VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Je hebt -in dit geval- maar 2 liefhebbers nodig :Y

Heb nu nog een complete set bodywork en een lekkende tank over. De tank gaan we morgen proberen te solderen..... fingers xssed.....
En een 100% knoeperharde collectorbox. Die is hopelijk/indien nodig wel op mijn VF500F2 te frustelen.. _O-
 
Ik heb een tank *O*
In de juiste kleurstelling Allen wel 2 kleine lak schades maar iig roestvrij vanbinnen.
Hopelijk is ie eind van de week binnen (komt uit Duitsland) dan kunnen we alles in elkaar zetten dit weekend en eindelijk weer rijden.
 
The Dutchy heeft ooit een uitgebreid verslag geschreven over het verschil tussen carbs (er zijn 2 types voor de 750F), sproeierbezettingen etc. Ik weet zo even niet waar ik dat precies terug kan vinden, maar in een van de oudere topics denk ik zomaar :+
 
De VD61 B carb is 2de generatie en hebben ook een gebogen overloopslangetje midden tussen carb 1 en 3.
 
1983 VF750F
Carb code VD 52B
Hoofdsproeier Voor en achter: 128
Laagsproeier 38
Gasnaald: Voor 1HE , Achter 1HB
Regelbare sproeier voorinstelling 2.5 slagen uit vanaf aanslagpositie.
Vlotter hoogte 7mm
De beluchting van de vlotterbakken is bij deze uitgevoerd met buisjes door het aluminium plenum en ademt dus naar de airbox.

1984 VF750F
Carb code VD 61B
Hoofdsproeier voor:112
Hoofdsproeier achter: 110
Laagsproeier: 38
Gasnaald: Voor 0WE , Achter 0WC
Regelbare sproeier voorinstelling 1.5 slagen uit vanaf aanslagpositie
De beluchting van alle vlotterbakken is m.b.v. buisjes en slangen met elkaar verbonden en ademt m.b.v. een "J" vormige slang naar de buitenlucht. Het slangetje hangt over het middelste steuntje van de bevestiging van de bobines.
 
De -lekkende- extra tank van de VF400 boedel is "iets meer werk"....

Hmmm, wtf is dit?
IMG-20190912-WA0005.jpeg




Not good no? :N
IMG-20190912-WA0016.jpeg



De ooit in een verleden ingegoten "coating" zit dik onder deze gaten. Solderen bleek geen optie, soldeer bleef bubbelend een gaatje produceren.

Plan B is 2 componenten metaallijm/kit.

Plan C is stort.... :Y

Dinsdag weer verder, nu eerst laaaaaaang weekend Eiffel, Moezel en Luxemburg :Y:]
 
Even terugkomen op sproeierbezetting......Voor 112 en achter 110.

Bekijk bijlage 1426334Bekijk bijlage 1426337
oei ja ik had het over de v65 ; 1 en 3 hebben 120, 2 en 4 hebben 118
1 en 3 zijn de staande/achterste cylinders, de warmste dus.
let op met spraakverwarring van voorste /achterste cilinders/carburateurs. Als het boek het heeft over de voorste carburateurs wordt dat letterlijk bedoeld, dat zijn dus de carburateurs die de achterste cilinders 'bedienen'
 
Ik heb m'n tank binnen, helaas niet zo roestvrij als gehoopt. De bodem is keurig maar de bovenkant heeft behoorlijk roest, dit deel komt niet direct met de benzine in aanraking dus ik denk dat het geen problemen zou moeten geven. Vandaag komen m'n ringetjes voor de benzine leidingen tussen de carbs binnen dus kunnen we eindelijk alles afbouwen.
 
Ik heb m'n tank binnen, helaas niet zo roestvrij als gehoopt. De bodem is keurig maar de bovenkant heeft behoorlijk roest, dit deel komt niet direct met de benzine in aanraking dus ik denk dat het geen problemen zou moeten geven. Vandaag komen m'n ringetjes voor de benzine leidingen tussen de carbs binnen dus kunnen we eindelijk alles afbouwen.
Ff een paar dagen in Citroenzuur laten weken dan is de roest ook weg.
 
De VF maar weer op de brug om de lekkage te achterhalen. Zijkapjes eraf, expansievaatje en spanningsregelaar aan de kant gehangen.

In het eerste bochtje na de pomp spuit de benzine er werkelijk uit als de motor loopt

Hier de boosdoener.

Nu is deze benzineslang voorzien van een soort geweven mantel aan de buitenzijde. Is dit noodzakelijk of kan ik elke willekeurige benzineslang gebruiken? Wat is nu precies de maat? Ik meet 6/10, maar die kom ik nergens tegen... 6/9 dan?
 
Nee gewoon stevige slang gebruiken,bijvoorbeeld niet de doorzichtige rommel nemen.
slang staat niet meer in de lijst,maar is denk ik 7,3mm want de verlening na het koppelstuk is dat ook.
Maar ga eens bij een automaterialenzaak langs en probeer of 8mm ook past,de Honda slang is wel te koop maar
gaat per bulk , en dat kost 200,- euro per eenheid.

 
Laatst bewerkt:
De VF maar weer op de brug om de lekkage te achterhalen. Zijkapjes eraf, expansievaatje en spanningsregelaar aan de kant gehangen.

In het eerste bochtje na de pomp spuit de benzine er werkelijk uit als de motor loopt

Hier de boosdoener.

Nu is deze benzineslang voorzien van een soort geweven mantel aan de buitenzijde. Is dit noodzakelijk of kan ik elke willekeurige benzineslang gebruiken? Wat is nu precies de maat? Ik meet 6/10, maar die kom ik nergens tegen... 6/9 dan?

Ik heb net alles vervangen voor 6mm benzine slang, dat past precies.
 
ik haal benzineslang altijd gewoon ff bij de Brezan(of andere automaterialenhandel, maar deze zit in de buurt), 6mm geloof ik. Geen gedoen met wachten op levering e.d. en kost ca. de helft van de lokale motorboer.
 
Afgelopen weekend met ex-collega's vrij-zondag door de Eiffel en Mozelstreek gejast. :]

Zondag naar Luxemburg gereden (schoonfamilie) en had een "waar een wil is is een weg" momentje.

Met TT op "kronkelwegen"kom je regelmatig dit bord tegen

bos4.JPG.9d2129ba8cc73d428645d802a32984d

Dat zijn vaak prima wegen hoor!

Vaak....


Deze had onder in het dal een ingezakte brug. Maar met een tijdelijk voetgangersbrugje geen probleem (was op de VF, niet de SP2.....)
Afijn, kort daarna hield het asfalt op. TT zei dat ik op een "onbekende weg" reed met over zo'n 800 meter rechtsaf op een provinciale weg. Nou, dan rijden we het bos in. Bospad verstevigd met steenpuin. Prima.

Nou, prima.... het ging wat omhoog, steiler, steiler en AH! het midden van het pad was nog met steenpuin. Maar L/R niet meer.... Ik moest ff aanzetten want het ging nu wel HEEUUULLL steil...
Kwam in een spoor en sloeg af. Remmen aan gleed ik toch wat terug de helling af... Of Fuk! Geen mogelijk om te keren dus dan maar gas op de lollie....

Ergo: je hebt HE LE MAAL geen GS nodig!!! Een VF500F2 met BT45's kan het ook...

Linkssonder het laatste stukje asfalt/ingestortte brug

Knipsel.JPG.3fae67c6d7e227313e08348ebb80


Hier sta ik eindelijk "boven"

bos.thumb.jpg.b0e0954bb59da955ce444b10f4

Ja, het ging wat omhoog....

Knipsel.thumb.JPG.083635593b45e407ab6728

Time to smell the roses rape-seed flowers.... _O-

IMG_20190915_094849.thumb.jpg.7083d919e2
 
Die ken ik idd al maar ik word er ook niet veel wijzer van. Ik heb er liever geen tank cure in maar ben bang dat spoelen met een zuur er alleen voor zorgt dat de roest met een dag of wat weer terug is. Heeft iemand een goed idee?
 
Vanmiddag bij het garagebedrijf op de hoek gestopt. Ik moest toch een afspraak voor de auto inplannen, dus ik kon meteen vragen of hij toevallig de juiste benzineslang in huis had. Er werd anderhalve meter van de rol gehaald zodat ik de vf weer zonder kosten aan de praat kon maken.

Zojuist meteen maar de slang erop geknutseld. De VF snort weer heerlijk zonder lekkages. Hopelijk kan ik binnenkort eindelijk de vering testen.

Nieuwe slang

Meteen een poetslapje over de lakset getrokken.
 
Die ken ik idd al maar ik word er ook niet veel wijzer van. Ik heb er liever geen tank cure in maar ben bang dat spoelen met een zuur er alleen voor zorgt dat de roest met een dag of wat weer terug is. Heeft iemand een goed idee?
Ja dat blijft een probleem met welk zuur je ook gebruikt,een alternatief is trommelen zoals ook hierboven al
is geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan