VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Vorige week de Magna V30 uit '84 klaar gemaakt met mijn maatje en de tik in het blok is nu grotendeels verdwenen/niet meer aanwezig en we kunnen lekker gaan rijden!
Wat hebben we gedaan de afgelopen tijd:

- Kleppen afgesteld
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Ketting en toebehoren vervangen
- Achterband vervangen
- Remblokjes vervangen
- Motorolie en filter vervangen
- Koelvloeistof vervangen

Heb er al een ritje of 2/3 op zitten en het rijd heerlijk.
Kalmpjes onder de 8k toeren en ook al is het "maar een 500-tje", wat een koppel komt er los na 8k toeren tot zijn max.
Hij trekt in één teug door naar de 12k met veel power, daar stond ik écht van te kijken!

Er zat een windscherm op, deze vond ik erg log en lomp er uit zien, dus die heb ik er voor nu afgehaald en die wil ik graag vervangen voor een kleine, donker getinte ruit.
Een goed voorbeeld zoals het plaatje hieronder (niet mijn motor, I wish...) :

Goals.jpg


Weet iemand toevallig welk schermpje dit is en/of waar ik deze kan vinden?
Ik heb al eventjes zitten googlen, maar kon het niet vinden. Enige tips zijn welkom!

Foto's van mijn Magna zullen snel volgen, ik moet hem eerst nog eventjes poetsen.
Even mijn best doen om de kleine (vlieg?)roestplekjes uit het chroom te krijgen.
 
DSC_0561.JPGDSC_0563.JPGDSC_0564.JPG

Te koop aangeboden : Voor een VF1000FF /F2 comstarwielen met bridgestone BT45 banden , profiel 75%. Vorkpoten voorzien van YSS progressieve vering en nieuwe keringen + stofhoezen voor een schappelijke prijs.
 
Hi allemaal,
Na een paar jaar van spijt dat ik de vf verkocht had heb ik gisteren een v65 Magna uit 1984 op de kop getikt.
Nu is de vraag heeft iemand nog een oil-mod setje liggen voor een 1100 waar hij/zij afstand van wil doen.
Grz J
 
Gisteren het blok weer wat verder uit elkaar gehaald. Wat zo ver op valt is dat de zuiger uit cilinder nr 2 een hele andere kleur heeft met veel minder roetaanslag.

686294A2-0C00-4319-B8A7-175EB5F12627.jpeg
3BA82DFF-C317-43C5-8240-CAB9D455C7B7.jpeg
4D2E1CBC-FE26-46CF-999E-43F6AB4D0CE0.jpeg
429E00A9-A4ED-487B-AA68-16260F3B9C37.jpeg


Volgende stap is de koppeling eraf halen en de carter helften splitsen.
 
Zo ver ik me kan herinneren verbruikte dit blok geen olie 🤔
Dan is het wel vreemd dat die zuigers zo schoon zijn aan de randen,dat zie meestal bij blokken die olie verbruiken,
normaal gesproken zijn zuigers over het hele oppervlak voorzien van een laagje kool,deze zien er als nieuw uit,of het blok moet niet te
lang voordat het werd verwijderd een keer gereviseerd zijn.
 
Schoongespoeld door koelvloeistof.. Koelvloeistof wordt stoom.. Ik gok een lekke koppakking.
Niets is onmogelijk,maar lijkt me onwaarschijnlijk omdat het op alle 4 de zuigers zo,n beetje het zelfde er uit ziet,dan zou de motor koelvloeistof
gelekt hebben op alle 4 de cilinders.
 
Hmm interessant. Ook de koppakkingen leken niet lek te zijn.

Het laatste wat ik met dit blok heb gedaan is naar de moezel gereden, terug ging hij helaas op een aanhanger terug vanwege ratelen en tikken.
Maar wellicht dat die rit het heeft schoongebrand? (Als dat überhaupt mogelijk is...)
 
Hmm interessant. Ook de koppakkingen leken niet lek te zijn.

Het laatste wat ik met dit blok heb gedaan is naar de moezel gereden, terug ging hij helaas op een aanhanger terug vanwege ratelen en tikken.
Maar wellicht dat die rit het heeft schoongebrand? (Als dat überhaupt mogelijk is...)
Tja als je de benzine maatschappijen mag geloven wel;),als hij verder geen koelvloeistof of olie verbruikte dan
zal het wel goed zijn.
 
Tja als je de benzine maatschappijen mag geloven wel;),als hij verder geen koelvloeistof of olie verbruikte dan
zal het wel goed zijn.
Als het met dit blok nog de moeite is gaan er sowieso nieuwe koppakkingen op 👍🏻
Zodra hij helemaal uit elkaar is ga ik eens even een kostenplaatje opmaken wat het zou kosten om de revisie te voltooien.
Niet goedkoop waarschijnlijk, maar we moeten wat over hebben voor de mooiste fietsen ooit gemaakt 😁👌🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan