VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 2

Wat wordt de nieuwe topic-titel?

  • Het Groote Topic Des Honda VFs Vers III

    Stemmen: 4 33,3%
  • VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

    Stemmen: 7 58,3%
  • VF-topic (3)

    Stemmen: 1 8,3%
  • Iets anders....

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12
Status
Niet open voor verdere reacties.
leuk het paasontbijt bij de mac...
ik hoop dat de VF weer inelkaar zit dan...
anders leen ik wel de magna van me zwager
kan ik toch nog op een VF komen *D
 
Wat zijn de zaken waar je op moet letten bij een VF 1000F?
Die van mij is van 1983 en heeft ruim 50.000 km gelopen.

Hij loopt heel netjes en pakt zeer goed op.
Wel hoor ik een een zachte tik of klop. Bij gas geven wordt het sneller maar bij 3500 rpm is het weer weg. Wanneer je rond de 5000 rmp op de snelweg rijd loopt hij echt als nieuw. Geen getik, getril, gerammel of wat dan ook. Ik heb gisteren de olie ververst en de oude olie goed bekeken. Er zat niets in wat ik liever niet zou zien.

Verder nog een vraagje over het starten. De startmotor lijkt moeite te hebben het blok rond te krijgen. Maar hij start wel altijd. Iemand zij mij dat alle V 4 blokken dit zo doen. Klopt dit?
 
Mijn V4 (VF750S sabre) kan ik niet echt zeggen dat het lijkt of de startmotor er moeite mee heeft.


Kheb de post ff aangepast want volgens mij werd mijn post een beetje verkeerd begrepen ;)
 
Wat zijn de zaken waar je op moet letten bij een VF 1000F?
Die van mij is van 1983 en heeft ruim 50.000 km gelopen.

Hij loopt heel netjes en pakt zeer goed op.
Wel hoor ik een een zachte tik of klop. Bij gas geven wordt het sneller maar bij 3500 rpm is het weer weg. Wanneer je rond de 5000 rmp op de snelweg rijd loopt hij echt als nieuw. Geen getik, getril, gerammel of wat dan ook. Ik heb gisteren de olie ververst en de oude olie goed bekeken. Er zat niets in wat ik liever niet zou zien.

Verder nog een vraagje over het starten. De startmotor lijkt moeite te hebben het blok rond te krijgen. Maar hij start wel altijd. Iemand zij mij dat alle V 4 blokken dit zo doen. Klopt dit?

kloppen kan duiden op versleten koppeling of (das erger) uitgelopen drijfstanglager (in pril stadium)Als het zo blijft en niet erger wordt, zal het eerder iets met de koppeling te maken hebben.
er wordt wel eens iets gezegd over nokkenassen die aangetast zijn, maar dat is meer tikken dan kloppen.

startmotor moet met goede accu geen problemen hebben om rond te komen,
startmotorrevisie / schoonmaken en koolborstels cheken kan een wereld van verschil maken.
 
:^

Vraag die ik net wou stellen.

Ga met mijn vrouw kijken naar een vf750. Dus kan wel wat info gebruiken :Y

VF750 welk type?
de interceptor; kijk ook eens naar een VFR750 1e of 2e generatie ('86-'90)
; ook in interceptor uivoering te krijgen, niet eens zo veel duurder en veel betrouwbaarder.

de custom (jaren '90) een "magna"type motor, weet ik niet zo gauw iets van te verzinnen.

de VF750S (sabre) >> daar hebben we andere kenners voor ;)
 
VF750 welk type?
de interceptor; kijk ook eens naar een VFR750 1e of 2e generatie ('86-'90)
; ook in interceptor uivoering te krijgen, niet eens zo veel duurder en veel betrouwbaarder.


Volgens de ad is het een Honda VF 750 F Interceptor uit 1984.
 
kloppen kan duiden op versleten koppeling of (das erger) uitgelopen drijfstanglager (in pril stadium)Als het zo blijft en niet erger wordt, zal het eerder iets met de koppeling te maken hebben.
er wordt wel eens iets gezegd over nokkenassen die aangetast zijn, maar dat is meer tikken dan kloppen.

startmotor moet met goede accu geen problemen hebben om rond te komen,
startmotorrevisie / schoonmaken en koolborstels cheken kan een wereld van verschil maken.
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb er samen met een maat van mij naar zitten luisteren en wij zijn allebei van mening dat het uit het koppelingshuis lijkt te komen. Dus dat sluit goed aan bij jou mening.
En ik denk dat ik eerst de accu maar eens vervang en kijken of dat helpt. Zo niet dan de startmotor nakijken.

Dat zullen dan twee startmotoren worden die nagekeken moeten worden. Die XV 920 die ik ook gekocht heb, heeft ook een defecte startmotor. -O-
 
Startmotor eerst maar eens demonteren en schoonmaken dat geeft alleen al een wereld van verschil en anders nieuwe koolborstels en nieuwe lagertjes

p.s. De mijne vliegt als een speer in de rondte dus zal dat wel een fabeltje zijn dat bij de meeste vfjes de startmotor moeizaam rond gaat.
 


Zien er allemaal goed uit.

Budget is op dit moment alleen max €1000,- en daar heb ik geen VFR voor denk ik :N

De VF moet €800,- kosten dus dat zou goed passen.
Ga ook een afspraak maken om te gaan kijken.

Nog speciale zaken waar ik op moet letten ?

Vnd die eerste wel wat dubieus overigens.

1300 KM :? :N

Zal eerder 113000 KM zijn :Y
 
Zien er allemaal goed uit.

Budget is op dit moment alleen max €1000,- en daar heb ik geen VFR voor denk ik :N

De VF moet €800,- kosten dus dat zou goed passen.
Ga ook een afspraak maken om te gaan kijken.

Nog speciale zaken waar ik op moet letten ?

Vnd die eerste wel wat dubieus overigens.

1300 KM :? :N

Zal eerder 113000 KM zijn :Y

101300 km maak ik ervan...........scheelt weer 10k :+



Denk dat je er een goede proefrit mee moet maken, maar verder kan ik er weinig van zeggen. Hij ziet er wel redelijk uit toch?

Op mijn VFc staat 42k miles. zou ook best 142k kunnen zijn :Y

Maar hij rijd lekker en ik denk dus lekker gassuhhhhh :Y


Suc6 met de keuze, PowerrrrrrrrrrVF
 
Zoals beloofd een paar foto's.
Eerst even de pekel eraf gewassen.

Moeilijk tikken trouwens met bevroren handen.....brr wat is het weer koud. -O-

full
 
full


De VF ziet er op de valschade na keurig onderhouden uit.
Wie is er trouwens iets opgevallen?














Ik zag het ook pas twee dagen later.
Het rechter zijdeel heeft de verkeerde kleur. :Y
Misschien heeft iemand een rechter zijdeel te ruil in de juiste kleur?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan