VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Netjes zeg, waar heb je dat laten doen? En wat was je kwijt?
Ik was niks kwijt. Een klant van me heeft dat voor me gemaakt. Hij heeft een dikke plaat van het sterkste aluminium geregeld. Ik heb de oude kroonplaat afgegeven en hij heeft alle maten overgenomen. Het infrezen van wat contouren ter verfraaiing van de plaat heb ik aan hem overgelaten. De zekeringen in de kuip geplaatst, superbikestuur met nieuwe handgrepen en korte rem en koppelingshendel erop, spiegels op de kuip, het heeft de motor een jongere uitstraling gegeven.
Maar een beetje handige metaalbewerker kan dat prima fixen denk ik.
 
Kan nog wel een aantal jaartjes mee 👌🏼
 

Bijlagen

  • 20210222_111543.jpg
    20210222_111543.jpg
    259,6 KB · Weergaven: 19
Ik was niks kwijt. Een klant van me heeft dat voor me gemaakt. Hij heeft een dikke plaat van het sterkste aluminium geregeld. Ik heb de oude kroonplaat afgegeven en hij heeft alle maten overgenomen. Het infrezen van wat contouren ter verfraaiing van de plaat heb ik aan hem overgelaten. De zekeringen in de kuip geplaatst, superbikestuur met nieuwe handgrepen en korte rem en koppelingshendel erop, spiegels op de kuip, het heeft de motor een jongere uitstraling gegeven.
Maar een beetje handige metaalbewerker kan dat prima fixen denk ik.
Je hebt niet toevallig meer van die klanten? O-)
 
IMG_20210226_120344.jpg

De linkerkant is nu ook aangepast. Ik heb de bedrading van deze aangepast zodat alles werkt zoals het hoort. Alleen het dimlicht schakelt niet uit als je grootlicht aanzet. K kijk het eerst maar eens aan hoe dat gaat.

Ik heb ook het frame voor m'n topkuip aangepast. Het frame (van een VF1000f2) past precies behalve dan dat de dop van de radiator in de weg zit. Ik heb daar een stuk strip gemaakt zodat alles vrijloopt. Verder heb ik alle beugeltjes etc eraf gehaald omdat ik die niet nodig heb en ik heb een plekje voor de zekeringen gemaakt zodat die van het stuur kunnen.
Er komt of een nieuwe kroonplaat op met een superbikestuur of ik gebruik een dichte kroonplaat van een CBX750f.

IMG_20210226_120353.jpg
 
IMG_20210226_201911.jpg

Vandaag ook m'n nieuwe rem- en koppelingspomp binnen gekregen *O*.
K heb nieuwe remleidingen etc. besteld dus hopelijk volgende week leidingen maken dan ben ik weer een eind op weg.
 
Goedendag allemaal,

Ik heb een motor mogen overnemen waarbij ik tegen een technisch probleem ben aangelopen.

Wanneer ik contact maak en de motor vanuit neutraal in de 1e versnelling zet wilt de motor al gaan rijden. Tijdens het rijden gaat het opschakelen naar 2 en 3 alleen met een beetje open gas, met gas dicht dus niet.

De 4e en 5e versnelling lijkt normaal op te pakken alleen wat stroef.
Terugschakelen is niet echt een probleem.

Het betreft een Honda VF750F uit 1986.
kmstand, 20000
 
Dus met koppeeing ingeknepen en de bak in zijn 1 wil ie al gaan rijden?

Ik zou beginnen met het controleren (lees vervangen) van de koppelingsvloeistof en goed ontluchten.
Geen soelaas? Haal de koppelings "slave" maar los en kijk of ie lekt of vol met troep zit. Prik het kleine gaatje in de "master"maar voorzichting door..
Als dat allemaal goed is, het carter op de koppeling loshalen en de veren nameten, dikte lamelleen en of de stalen sparator ringen vlak zijn.


Welcome to the world of youngtimer motoren (die waarschijnlijk jaaaaaren lang geen onderhoud hebben gehad)


Psot maar een foto van je aanwinst!
 
Dus met koppeeing ingeknepen en de bak in zijn 1 wil ie al gaan rijden?

Ik zou beginnen met het controleren (lees vervangen) van de koppelingsvloeistof en goed ontluchten.
Geen soelaas? Haal de koppelings "slave" maar los en kijk of ie lekt of vol met troep zit. Prik het kleine gaatje in de "master"maar voorzichting door..
Als dat allemaal goed is, het carter op de koppeling loshalen en de veren nameten, dikte lamelleen en of de stalen sparator ringen vlak zijn.


Welcome to the world of youngtimer motoren (die waarschijnlijk jaaaaaren lang geen onderhoud hebben gehad)


Psot maar een foto van je aanwinst!

Hartelijk dank voor je bericht.
Vanmorgen ben ik naar MotoPort Goes gereden en daar hebben ze inspectie gedaan.

Na het warm rijden van de motor ging het schakelen al iets beter maar niet geweldig.

Het blijkt dat de keerring geoxideerd is waardoor de motor niet lekker ontkoppeld en waardoor de motor niet lekker schakelt. De keerring en het huis worden vervangen, nieuwe olie en koppeling wordt ontlucht.

Volgende week kan ik de motor weer ophalen.

Ook bleek dat de keerringen in de voorvork versleten zijn, daar kwam ik achter tijdens de rit.
Nu zijn de kosten voor het vervangen van de keerringen niet denderend duur maar ik vroeg me af of dit een relatief ‘simpel’ klusje is?

Als ik de motor terug heb zal ik er een foto van maken en posten.
 
Laat ze meteen de voorvorkolie vervangen....
Ik zou verwachten dat ze dat doen, maar zeg het ze maar voor de zekerheid....


En als ze de poten eruit hebben en de remklauwen loghangen, dan kunnen ze meteen de remklauwglijbussen ff inspecteren.

Die op mijn VF500F2 zagen er (na aankoop motor) zo uit

1616005086132.png



ze horen er zo uit te zien
1616005118617.png



De "rubbertjes" waren nog intact, dus likkie red rubber greade erop en monteren die hap
1616005187223.png
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi toch weer even de vraag in de groep of iemand toevallig een VF 400 F schokdemper heeft liggen die ik even mag lenen. Voor de 500 en 750 F en de 1000 zitten in het standaard YSS programma, voor de V45 en V65 Sabre is een mooie custom gemaakt, alleen de 400F ontbreekt nog in het lijstje.
 
Binnen NL worden z niet vaak aangeboden. Op MP staat er 1 al voor een langere periode en is de vraagprijs 6.400

Als je in Duitsland zoekt, kom je ze veel meer tegen. De prijzen variëren tussen 4.000 en 12.000 afhankelijk van jaartal, km-stand en Versie (Euro, US of Rothmans)
 
Dit vanwege de R? kan natuurlijk ook nagestikkert zijn of de verkoper heeft er gewoon de balle verstand van ;)

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan