VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vandaag een leuk pakketje binnen gekregen.... nu nog de moed vinden om de Sabre te opereren _O-_O-

Ik heb net even het WPH bekeken, maar kan iemand mij vertellen of ik ook de slepers en krukassen van de achterste cylinders kan vervangen zonder het deksel van de voorste cylinders open te maken?
Ja, je kunt aan elke cilinderrij apart werken, zonder de ander te openen. Wel de koelvloeistof aflaten, omdat je een paar kopbouten los moet maken om de nokkenassen te kunnen vervangen. Dit levert dus in principe altijd risico op lekkende koppakking op. (kwam ik dus achter, omdat ik de vloeistof niet helemaal afgelaten had en bij de voorste kop een paar druppels vloeistof zag verschijnen toen de paar kopbouten los waren.)
 
Ik heb met mijn V65's nooit enig probleem gehad met de krukas.. ook niet na 120K aan km's.
Rustig aan laten opwarmen de eerste 10 km en daarna pas het gas erop doet ook veel mbt voorkomen van inwendige schade.

En je hebt wel oil-mod of niet?
 
na mn eerste nokkenasdebacle direct erop gezet en klaar. Daarna nog 2 magna's gehad met mod en nooit meer enig probleem gehad.
 
Ferde, mijn eerste reactie, plaats eerst eens verse remblokjes. Plus voordat je de blokjes monteert de remschijven goed schoonmaken met remmenreiniger. Dan een tijdje rijden en kijken hoe dan eea remt. Is het dan nog steeds "matig" dan eens verder kijken.
 
Ferde, mijn eerste reactie, plaats eerst eens verse remblokjes. Plus voordat je de blokjes monteert de remschijven goed schoonmaken met remmenreiniger. Dan een tijdje rijden en kijken hoe dan eea remt. Is het dan nog steeds "matig" dan eens verder kijken.

Ik heb de blokjes opgeschuurd en de remschuiven schoongemaakt.
Ik vond het zelf al een goede verbetering hoor, alleen kan het misschien altijd beter.
Vorige week nog een uitstapje gemaakt in de regen en op zich was het goed te doen.

Maar misschien is er wel een plug/play voor iets beters.
 
Misschien een gekke vraag, maar waar dient het slangetje aan de linkerkant van het brandstofkraantje voor? De andere kom ik wel uit (benzine toevoer en vacuumslang). Is het een ventilatieslang oid? En heeft de motor dan geen reservetank ondanks dat er op het kraantje staat!?
FF3387FD-25CB-4987-86F4-921090B99E3D.jpeg
 
Reserve is op een andere manier geregeld. Namelijk er zit op de kraan meestal een kunststofinlaat met twee verschillende hoogtes. Je gewone tank zit bovenin. Komt het niveau onder de aanvoer van dit deel van de inlaat dan stop de toevoer van benzine.

Als je daarna overschakelt op reserve komt het lager deel van de aanvoer beschikbaar (je reservetank, lees een beperkte hoeveelheid brandstof waar je normaal nog een tankstation mee gaat vinden).

Waar het slangetje voor dient ? Geen idee
 
Dat ding onder je benzinekraan is als ik het goed heb ook niet een deel van de benzinekraan an sich, maar een brandstofpompje dat werkt op het motorvacuüm. En dan is dat slangetje "connected to air"
 
Dat ding onder je benzinekraan is als ik het goed heb ook niet een deel van de benzinekraan an sich, maar een brandstofpompje dat werkt op het motorvacuüm. En dan is dat slangetje "connected to air"

Bij de/mijn VF500F is het WEL onderdeel van de benzinekraan. Het zijn effectief 2 rubber schijfjes die op elkaar liggen, met een veertje worden samengedrukt en zo de boel afsluiten; door het vacuum van een draaiende motor worden ze uit elkaar getrokken.

1549213408822.png

Het vacuumslangetje zit "horizontaal"p naar beneden wijzen. Maar zal niet veel uitmaken.



Het kraanrubber zelf ziet er zo van binnen uit
1549213513997.png

Ja dat rubber is kaduuk waardoor ie bijft draaien ook al staat ie op OFF.
Als je m op RES zet opent er een extra kanaal
1549213607279.png



Om erbij te komen moeten wel de popnagelstjes eruit en een M3 tapppen om eea weer dicht te kunnen maken
1549213659779.png
 

Bijlagen

  • 1549213481518.png
    1549213481518.png
    148,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
In ben in contact met een Hongaar die bezig is een 84 VF500 te restaureren (voor een klant van 'm).
hij was optimistisch tot ie dit vond

1549524408461.png


1549525247863.png




hij heeft dus "wat werk te doen".....

Op VFRDISCUSION vond ik deze:
1984 Miniceptor Refresh

Aanvullende suggesties/tips zijn van harte welkom zegt ie.....
 
IMG_20190211_134211.jpg

Hmmmm

Het boek zegt over de SR
IMG_20190211_135503.jpg


De 1e set metingen geel/groen en roodwit/geel geven inderdaad OL over alle draad combinaties (er zijn 3 gele en elk 2x groen en 2x rw)

Echter waar het boek zegt "wel stroom doorlaten (weerstand 0 ohm)” meet ik 2.0-2.2.
IMG_20190211_135201.jpg
IMG_20190211_135457.jpg

Onzeker of die M voor het Ohm symbool milli betekent, 0,002 Ohm (wat dus eigenlijk 0 is)


Bij draaiende motor meet ik op de accu 15-15,1Vdc

Tijdens mijn 3200km woonwerk per maand moest ik de accu toch wel goed in de gaten houden en bijvullen.
SR fucked???? Of is die 2ohm weerstand toch "ok"? Als het geld moet kosten c'est la vie. Maar niet onnodig.....
 
Laatst bewerkt:
M staat voor Mega... Oftewel maal 1 miljoen. Kleine letter m is milli..

Meet de spanning van de zwarte draad eens op de spanningsregelaar (bij motorloop). De regelaar regelt de spanning terug op het voltage wat op deze draad wordt aangeboden.

Groene draden zijn massa
Rood/witte draden gaan naar het startrelais en voeden dus via de aansluiting van het startrelais de accu.
Vanaf de accu gaat via de zekering met een rode draad de voeding naar het contactslot.
Vanaf het contactslot komt (via omwegen en connectoren) met een zwarte draad de voeding terug op de spanningsregelaar.

Als dus de weg van connectoren slechter wordt, wordt er dus een lagere spanning aangeboden op de regelaar. Hierdoor gaat de regelaar hoger uitregelen.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij toevallig vertellen voor welke type VF onderstaande remschijven zijn?
Ze passen niet onder mijn 700 sabre ‘85...
(Ze zijn te koop voor een zacht prijsje. Staat is zeer goed)

A1111CEF-6816-4C3F-9943-C87A912F67ED.jpeg
DBF30587-7934-4FDC-A94F-8B6EC062B51F.jpeg
 
Kan van een VF1100C zijn (alle jaren) of een 84-86 VF700/750C. is afhankelijk van de steek van de gaten. Ik weet zo niet meer welk model welke steek heeft, maar ze zijn net niet hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan