VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo Jos,

heeft deze pomp meer oliedruk als het orgineel? (ik weet niet welke pomp in mijn race blok van de nico bakker endurance vf gemonteerd is)
heb je evt een foto van deze set, en wat zou je ervoor willen hebben?

groeten Rob


volgens mij moeten ze gewoon passen, maar zeker weten doe ik het niet.


vwb de vraag over de oliepomp;

ik heb bij mijn VFkF met het 1e generatie VFkR motorblok de oliepomp ingebouwd van een vFkF2 ('t is net lego allemaal) n dat ging prima. (zie mijn VFkF euro project topic)

ik heb zelfs nog een set liggen (VFkF2 oliepomp en carter) met een oliekoeler die eenvoudig pas te maken is.

doe maar ff een mailtje als er interesse is.

Gr. Jos
 
Hallo Rob,

het is een oliepomp van een VF1000F2, ik weet niet of deze 1op1 past in een VF750 blok.
deze heeft een dubbele rotor en een apart kanaal voor de oliekoeler
ik heb er ook nog een VF1000F2 carter bij

momenteel ben ik nog even in onderhandeling met Victor (had al middels mail gereageerd)

M.vr.g.r Jos

zie ook:

FastFriend in "VF1000F "Euro" project"
 
hallo Jos,

Mocht de andere koper geen intresse meer hebben hoor ik het wel van je, leverd deze pomp ook een hogere oliedruk?

gr Rob
 
Luitjes,

Even een vraagje. Een onverlaat heeft mijn VF 400 proberen te jatten en heeft daarbij de cilinder van het contactslot compleet eruit gerukt... Een nieuw contactslot voor een VF 400 kan ik zo gauw niet vinden maar ik heb er wel een van een VF 500 gevonden. Is er toevallig iemand die weet of dit hetzelfde contactslot is? Bedankt!
 
hallo Jos,

Mocht de andere koper geen intresse meer hebben hoor ik het wel van je, leverd deze pomp ook een hogere oliedruk?

gr Rob

hallo Rob,
ik zou je niet kunnen zeggen of de pomp meer druk levert, wel dat dit eentje is met twee kamers, de tweede kamer zorgt voor druk op het tweede cirquit welke via de koeler loopt.
Je hoort van me als Vincent alsnog afhaakt.

M.vr.gr. Jos
 
Ik heb de bougies op vonken gecontroleerd - alle vier goed.
Ik heb de carbs uitelkaar gehad en van binnen en buiten schoon gemaakt, de beide sproeiers per carb. ook.
De benzinekraan + leiding is schoon.
De pakkingen van de vlotterdeksels sluiten goed af.
Na montage waren de vlotterkamers gevuld met benzine (aftapschroefje los gedraaid).
Stationair loopt het vlok als een V4, zowel koud als warm.
Bij gas geven loopt het toerental moeizaam op naar 3000 tpm. en het blok loeit vanuit de luchtfilteropening - heeft er duidelijk moeite mee.

Ik heb er op gereden - de vf is "niet vooruit te branden" - max. 90 km/u.
Vreemd verschijnsel: De toerenteller gaat eerst niet hoger dan 2500 en valt dan terug op 0 terwijl de motor wel 'normaal' doorloopt.
De beide voorste bougies waren daarna droog - de achterste 2 waren zwart.
De verbindingsbuisjes tussen de carbs vertrouw ik niet helemaal en heb daarom een set donor-carburateurs op de kop getikt.

Nog nieuws Willem? Wij zijn natuurlijk razend benieuwd of je brik alweer probleemloos rijdt!
 
Volgens mij heeft de 1000F2 een grotere opbrengst. De rotor is pakweg een centimetertje breder dan die van mijn VF750S-pomp. Ik ga er van uit dat een VF750F dezelfde rotor gebruikt.
Dus de VF1000F2-pomp zal sneller aan zijn maximale druk zitten.
De maximale druk echter wordt begrensd door het overdrukventiel en blijft dus dezelfde, enkel zal die die dus eerder bereiken.
Ik probeer eerstdaags de breedte van de 1000F2 te meten.
 
Eerder werd gesteld dat je de aansluiting voor de oliedrukschakelaar niet moet gebruiken voor modificaties, omdat je dan olie direct van de krukas wegsnoept.
Maar ik zat gisteravond nog even te denken en als je in de manual naar het diagram kijkt zie ik dat de olie vanuit het oliefilter direct naar de krukas gaat. De oliedruksensor meet deze druk; zit dus op dat kanaal aangesloten. En dan is mijn redenatie dat het dus eigenlijk geen bal uitmaakt of je nou een ingewikkelde modificatie toepast die olie aftapt direct na het filter, of bij de oliedruksensor: je tapt toch af van hetzelfde kanaal, zelfde druk. En je veroorzaakt ook dezelfde drukval op de krukas.

Ik ben inmiddels erg benieuwd hoeveel druk er via het standaard externe kanaal op de kop staat.

Ps. voor de zekerheid: de oliepomp is een constant volume pomp, en lineair met toeren.
 
Laatst bewerkt:
wat voor een motor heb je op het oog, toevallig ook een VFR800 :9 ?

Ik denk dat ik ga voor een Honda VTR Firestorm... Maar dit duurt nog wel even. van het weekend lekkage gehad in woonkamer. Heb het dakleer moeten vervangen. Meteen maar knooop doorgehakt om 2 kozijnen te vervangen en andere werkzaamheden te laten uitvoeren.

Dus andere motor zit er nog even niet in.
 
Goedemiddag,

Heeft iemand eens een collector van een VF1000(F2) opengehaald? Mij einddempers worden behoorlijk minder en nu vraag ik mij af of het een 'open' pot is, of gescheiden wordt door schotten oid. Anders stop ik 1 kant af en maak er een 4 in 1 collector van.

Bedankt alvast.

Groet, Rob
 
Laatst bewerkt:
Heren VF rijders,

Hierbij even een update na aanleiding van mijn eigen vraag die ik stelde (of het contactslot van de VF400F en VF500F hetzelfde zijn). Het antwoord is: niet helemaal.

Mijn contactslot was geruïneerd bij een poging tot diefstal en ik heb bij de sloop een contactslot van een VF500F gekocht, daar ze zeiden dat die hetzelfde was. Punt is dat, omdat de eclectische installatie nogal verschilt tussen de twee modellen, de aansluitingen niet overeen komen. Ik heb er gelukkig een mouw aan weten te passen door het contactmechanisme van het ene slot over te zetten in het andere.

Om te beginnen staat er in mijn werkplaatshandboek (Peters, VF400F & VF500F) dat als je het contactslot wil demonteren, je de bovenste kroonplaat los moet maken. Dit hoeft niet en is sterk af te raden, omdat het een hoop werk is en er ook nog veel mis kan gaan bij het terugzetten. Mijn tip is: demonteer de stuurkuip, dan de tellerunit en vervolgens de steun waar de tellerunit op vast zit gebout. vervolgens kan je door de bedrading weg te duwen bij de bouten van het contactslot en heb je genoeg ruimte om hem eruit te halen. Vergeet niet de stekkers los te halen in de fuse-box voordat je het slot loshaalt, want deze zijn erg kort.

Hieronder enkele foto's die het duidelijk maken.

Zoals te zien is is het slot qua behuizing exact hetzelfde. Links het VF500F slot, rechts mijn VF400F slot waar de cilinder uit is gebroken door meneer de dief.
full

full



Hier is te zien dat de bedrading verschilt. De VF500F heeft één kabel met een blokstekker. De VF400F heeft drie draden: twee kleine blokstekkertjes die naar het zekeringpanneel gaan en een steekstekkertje die naar het parkeerlicht gaat.
full



Het VF500F slot heeft 1 extra draad/ aansluiting (blauwe kabeltje tussen de twee rode). Ik weet daarom niet of je een 400 slot op een 500 kan bouwen, andersom gaat prima.
full



Let erop bij het terug in elkaar zetten dat de schakelklok goed zit. Als het goed is, is een kant van het palletje smaller dan de andere, maar doordat het plastic na jaren een beetje uitslijt kan hij ook 180 graden gedraaid gemonteerd worden. Het slot werkt dan niet goed.
full



Wellicht heeft iemand er ooit wat aan. Succes met knutselen iedereen!
 
Hmm, zojuist een VF500F gevonden en zit er toch wel aan te denken hem op te halen..

Zijn er nog specifieke dingen waar ik met dat model op moet letten?

Kinderziekten uit '87?

Gebruikt volgens verkoper geen olie, altijd starten lopen.

Zou zo fijn zijn weer te mogen rijden na een jaar géén motor! :]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uiterst waardevolle bijdrage _O-

Zijn het olieboten dan, gebruikelijk? Zal er eens op letten bij het starten.

Voor dat geld verwacht ik ook geen glimmende fiets maar hij moet wel draaien, schakelen en remmen (als ik er een nieuwe leiding op monteer).

Morgen ff kijken in de ochtend. Is het wat, horen jullie het hier. Is het niks geweest, horen jullie het ook.

:W
 
Bedankt voor je uiterst waardevolle bijdrage _O-

Zijn het olieboten dan, gebruikelijk? Zal er eens op letten bij het starten.

Voor dat geld verwacht ik ook geen glimmende fiets maar hij moet wel draaien, schakelen en remmen (als ik er een nieuwe leiding op monteer).

Morgen ff kijken in de ochtend. Is het wat, horen jullie het hier. Is het niks geweest, horen jullie het ook.

:W


ben benieuwd, verders kan ik je niets vertellen over de 500 (heb zelfs nog nooit eentje in het echt gezien :$ ).
 
Nou hij staat op de kar voor het huis hoor!

Zit wel ff werk aan:
- Kopplingsleiding vervangen.
- Uitlaatdemper rechts lassen.

Verder is het rechtbuigen en een beetje opleuken.

Maar die band is nog even een raadsel... Een vrijwel nieuwe band met vreemde hobbels aan één kant....

En dan nog ff voor kijken met een andere lamp ofzo, snoeren wegwerken...

3532z35.jpg


jr5w81.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou hij staat op de kar voor het huis hoor!

Zit wel ff werk aan:
- Kopplingsleiding vervangen.
- Uitlaatdemper rechts lassen.

Verder is het rechtbuigen en een beetje opleuken.

Maar die band is nog even een raadsel... Een vrijwel nieuwe band met vreemde hobbels aan één kant....

En dan nog ff voor kijken met een andere lamp ofzo, snoeren wegwerken...

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Leuk project!
 
Dank!

Ik heb zat vrije uurtjes. Momenteel zit ik in dubio of ik ga werken of reizen. Nou, dit is een leuk ding om de handjes weer even in werking te zetten naast een huisverbouwing.

Het loopt leuk zo'n V4 blokkie! Helaas kon ik niet rijden gezien de koppelingsleiding dus in 2 was geraakt. Maar ach, even op de bok de versnellingen getest en gekeken.

Blijft een beetje een gok, straks ff een leiding erop schroeven, afvullen en kieken wat ie doet! Zal nog eens een topic opzetten met een vraag over die band als ik wat foto's heb. Ik vind het raadselachtig!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan