VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu heb ik dus de koppelingsplaten vernieuwd, maar nu ontkoppelt de motor bijna niet?? Als ik wegrij slipt de koppeling enorm en kom ik bijna niet vooruit. Onder het rijden is het soms ineens normaal maar als ik flink gas geef slipt-ie enorm. Wat kan dit zijn? Heb ik bij montage iets over het hoofd gezien??
 
dat lijkt me zeer waarschijnlijk. :-) verkeerde volgorde van de platen misschien? of iets anders niet in de juiste volgorde gemonteerd of de centrale moer te los. allemaal mogenlijkheden.
 
wil jullie even mededelen dat mijn vf500f2 een beetje gestorven is, er komt nu zelfs een lichtbruine koffedik uit de uitlaat, gepaard met veel witte rook, de monteur schatte de reparatie tussen de 800 en 1000 euro, maar dit is mij teveel, hebben jullie daar ervaring mee, met koppen afvlakken en zo????
 
Het grootste deel van die 800-1000 gaat in de uren zitten, als je het zelf doet (of een handige kennis) ben je met ca. 100 Euro klaar, aangenomen dat je verder niets tegenkomt.
 
wil jullie even mededelen dat mijn vf500f2 een beetje gestorven is, er komt nu zelfs een lichtbruine koffedik uit de uitlaat, gepaard met veel witte rook, de monteur schatte de reparatie tussen de 800 en 1000 euro, maar dit is mij teveel, hebben jullie daar ervaring mee, met koppen afvlakken en zo????

Wat is het probleem dan? Koppakking kapot? Zuigerveren? Kleppen?
 
Ja ja, het einde van het verbouw je motor project komt in zicht... Kuipdelen liggen al in huis en tank komt van de week ;)
Heb net stikkers besteld op het internet...
Nou nog ff een nieuwe hoofdzekering halen + nieuwe accu... kan ik eindelijk weer eens rijden!!!!
 
Nu heb ik dus de koppelingsplaten vernieuwd, maar nu ontkoppelt de motor bijna niet?? Als ik wegrij slipt de koppeling enorm en kom ik bijna niet vooruit. Onder het rijden is het soms ineens normaal maar als ik flink gas geef slipt-ie enorm. Wat kan dit zijn? Heb ik bij montage iets over het hoofd gezien??

heb je de nieuwe platen "droog" gemonteerd of eerst in de olie geweekt??
nachtje in de olie voor montage wordt over het algemeen wel aangeraden.
 
Hallo. Ga de olie verversen en het filter vervangen van m'n Sabre 1100. Ik wil het doen met 10W40 semi-synthetisch. Dat moet toch oké zijn???.
Volgende vraag. Hoeveel liter gaat er in zijn totaal in? Thxs alvast
Zoekfunctie doet het niet dus een tippie is welkom
 
Laatst bewerkt:
Hallo. Ga de olie verversen en het filter vervangen van m'n Sabre 1100. Ik wil het doen met 10W40 semi-synthetisch. Dat moet toch oké zijn???.
Volgende vraag. Hoeveel liter gaat er in zijn totaal in? Thxs alvast
Zoekfunctie doet het niet dus een tippie is welkom

10W40-half syntheet is hartstikke prima! Staat toch in je wphb hoeveel er precies in gaat? Bij mij zo'n 3l, maar ik heb een 750...
 
heb je de nieuwe platen "droog" gemonteerd of eerst in de olie geweekt??
nachtje in de olie voor montage wordt over het algemeen wel aangeraden.

Ze hebben een aantal dagen in de olie gelegen dus dat moet goed zijn. Ik krijg de indruk dat misschien de centrale moer er wat verder op moet maar dat is wel het nadeel van de 'schroevedraaier & hamer'-methode: hoe weet je wanneer hij een beetje vast zit? Ik vond het al vrij snel moeilijker gaan maar misschien moet-ie er nog wel veel verder op...
Morgenavond (bij droog weer) het handeltje maar weer even uit elkaar :(
 
waar woon je ook weer? ik heb er wel een aangepaste dop uit de doppenset voor. Als je niet te veel haast hebt wil ik 'm ook wel opsturen, dan kun je 'm na gebruik terugsturen.
 
Hallo. Ga de olie verversen en het filter vervangen van m'n Sabre 1100. Ik wil het doen met 10W40 semi-synthetisch. Dat moet toch oké zijn???.
Volgende vraag. Hoeveel liter gaat er in zijn totaal in? Thxs alvast
Zoekfunctie doet het niet dus een tippie is welkom

idd 10W40 halsyntheet motorfiets-olie. 3.5 liter na revisie, 3 liter na oliewissel.
Ik houd altijd het veilige systeem aan van 3 liter eringooien, oliepeilen en indien nodig bijvullen. het verschil tussen minimum en maximum op de peilstok is 0,5 liter ongeveer.
 
waar woon je ook weer? ik heb er wel een aangepaste dop uit de doppenset voor. Als je niet te veel haast hebt wil ik 'm ook wel opsturen, dan kun je 'm na gebruik terugsturen.

Ik woon in Amsterdam en heb redelijk haast: zaterdag naar de TT!!! Maar als je 'm op de post kunt doen zou dat geweldig zijn, kan ik evt. woensdagavond ofzo er nog mee aan de slag. Whatever de kosten, die maak ik wel naar je over.

:} :}
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik dus de koppelingsplaten vernieuwd, maar nu ontkoppelt de motor bijna niet?? Als ik wegrij slipt de koppeling enorm en kom ik bijna niet vooruit. Onder het rijden is het soms ineens normaal maar als ik flink gas geef slipt-ie enorm. Wat kan dit zijn? Heb ik bij montage iets over het hoofd gezien??
Kan inderdaad veel oorzaken hebben; heb je gecontroleerd of je koppelingshandle en -cilinder (links op blok) goed vrijkomen? Succes! ;)
 
Ff vraag, ik zat vanavond mijn remmen ff te checken of alles goed vast zit, en het viel me op dat 1 remnippel bij de schroefdraad zweet... Ik heb hem ietsje vaster gezet, maar zweet nog steeds een beetje remolie. Veel vaster wil ik hem niet zetten want de nippel is aardig verrot (zat goed vast :+ ). Maar hoe is dit op te lossen? Houd het vanzelf op? Misschien dat er nog iets moet zetten oid? Of nieuwe nippel erin? Sluit dat wel goed af?

Ook heb ik een banjo aansluiting met de hand goed vast gezet, en niet met moment sleutel. Luistert dat erg nauw? Of is goed vast ook prima? Het lekt niet...
 
De nippel er even uitdraaien en het puntje controleren op roest/vuiligheid. De nippel dicht nl niet op de schroefdraad af, maar op het puntje. Eventueel met heel fijn schuurpapier omtroesten.
 
De nippel er even uitdraaien en het puntje controleren op roest/vuiligheid. De nippel dicht nl niet op de schroefdraad af, maar op het puntje. Eventueel met heel fijn schuurpapier omtroesten.

Oke, stroomt er dan geen olie uit? Of kan ik daar ff iets van een schroefje tijdelijk in draaien?
En evt. een nieuwe? Sluit die gegarandeerd? Of kan dat ook lekken agv inslijten van het puntje?
 
Hey. bedank voor de tippies... Ik heb het gevondenb in een boek (geleend) 3L inderdaad. Even laten lopen... Even laten staan en er ging ongeveer 1/4 litertje bij.
Nu wil ik Tsl smering eraan toevoegen. Veel goeie dingen over gehoord. Iemand hier nog ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan