VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Je kan ook die tank schoonmaken,en als er roest in zit ontroesten en eventueel coaten.
Ik ga idd elektrolyse proberen en daarna coaten. Ik zit alleen nog met de spanningsbron, ik wel een accu liggen maar ik weet niet of dat lukt. De lak van de tank is alleen ook niet meer helemaal 100 dus ik had liever een nette vervanger gehad maar die zijn moeilijk te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
De huidige status van m'n zijspan,carbs ertussenuit halen was al een hoop werk en hoop nu maar dat ik ze er straks ook weer goed tussen krijg.
Bekijk bijlage 1422078

Ik heb inmiddels ruime ervaring met carburateurs terug plaatsen _O-.

Spuit je rubbers in met kruipolie oid, zet de rubbers op de achterste cilinders en zet de rubbers op de voorste cilinders schuin naar voren. Schuif je carburateurs er tussen en zet ze in de achterste rubbers. Zet een spanband vanaf je stepjes om je carburateurs heen om ze zo in de achterste rubbers te trekken, als ze er helemaal in zitten kun je je carburateurs naar beneden drukken en draaien je rubbers mee naar binnen zodat ze recht tussen je carburateurs en blok komen te zitten.

 
Ik heb inmiddels ruime ervaring met carburateurs terug plaatsen _O-.

Spuit je rubbers in met kruipolie oid, zet de rubbers op de achterste cilinders en zet de rubbers op de voorste cilinders schuin naar voren. Schuif je carburateurs er tussen en zet ze in de achterste rubbers. Zet een spanband vanaf je stepjes om je carburateurs heen om ze zo in de achterste rubbers te trekken, als ze er helemaal in zitten kun je je carburateurs naar beneden drukken en draaien je rubbers mee naar binnen zodat ze recht tussen je carburateurs en blok komen te zitten.

We hebben het anders gedaan, originele rubbers waren hard en scheurden snel,hebben nu met juiste diameter silicone buis inlaten gemaakt en die gemonteerd,werkt prima.
Na de montage een proefritje gemaakt en ik merk behoorlijk verschil,motor trekt veel beter. Omdat deze carbs van m'n onderdelenmotor komen en die een tijd gestaan heeft hebben we ze eerst laten vollopen met ethanol om ze inwendig te reinigen,ik had geen zin om ze te laten reinigen,ik heb gezien wat erbij komt kijken om dat te doen en denk niet dat ik ze weer werkend in elkaar had gekregen,dat kan altijd nog.
Ik heb nu wel een motor die normaal start,koud maar vooral warm,voorheen moest ik het gas vol open draaien en doorstarten tot ie aansloeg,nu is met warme motor een druk op de knop genoeg en hij loopt,alleen al daarvoor was deze marteling van carburateurs wisselen geslaagd.
 
Hou er rekening mee dat siliconen niet-benzinebestendig is. Een van m'n engelse vrienden kwam daar tijdens vakantie in the middle of F... nowhere ook achter nadat hij een oplossing als die van jou op zijn motor had uitgevoerd.
 
Hou er rekening mee dat siliconen niet-benzinebestendig is. Een van m'n engelse vrienden kwam daar tijdens vakantie in the middle of F... nowhere ook achter nadat hij een oplossing als die van jou op zijn motor had uitgevoerd.
Deze buis/dikke slang wordt gebruikt in de auto-industrie en zou wel benzinebestendig zijn,maar ik zal erop letten,kan altijd nog proberen originele inlaat rubbers zien te vinden als ze nog gemaakt worden.
 
Gisteren zag ik in Kapelle (Zeeland) toevallig deze mooie Honda VF1000 staan.
Die moest ff op de foto

20190830_121835.jpg


20190830_121828.jpg
 
Ik ben opzoek naar o ringen voor tussen m'n carburateurs, HBM heeft een mooi set maar niet benzine bestendig en de lidl heeft een aardig set maar of die tegen benzine kunnen?
 
Ik ben opzoek naar o ringen voor tussen m'n carburateurs, HBM heeft een mooi set maar niet benzine bestendig en de lidl heeft een aardig set maar of die tegen benzine kunnen?

Ga d'r maar vanuit dat het net geen standaard maat is en dat elke universele ring zal lekken als een idioot, zeker in de benzine leiding ben ook ik voorstander voor "origineel" materiaal. Lijkt mij bijzonder zonde als je op de snelweg er achter komt dat het net niet goed afsluit. Sommigen kunnen dat hebben, de meeste niet ;)

db
 
Het is inderdaad wel prettig als het goed afsluit, het euvel is echter dat csmnl ze niet los verkoopt maar alleen samen met de tussen stukjes. Andere aanbieders leveren alleen maar revisie setjes waar deze rubbers dan weer niet in zitten.
Opzich zijn ze niet slecht maar ik heb m'n carbs ultrasoon laten reinigen en dan is nieuw rubber toch wel prettig.
 
Ik ben opzoek naar o ringen voor tussen m'n carburateurs, HBM heeft een mooi set maar niet benzine bestendig en de lidl heeft een aardig set maar of die tegen benzine kunnen?
Meet de originele even op en bestel ze bij technirub, daar heb je het juiste materiaal en 1001 maten. Gezien de lage kosten poer ringetje, bestel ik bij twijfel ook een maatje dikker/dunner.
 
Ik ben opzoek naar o ringen voor tussen m'n carburateurs, HBM heeft een mooi set maar niet benzine bestendig en de lidl heeft een aardig set maar of die tegen benzine kunnen?


Als je kunt vaststellen dat de O-ringen in een set VF400F carburateurs de juiste maat hebben, kom de set dan maar halen hoor.

P9031987 (2).JPG
 
Goed opgelost zo :).

Sluit en "klikt" inderdaad perfect aan...

Jammer dat mijn 2 "reserve" tanks lekken; dit beperkt mij wel in mijn "custom repaint" ideeën... _O-
1 tank heeft al een coating "experiment" achter de rug van de vorige eigenaar, zonder suc6.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan