

Het is mijn intentie om met mijn lelijke vf :) te komen en dezelfde dag weer te gaan.

db
 
Het programma begint sowieso pas in de middag, de ochtend heb ik nodig om alles klaar te zetten, vlees op te halen etc.

Dutchy748 en Dirtbag, hierbij de ontvangstbevestiging :t.
 
Vfbbq overgemaakt. Hoop op mijn project vf te komen maar ander op de andere vf1000f. Europese. Zondag nog 140km:]
Ben nog bezig met kleppen te stellen maar een f2 blok in een f1 frame kost wat tijd. De deksels gaan er alleen af als het blok naar beneden gekanteld is.
20180920_213013.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hi Jan, ben in buitenland. De 28e ben ik terug en maak ik het direct over. Heb andere telefoon mee en geen inlogcodes bij me😌
 
Helaas de verkeerde rubbers gehad voor de voorvork van de vf750f. Is in diameter net te klein. Dus even afwachten en anders toch maar een beetje met kit gaan klooien.
 
Zo.. Nieuw rubber voor de VF750F..
zTQKggX.jpg


1JMhety.jpg


Zaterdag de ruimte gevonden om ze te monteren..
xnv9MuZ.jpg


Alleen de regen bleef maar aanhouden.. Vanavond voor het eerst droog en tijd gevonden om een stukje te sturen. VF750F doet het nog prima na de wederopbouw.. Paar puntjes nog nalopen, maar allemaal kleinigheden..

Strakke lakset Vampiremax.. En ja, het project wordt steeds mooier..
 
Terug
Bovenaan Onderaan