VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
idd, twee borgringen om elke poot,
boven de clipons (duidelijk herkenbaar) en onder de "luchtbrug"
alle klembouten op kroonplaat en T-stuk los? dan moeten de poten er zo uit kunnen zakken. Je moet ze iig met de hand kunnen draaien.
even "helpen" met een passende dop en zachtjes tikken met een houten / kunststof hamer op de bovenkant van de poten wil ook wel helpen.
Succes, Jos
 
een ratel met passende dop op de bovenkant van de poot zetten, drukken en tegelijkertijd draaien
:^

En even het ventieltje van de luchtdruk openen; de seals die in de "luchtbrug" zitten sluiten behoorlijk af als er druk/onderdruk is maar als de druik buiten en binnen gelijk is valt het wel mee.
Oja, en wat WD40 wil ook wel eens helpen... ;)
 
Geweldig jongens!!! Binnen de minuut had ik ze er allebei uit!
Mijn dank is groot! :}

nu nog twee, en deze twee er weer in, en ergens olie vandaan regelen want ik heb er natuurlijk een scheut uit laten donderen |(

We houden vol! *O*
 
snelheidsmeter doet het niet en dit komt volgens mij doordat de odometer, of de printplaat hierna het signaal niet doorgeeft. Daar kom ik ten minste op wanneer ik de troubleguide van het dashboard doorneem.
 
Geen id hoe ik een printplaat doormeet en repareer wanneer deze defect blijkt te zijn, kun je daar wat meer over vertellen?
Soldeerverbindingen zien er voor zover ik kan zien wel aardig goed uit. Bekabeling is volgens mij goed, want die heb ik doorgemeten (weerstand gemeten)
 
Printplaat kan je zien aan scheurtjes, en heel makkelijk met een ohm meter nameten. Van soldeerpunt naar soldeerpunt moet je <1ohm meeten, zoniet dan heb je een scheurtje oid en daar kan je dan een draadje over solderen.
 
Hey leuk, ik heb ook nog een vf gehad zo'n 12 jaar terug.'85er vf500f. Was echt een geweldig ding, idiotenproof :Y

Na een half jaar met veel plezier gereden te hebben werd t winter en dan moet je ook wat om handen hebben met dit als resultaat...

full
 
Laatst bewerkt:
Nice bike!
Hopen dat de pekel meevalt, want ie ziet er erg goed uit!

Deze had ik 12 jaar geleden en in de winter omgebouwd.. Heb de motor zo'n 3 jaar gebruikt voor dagelijks en nog 3 jaar als reserve/uitleen motor. Daarna wilde iemand m zo graag hebben dat ik geen nee kon zeggen..
 
Zo, gisteren gezellig even bezoek gehad van VFAndré,
ik weer spulletjes en hij weer ruimte,
Wel even gezellig, helaas waren we ook bezig met een stuc-klusje dus niet alle aandacht voor André ;)
André, dat gaan we eens overdoen, maar dan andersom, dan kom ik jouw kant op.
We plannen het alvast in 2007 OK?

Bedankt iig, er zitten aardig wat leuke spulletjes bij,
gr. Jos
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hij is KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR + hij Rijdt!!!!

Voor het geval jullie het niet meer wisten...
zo: wassie

motor.jpg


William heeft me zeer geholpen met de laatste restjes inelkaar te zetten... mijn dank ik dan ook zeer groot.....

PA212544.jpg


PA212546.jpg


Sappies ook vervangen en dat was ook wel erg nodig!

PA212548.jpg


Toen trachten te starten:

PA212549.jpg


Maar we hadden een beetje te weinig benzine... Bijgevuld en toen kwam het uit de het bezine kraantje lopen!!! PANIEK!!! Want das niet echt lekker voor die mooi nieuwe lak.... Weer eraf gedraaid maar toen brak hij... William Jos gebeld en die had natuurlijk er nog eentje liggen.. Jos bedankt en geniet van je wijn!!! Vandaag dop erop... starten..... duurde even maar toen toch... LEVEN!!!!!
FF stukkie gereden... pfft was wel weer wennen.. maar ben toch blij dat hij het weer doet.... einderesultaat:

PA222551.jpg
 
Zo, gisteren gezellig even bezoek gehad van VFAndré,
ik weer spulletjes en hij weer ruimte,
Wel even gezellig, helaas waren we ook bezig met een stuc-klusje dus niet alle aandacht voor André ;)
André, dat gaan we eens overdoen, maar dan andersom, dan kom ik jouw kant op.
We plannen het alvast in 2007 OK?

Bedankt iig, er zitten aardig wat leuke spulletjes bij,
gr. Jos

Jos,
graag gedaan, zoals je zegt, jij weer wat spulletjes en ik kan weer lopen in mijn schuurtje. Prima van 2007, afgesproken.
En van die aandacht viel best mee, het is toch gezellig geweest, prima toch? :)
groeten,
André
 
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Hij is KLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR + hij Rijdt!!!!

Voor het geval jullie het niet meer wisten...
zo: wassie

(Afbeelding)

William heeft me zeer geholpen met de laatste restjes inelkaar te zetten... mijn dank ik dan ook zeer groot.....

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Sappies ook vervangen en dat was ook wel erg nodig!

(Afbeelding)

Toen trachten te starten:

(Afbeelding)

Maar we hadden een beetje te weinig benzine... Bijgevuld en toen kwam het uit de het bezine kraantje lopen!!! PANIEK!!! Want das niet echt lekker voor die mooi nieuwe lak.... Weer eraf gedraaid maar toen brak hij... William Jos gebeld en die had natuurlijk er nog eentje liggen.. Jos bedankt en geniet van je wijn!!! Vandaag dop erop... starten..... duurde even maar toen toch... LEVEN!!!!!
FF stukkie gereden... pfft was wel weer wennen.. maar ben toch blij dat hij het weer doet.... einderesultaat:

(Afbeelding)

Hij is inderdaad erg gaaf geworden.. ik heb zelf een tijd op zo'n VF750F rondgereden en ook nog eens met dezelfde Yoshimura pijpjes erop.. geweldig geluid :) als 't blok verder goed is (kettingspanners) dan heb je een geweldige machine.
 
Even een vraagje: ik heb nieuwe inlaatrubbers voor mijn VF1000F nodig. Ik heb volgens mij hier op het forum eens een internetadres voorbij zien komen van een zaak die ze verkoopt en er staat me iets bij dat ik ze gezien heb rond de 10 euro. Maar welke zaak dat nu was? Iemand enig idee waar ik ze kan kopen?
 
Ik heb pas een sabre 1100 gekocht en heb een vraag. De uitlaat moet op termijn vervangen worden en mijn vraag is past de uitlat van een 750 ook. Wie kan mij daar een antwoord op geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan