VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 2

Wat wordt de nieuwe topic-titel?

  • Het Groote Topic Des Honda VFs Vers III

    Stemmen: 4 33,3%
  • VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

    Stemmen: 7 58,3%
  • VF-topic (3)

    Stemmen: 1 8,3%
  • Iets anders....

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus dan kan onze afspraak vervallen op 5 november
*D *D

He Ton :} :} ,

Opzich de operatie zoals we hem gepland hadden wel maar er moet nog meer gebeuren aan mijn motor. Dus als je het leuk vindt kunnen we andere dingen aan mijn motor doen.

Ik ben van plan om as zaterdag de 29e effe bij je langs te komen om hem te laten zien. Dat zal rond een uur of 15.30 á 16.00 uur zijn. ik moet dan toch in Zuidland wezen. Als ik niks hoor reken ik erop dat je thuis ben.

groeten, William :+ :W
 
Hoi VF-Bikers :} :} ,

Zo weer effe een kleine up-date over mijn nieuwste aanwinst. Na de motor naar huis gehaald te hebben met behulp van een bedrijfswagen met aanhangwagen heb ik de accu eruit gehaald en onder de lader gezet. Afgelopen maandag was het zover dat ik de accu gemonteerd en de koppelingsleiding voor de zekerheid nog een keer goed ontlucht heb. Zonder dat de motor liep voelde ik al dat hij aardig schakelde. Na mijn motorkleding aangetrokken ben ik op goed geluk een proefrit wezen maken en wat denk je, hij schakeld als een zonnetje. Dus de conclussie ik heb voor 300 een motorisch perfecte motor gekocht. is het geen mop _O- _O- _O- _O-

groeten, William :+ :W

Hé william. Is dat die Sabre van Marktplaats waar ze het in m'n topic over hadden of niet? Dan is ie gevonden. Dat vond ik van de mijne al maar voor 300 koop je nog niet een fatsoenlijke fiets meer. ;)
 
Hé william. Is dat die Sabre van Marktplaats waar ze het in m'n topic over hadden of niet? Dan is ie gevonden. Dat vond ik van de mijne al maar voor 300 koop je nog niet een fatsoenlijke fiets meer. ;)

Hé Manolo :} :} ,

Het lijkt me sterk dat het die betreffende sabre is, ik heb hem al twee weken en het is echt geen sloopsabre. Als je een keer hem in het echt wil zien dan moeten we gewoon een keer afspreken.

groeten, William :+ :W
 
Dingetje doet het nog steeds, heb er nu alweer een 500km mee gereden sinds ie weer loopt.
En wat rijd het toch heerlijk :]

Zeker als je bedenkt dat ie ruim 20 jaar oud is, maar het zal ook voor een groot deel toegeschreven kunnen worden aan de Metzelers die er op zitten 8-)
 
Mijn VF-je doet het bijn goed maar ik blijf meet 1 probleem zitten. Dit probleem wordt zowat omschreven door een andere VF-er in volgende topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/92857%22/1
Ik heb echter de pulse generatoren al eens vervangen. Wat kan de reden zijn waardoor ze opnieuw kaport gaan (c.a. 1 jaar na installatie van de nieuwe dingetjes)?

Ik zou even je cdi units openhalen en goed bekijken, meestal is het
een kwestie van een losse soldeering.

succes Zeldzame
 
ik zeg
8059600275.jpg
 
Mijn VF-je doet het bijn goed maar ik blijf meet 1 probleem zitten. Dit probleem wordt zowat omschreven door een andere VF-er in volgende topic:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/92857%22/1
Ik heb echter de pulse generatoren al eens vervangen. Wat kan de reden zijn waardoor ze opnieuw kaport gaan (c.a. 1 jaar na installatie van de nieuwe dingetjes)?
De VF750F die ik gereden heb had hetzelfde euvel als omschreven in de link die je aangeeft. Bij mij was de oorzaak dat één van de twee CDI-units van de ontsteking nat geworden was, ondanks dat deze goed gemonteerd zat, onder het plaatwerk. Toerenteller viel naar 0 en de motor ging op twee cilinders lopen. Ik weet niet of bij een VF750S ook twee CDI-units gemonteerd zijn maar het is het controleren waard. Ik heb toen de CDI-unit vervangen en probleem verholpen! Succes! :W (tip: als de unit defect is haal dan een ruil-exemplaar, nieuw zijn ze niet te betalen....)
 
De VF750F die ik gereden heb had hetzelfde euvel als omschreven in de link die je aangeeft. Bij mij was de oorzaak dat één van de twee CDI-units van de ontsteking nat geworden was, ondanks dat deze goed gemonteerd zat, onder het plaatwerk. Toerenteller viel naar 0 en de motor ging op twee cilinders lopen. Ik weet niet of bij een VF750S ook twee CDI-units gemonteerd zijn maar het is het controleren waard. Ik heb toen de CDI-unit vervangen en probleem verholpen! Succes! :W (tip: als de unit defect is haal dan een ruil-exemplaar, nieuw zijn ze niet te betalen....)

Of even hier op het forum rondvragen of iemand nog een setje heeft.
Of een advertentie zetten op Marktplaats want ook bij de sloop vragen
ze voor één gebruikte CDI gauw €150,=
Ik had laatst eentje stuk van mijn VT en heb voor €50,= eentje van
een particulier kunnen kopen.

succes Zeldzame
 
Die dingen kosten nieuw inderdaad €477,85 per stuk. Dus bij 2 koop je beter een ander motor. Ik heb er gelukkig nog een setje van liggen. Heb nog niets vervangen maar het probleem heeft zich tot nu toe niet meer voorgedaan. Strange...
 
Ik dacht ook wel dat het serieus was. Maar af en toe bekijk ik het eens langs een andere (minder serieuze) kant.
Toch laat ik het even zo. Er zijn geen problemen mee geweest. Zogauw die terugkomen wissel ik eerst even de cdi met een reserve. Ik wil uitsluiten dat het niet aan de pulse generatoren ligt...Maar als dat niet het geval is dan ligt de dremel al klaar...
 
Nou mijn reactie was anders serieus bedoelt. Met een dremel kun je het CDI-kastje vrij eenvoudig open"zagen" om daarna de solderingen te controleren.
En als ik me niet vergis hebben we een How-To van wat jij bedoelt op het forum *O*

Ik ben alleen nu nét ff te lui om 'm te zoeken -O-


:+

[EDIT]
Overigens meen ik me te herinneren dat het verwijderen van de beschermlaag van die solderingen het grootste probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan