VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Wellicht weet iemand waarom er een hoge fluit/gier toon komt vanaf de voorkant van mijn vf750f, heb het met deze en had het 20jaar geleden ook met mijn eerste motor ook een vf. Nooit achter gekomen komt met kouder weer vanaf a 4000rpm en dan weer verdwijnt na a 7000rpm.
Tankdop al uitgesloten.
Alvast bedankt
 
Zal idd de draaiende delen eens nalopen aan de voorkant, nog een maand de tijd, toch wel lang die 3 maanden zonder.
 
Wellicht weet iemand waarom er een hoge fluit/gier toon komt vanaf de voorkant van mijn vf750f, heb het met deze en had het 20jaar geleden ook met mijn eerste motor ook een vf. Nooit achter gekomen komt met kouder weer vanaf a 4000rpm en dan weer verdwijnt na a 7000rpm.
Tankdop al uitgesloten.
Alvast bedankt
Bij mijn VF bleek het na lang zoekwerk de afstandsbus/wiellager/keerring te zijn in het voorwiel. Geluid was er
ook alleen in de winter met wat vorst. De oplossing bleek schoonmaken, op de juiste plekken wat vet en monteren. :t
 
Dat klinkt veel belovend, ga dat dus zoiezo aanpakken. Kan me dan voorstellen dat het aardige speurtocht is geweest.:}
 
Ik heb afgelopen keer maar nieuwe inlaatrubbers gekocht bij cmsnl, wat scheelt dat een berg ellende :)
Ik heb ook nieuwe besteld, maar dan in the USA originele voor een Magna 700 -'84 van mijn buurman. Waren prijsgunstiger (€79.= met vezendk.)
Deze motor had in 10 jaar tijd maar 1000km gereden en hij wilde de motor weer op de weg brengen.
Maar toen bleek: 1 vlotterbak bleef hangen, oranje benzine slang reserve tank scheurde bij tank omhoog zetten, 1 voorvork keerring lekt, ophang rubbers radiator uitgedroogd, cardanolie pikzwart, voorremmen zaten vast. Ben deze nu aan het opknappen...leuke klus voor in deze (winter)tijd.
 

Bijlagen

  • C1E8BA06-EA16-43F6-9C27-FA897C8E94A2.jpeg
    C1E8BA06-EA16-43F6-9C27-FA897C8E94A2.jpeg
    235 KB · Weergaven: 10
  • EA749552-EC1F-4AC4-A73B-360BDDA278D5.jpeg
    EA749552-EC1F-4AC4-A73B-360BDDA278D5.jpeg
    120,5 KB · Weergaven: 8
  • C23BAF6B-0F7B-4004-90DE-E0B96EB58D96.jpeg
    C23BAF6B-0F7B-4004-90DE-E0B96EB58D96.jpeg
    142,4 KB · Weergaven: 10
  • A8D44271-92E2-44F7-8A10-4EB36A65A416.jpeg
    A8D44271-92E2-44F7-8A10-4EB36A65A416.jpeg
    298,5 KB · Weergaven: 6
  • 774B1DB3-F9D5-4C02-8C43-CE95A4873970.jpeg
    774B1DB3-F9D5-4C02-8C43-CE95A4873970.jpeg
    140,3 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Is het een gierend geluid wat bij een bepaalde snelheid (bijv 80) begint en vervolgens bij vertragen tot beneden een bepaalde snelheid (bijv. 30) verdwijnt?

In mijn geval was het stalen draaiende busje bij de ingang van de teller, daar waar de tellerkabel ingestoken wordt. Dat busje wordt door de jaren heen droog. Je komt er lastig bij om te smeren daar de ingang van de teller naar beneden hangt. Niet teveel vet omhoog spuiten daar er dan vettigheid aan binnenzijde van de tellerbehuizing komt.
 
Is het een gierend geluid wat bij een bepaalde snelheid (bijv 80) begint en vervolgens bij vertragen tot beneden een bepaalde snelheid (bijv. 30) verdwijnt?

In mijn geval was het stalen draaiende busje bij de ingang van de teller, daar waar de tellerkabel ingestoken wordt. Dat busje wordt door de jaren heen droog. Je komt er lastig bij om te smeren daar de ingang van de teller naar beneden hangt. Niet teveel vet omhoog spuiten daar er dan vettigheid aan binnenzijde van de tellerbehuizing komt.
Vanaf een km of 60 denk ik en eigenlijk blijft het dan totdat de snelheid onder de 40 komt. Stond je er versteld van dat het kleine busje zoveel herrie kan maken? Zou wd40 hiervoor de oplossing zijn of is dit snel weer uitgezakt.
 
ALs je het snel wil testen en je alleen WD40 hebt is het ideaal, voor lange termijn misschien iets vettigs uitzoeken dat langer blijft zitten.

db
 
Ik heb ook nieuwe besteld, maar dan in the USA originele voor een Magna 700 -'84 van mijn buurman. Waren prijsgunstiger (€79.= met vezendk.)
Deze motor had in 10 jaar tijd maar 1000km gereden en hij wilde de motor weer op de weg brengen.
Maar toen bleek: 1 vlotterbak bleef hangen, oranje benzine slang reserve tank scheurde bij tank omhoog zetten, 1 voorvork keerring lekt, ophang rubbers radiator uitgedroogd, cardanolie pikzwart, voorremmen zaten vast. Ben deze nu aan het opknappen...leuke klus voor in deze (winter)tijd.
Mooi werk die remklauw! Het terugplaatsen van het carburateurhuis vond ik ook ´n kl"teklus. Totdat ik ´n
goede, en makkelijke manier had gevonden om ze erop te krijgen. Kwartiertje werk nu. :t
 
Na 30+ jaar hielp enkel de Dremel nog om een veroote collectorbox er af te krijgen
Dat herken ik wel!! Maar als ik destijds geweten had hoe moeilijk ze te krijgen waren was ik wat minder
enthousiast geweest met het `losmaken`. :+
 
Mooi werk die remklauw! Het terugplaatsen van het carburateurhuis vond ik ook ´n kl"teklus. Totdat ik ´n
goede, en makkelijke manier had gevonden om ze erop te krijgen. Kwartiertje werk nu. :t
Vertel van die gemakkelijke manier dan....🤓
 
Gevonden!

@ Jottum!:
Vanwege het frequente uit- en inbouwen van mijn VF blok, ben ik helaas aardig bedreven in de montage van de carburateurs.
Wat Magnamaniac al zegt; gaskabels monteren en inlaatrubbers verwarmen in heet water.
Vervolgens Inlaatrubbers op alle cilinders monteren. Los de klemmen zodat de inlaatrubbers vrij kunnen bewegen.
Smeer 'n kleine hoeveelheid siliconenvet in de rand van de inlaatrubbers. Druk de carburateurs van de voorste cilinders in de inlaatrubbers.
En lijn de achterste carburateurs uit op de inlaatrubbers van de achterste cilinders.
Duw de achterste carburateurs nu in de inlaatrubbers. Ik gebruik 'n klein schroevendraaiertje om tijdens de montage de inlaatrubbers wat ruimte
te geven. Druk daarna het geheel goed aan en controleer of alles goed zit. De klus waar ik voorheen veel tijd mee kwijt was doe ik nu in ongeveer
15 minuten. Veel succes!
 
Vanaf een km of 60 denk ik en eigenlijk blijft het dan totdat de snelheid onder de 40 komt. Stond je er versteld van dat het kleine busje zoveel herrie kan maken? Zou wd40 hiervoor de oplossing zijn of is dit snel weer uitgezakt.
Klinkt als hetzelfde probleem welke ik ondervond. Gebeurt ook alleen onder koude en soms vochtige omstandigheden. Ik ben uiteindelijk met vet bezig geweest en zeg maar oneerbiedig wat van in proberen te proppen.. Niet teveel, als er maar wat vet omhoog gaat langs het busje. Nadien nooit geen last meer gehad,
 
Gevonden!

@ Jottum!:
Vanwege het frequente uit- en inbouwen van mijn VF blok, ben ik helaas aardig bedreven in de montage van de carburateurs.
Wat Magnamaniac al zegt; gaskabels monteren en inlaatrubbers verwarmen in heet water.
Vervolgens Inlaatrubbers op alle cilinders monteren. Los de klemmen zodat de inlaatrubbers vrij kunnen bewegen.
Smeer 'n kleine hoeveelheid siliconenvet in de rand van de inlaatrubbers. Druk de carburateurs van de voorste cilinders in de inlaatrubbers.
En lijn de achterste carburateurs uit op de inlaatrubbers van de achterste cilinders.
Duw de achterste carburateurs nu in de inlaatrubbers. Ik gebruik 'n klein schroevendraaiertje om tijdens de montage de inlaatrubbers wat ruimte
te geven. Druk daarna het geheel goed aan en controleer of alles goed zit. De klus waar ik voorheen veel tijd mee kwijt was doe ik nu in ongeveer
15 minuten. Veel succes!
Voorste cilinders kunnen de rubbers er op met de klemmen los. Inderdaad het gehele rek in de voorste rubbers drukken. De achterste rubbers monteer ik altijd er half op zodat ze schuin omhoog wijzen. Dan druk je ze met rek en al naar beneden en inderdaad soms een beetje helpen met een schroevendraaier om het rubber over de rand van de inlaat te begeleiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Klinkt als hetzelfde probleem welke ik ondervond. Gebeurt ook alleen onder koude en soms vochtige omstandigheden. Ik ben uiteindelijk met vet bezig geweest en zeg maar oneerbiedig wat van in proberen te proppen.. Niet teveel, als er maar wat vet omhoog gaat langs het busje. Nadien nooit geen last meer gehad,
Heb dankzij jullie goede hoop dat het gier mysterie opgelost wordt.
Tnx
 
Hoe krijg ik deze los/open? Boutje onderkant heb ik er uit.
Kan m slechts een beetje met een schroevendraaier openen. Maar niet veel verder..

Massa naar koplamp is goed maar geen stroom.
Claxon doet het ook niet.
Zekeringen goed (en op zekeringhouder meet ik 12V).
Motor start wel en achter/remlicht doen het ook

16114882284821740115411786446365.jpg
 
Hoe krijg ik deze los/open? Boutje onderkant heb ik er uit.
Kan m slechts een beetje met een schroevendraaier openen. Maar niet veel verder..

Massa naar koplamp is goed maar geen stroom.
Claxon doet het ook niet.
Zekeringen goed (en op zekeringhouder meet ik 12V).
Motor start wel en achter/remlicht doen het ook

Bekijk bijlage 1588282
Mijn ervaring is dat er meestal 2 boutjes aan de onderkant zitten vaak verschillende lengte.
 
Clutch switch staat mogelijk ook icm koplamp claxon
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210124-134235_Chrome.jpg
    Screenshot_20210124-134235_Chrome.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan