VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Deze week eindelijk weer eens tijd gemaakt voor de VF.





De voorvork deed niks en lag al die tijd al op de werkbank. De geleidebussen waren behoorlijk versleten. Ik heb ook meteen maar veren van Hyperpro geplaatst als upgrade. Inmiddels zit de vork weer in elkaar en onder de VF. Ik moet de bovenste kroonplaat en stuurhelften nog vastzetten.

Daarna ga ik de rempomp nog vervangen door een andere, deze blijkt toch te lekken bij het glaasje. Even een andere voorzien van revisiesetje en dan hopen dat die wel dicht is verder.

Ook wil ik meteen de houder voor de Garmin plaatsen op de VF.
Ik hoop komende week alles af te hebben, er liggen nog wat klusjes aan de andere motoren te wachten waarvoor ik de brug nodig heb.
 
Deze week eindelijk weer eens tijd gemaakt voor de VF.





De voorvork deed niks en lag al die tijd al op de werkbank. De geleidebussen waren behoorlijk versleten. Ik heb ook meteen maar veren van Hyperpro geplaatst als upgrade. Inmiddels zit de vork weer in elkaar en onder de VF. Ik moet de bovenste kroonplaat en stuurhelften nog vastzetten.

Daarna ga ik de rempomp nog vervangen door een andere, deze blijkt toch te lekken bij het glaasje. Even een andere voorzien van revisiesetje en dan hopen dat die wel dicht is verder.

Ook wil ik meteen de houder voor de Garmin plaatsen op de VF.
Ik hoop komende week alles af te hebben, er liggen nog wat klusjes aan de andere motoren te wachten waarvoor ik de brug nodig heb.

Goed bezugh!!!! :t
 
VF crossdressing.... _O-

PSX_20190906_152153.jpg
 
Nou, de VF zit weer in elkaar. Dus tijd voor een rondje proefrijden.... NOT.
Aan alle kanten zeikt de benzine eruit. Zowel de kraan lekt, als ergens rond de benzinepomp. Gelukkig is het seizoen zo goed als voorbij, hebben we weer iets te doen van de winter. Wordt vervolgd.
 
Nou, de VF zit weer in elkaar. Dus tijd voor een rondje proefrijden.... NOT.
Aan alle kanten zeikt de benzine eruit. Zowel de kraan lekt, als ergens rond de benzinepomp. Gelukkig is het seizoen zo goed als voorbij, hebben we weer iets te doen van de winter. Wordt vervolgd.

Fuk....



Ik zoek ook nog iemand die de onderrand van een tank wil lassen.... Heb net een andere (lekkende) tank en de lekkende voorpoten verkocht... Blijft hobby he?
 
Dit de -na te bouwen- droom van de koper, maar dan met oem poten die geen pitting hebben


$_85.jpg
 
Mijn carburateurs zijn weer terug van het reinigen, dan blijft alleen de tank over.
Ik denk dat ik hem maar wegbreng voor stralen en coaten van de binnenkant, dat kost wat maar ben ik er wel definitief vanaf. Het nadeel is dat er meerdere beschadigingen in de lak zitten, die zou eigenlijk ook overgespoten moeten worden.
Een andere tank die roestvrij en onbeschadigd is is gewoon niet te krijgen, als er al wat wordt aangeboden is het in mindere staat dan m'n eigen tank
 
Was er in dit topic niet iemand aan het experimenteren geweest met een andere thermostaat + thermoswitch op een oude (V45) VF750?

Ben wel benieuwd naar de resultaten.

Edit, en mocht iemand een radiateur hebben liggen van een Magna of Sabre heb ik mogelijk interesse.
Ik ga eerst even de radiateur die ikzelf gesloopt heb 8)7proberen dicht te solderen.
Ik ben daar mee bezig geweest. Blok werd veel te heet, daarom is waarschijnlijk de koppakking kapot gegaan bij vorige eigenaar.
Alles vervangen maar blok werd voor mijn gevoel nog steeds te warm. Heb nu in onderste kleine radiator een fan achter gebouwd. Had wat pas en meet werk nodig maar werkt nu op stadslicht knop zodat ik 'm aan/uit kan zetten.
Koeling blijft nu binnen normale grenzen, met uitzondering van stadsverkeer rijden.Dan wordt ie wel heet maar niet meer als voorheen. Moet waterpomp nog eens controleren maar voor nu voldoet het.
Ook originele sproeiers erin gezet, want er zat voor en achter 122 maat in ipv 110achter,112 voor. Is nu een stuk zuiniger en geen knallen meer.
 
Pfoeh, hoe zat het ook alweer met de sproeiers....

Volgens mij had de Japanner idd voor een grotere sproeier dan achter. De Amerikaan weer precies andersom... Hing ook weer samen met het type carburateur en de ontstekingsmodules (geel, rood, blauw)... Maar dit verhaal zou ook zomaar andersom kunnen zijn.

PS Ja, mijn VF's hebben namen om ze uit elkaar te kunnen houden.
 
Ik begreep dat de carbs voor de achterste cylinders grotere sproeiers had ivm de warmte dus koeling.
 
Mijn carburateurs zijn weer terug van het reinigen, dan blijft alleen de tank over.
Ik denk dat ik hem maar wegbreng voor stralen en coaten van de binnenkant, dat kost wat maar ben ik er wel definitief vanaf. Het nadeel is dat er meerdere beschadigingen in de lak zitten, die zou eigenlijk ook overgespoten moeten worden.
Een andere tank die roestvrij en onbeschadigd is is gewoon niet te krijgen, als er al wat wordt aangeboden is het in mindere staat dan m'n eigen tank
Dit wat,word in onderdelen verkocht,

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-vf-750f-rc15-in-teilen/1145598392-306-1889
 
Laatst bewerkt:
Die ziet er goed uit idd.
Ik ga vanavond hier kijken voor een lakset:
http://link.marktplaats.nl/m1452640...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttonsHij heeft 4 tanks liggen dus daar zou een goede tussen moeten zitten, mijn vf is rood met wit en blauw vandaar dat ik een heel set over wil nemen dan klopt het kleur technisch allemaal met elkaar en mijn topkuip moest toch nog worden vervangen vanwege schuifschade aan beide kanten.
 
oei ja ik had het over de v65 ; 1 en 3 hebben 120, 2 en 4 hebben 118
1 en 3 zijn de staande/achterste cylinders, de warmste dus.
 
Die ziet er goed uit idd.
Ik ga vanavond hier kijken voor een lakset:
http://link.marktplaats.nl/m1452640...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttonsHij heeft 4 tanks liggen dus daar zou een goede tussen moeten zitten, mijn vf is rood met wit en blauw vandaar dat ik een heel set over wil nemen dan klopt het kleur technisch allemaal met elkaar en mijn topkuip moest toch nog worden vervangen vanwege schuifschade aan beide kanten.
Hij had er 6 maar geen in beter staat dan m'n eigen tank -O-.
Ik heb de Duitse adverteerder maar een berichtje gestuurd
 
Die ziet er wel heel mooi uit op de foto's. Mooiste kleurstelling in mijn beleving. Eigenlijk zonde om te slopen...

Ik heb naar het hele lakset gevraagd, dus hij blijft dan min of meer bestaan. Ik vind dit idd ook de mooiste kleur, hopelijk is de tank goed en denkt de eigenaar niet dat het van goud is gemaakt O-)

En hij had de tank en kappen al verkocht ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan