VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnamaniac

MF fossiel
Donateur
25 jul 2002
29.223
3.504
land van maas en waal


motoren.jpg



Stukje nostalgie: hier begon het mee...
En hier gingen we verder...
Beide zitten aan hun max (nou, de eerste niet helemaal)
deeltje 3 ging er ook al overheen :P
dan presenteer ik hier DEEL 4!!!!!!!!

VF400F
vf400f.jpg


VF500F
vf500f.jpg


VF500FII
vf500f2.jpg
vf500f2-2.jpg


VF500C
vf500f.jpg


VF700/750F
vf750f.jpg
vf750f1.jpg


VF700/750C
vf750c.jpg
vf700c.jpg


VF700/750C supermagna
supermagna.jpg


VF750C/V45 magna
vf750c-93.jpg


VF750S
vf750s.jpg


VF1000F
vf1000f.jpg
vf1000f1.jpg


VF1000F2
vf1000f2.jpg


VF1000R
vf1000r.jpg
vf1000rr.jpg


VF1100C
vf1100c.jpg


VF1100S
vf1100s.jpg

Links:

www.supermagna.com
de naam zegt het al

http://thepit.shacknet.nu/honda/
Héél erg veel technische gegevens van verschillende Honda's, AANRADER!

www.v4-ig.de/Umbauten/Radumbau/radumbau.html
CBR-wielmod....

...en als je dan toch met wielen gaat klooien heb je vast interesse in bandenmaten enzo:
www.xs4all.nl/~kimkodde/yam470.html

home.hetnet.nl/~keesbrienne/
Vooral veel pics en een beetje techniek. Tjek de piccies bij "Evan's bike" :9~

http://web.telia.com/~u42107551/interest.htm
Gozer met een voorliefde voor VF1000F :} en VW Passat :r

http://www.xtreemedecals.com
Voor als je héél desperate stickertjes nodig hebt.... vanuit Amerika :+

bluepoof bikes - vf700 clutch plate replacement
How-To koppelingsplaten vervangen; via "Home" kom je nog een paar How-To's tegen

How-to synchroniseren (van een Donderpoes-rijder)

Webhosting Domeinregistraties SoHosted
Leuke site van onze eigen 122 kilo Sjon...

Internet, televisie, vast bellen en mobiel met 4G netwerk | KPN
Site van Magnamaniac, mooie wallpapers

http://www.isis.de/members/~uwendler/MotorradReisenSport9_86.pdf
test van K100RT KAWA 1000GTR Honda VF1000F2 in 1986.

http://w1.421.telia.com/~u42107551/interest.htm
VF100F Techniek

http://members.iquest.net/~daugherj/menu.html
Techniek

http://www.kleinjung.de/techdata/vf1000f2f.htm
Techniek

http://www.maniacmotors.de/HONDA_V-FOUR/VF_History/vf_history.html
Leuke artikels

http://www.v4honda.com/brochures/1985_vf1000f_euro/1985_vf1000f_euro1.htm
Leuke foto's en techniek

http://www.one-ring.net/vfrfaq/vfseries.html#tires
Techniek

http://www.sabmag.org/
veel info over v4

http://www.v4hondabbs.com/
forum over alleen v4

http://www.vf1000.com/

http://www.chromasiam.com/vf500f
VF500F-site

http://www.vf750f.nl
VF750F site

http://www.vf750fd.com/vf750f/vinhonda.html
oude Honda folders-brochures

http://www.vf1000r.de/
Een gekke Duitser

http://gavweb.dts.net.nz/VF1000R/
Manuel VF1000R

Technische vragen (ook over de oliemod e.d.) kun je terecht op http://autos.groups.yahoo.com/group/interceptors/
daar zitten veel profi VF klussers uit canada, australie en de VS

http://www.magnamaniac.com/forum

http://www.honda-vf1000.nl/forum

http://www.improvelife.info/v65

Kijk voor de oil mod eens op http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/moto_long.html
of op http://users.metro2000.net/~cdc/magna/tech section and issues/oil modification/the oil mod.htm
of http://members.iquest.net/~daugherj/pdf/V4_Oil_Line_Instructions.pdf

wat Wiki's:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF_and_VFR
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF400F
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Sabre_V4
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF1000
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Magna
 
Laatst bewerkt:
Hee, weer een heel nieuw deel *O* *O* *O*


Thanks Magnamaniac.

Ik kan alleen melden dat ik nu een staal omvlochten remleiding heb.
Hele verbetering tov de rubbere versie. En Carbon look Yeah.


Rest mij nog veel lees plezier te wensen in weer het 4e deel van de VF

:]
 
Mooi, hebben we weer lekker de ruimte :)
Ik heb me onlangs voorgenomen om de VFkF die ik nog heb naar de 100.000 km te tillen (nog 14.828 te gaan), dus ik ben er voorlopig ook nog bij :9

Allereerst: Nieuwe voorvorkkeerringen en kofferset monteren
Allertweedst: Kleine olielekkage en een koelvloeistoflekje bestrijden
Allerderdest: <dient zich tzt zelf wel aan>

Maar vooral: Met plezier rijden 8-) :]
Groeten! :W
 
En mn VF loopt ook weer om en nabij op 4-cilinders :P.
Al begint ie na een stukje gas geven nog wel in te houden (en even rustig doen en dan doet ie het weer normaal), maar dat zal wel weer een verstopt benzinefilter of iets anders stoms zijn.

En ik moet zien dat ik mn oliedop zover krijg dat ie goed afsluit.....
En ik bedenk me net dat ik mn carterontluchting nog aan mn filterbak moet prikken :X
 
Laatst bewerkt:
En mn VF loopt ook weer om en nabij op 4-cilinders :P.
Al begint ie na een stukje gas geven nog wel in te houden (en even rustig doen en dan doet ie het weer normaal), maar dat zal wel weer een verstopt benzinefilter of iets anders stoms zijn.

En ik moet zien dat ik mn oliedop zover krijg dat ie goed afsluit.....
En ik bedenk me net dat ik mn carterontluchting nog aan mn filterbak moet prikken :X
Anders gooi je een keer een flesje forte er door heen, wie weet helpt het

En je oliedop is toch een kwestie van een goede O-Ring?
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een stuurkuip liggen van een VF400F? Ben benieuwd hoe die op een VF750F zal staan. Denk dat ik toch maar wel een stuurkuip op de motor ga plaatsen en dan moet het wel een beetje origineel iets zijn. Dus geen fighter kuip oid.
 
Anders gooi je een keer een flesje forte er door heen, wie weet helpt het

En je oliedop is toch een kwestie van een goede O-Ring?
Forté zit dr al in, maar denk dat het benzinefilter of de tankontluchting gewoon verstopt zit, het is iig heel duidelijk een benzinetekort.

En die dop had ik dr gewoon scheef opgedraaid, iets te gehaast na het bijvullen |(
In mijn verdediging: het ding heeft een keer op z'n koppelingsdeksel gelegen en de dr zit daar een braampje aan, dus de dop gaat dr niet altijd even lekker op.
Scheelt weer dat mn frame daar in de omgeving niet meer roest.
 
Ah mooi deeltje vier *O*

@ 4x2
Je hebt je gasschuiven las ik?

@FastFriend
Volgens mij ga ik jou eens mailen over die carbs dat wil ik best eens proberen.
Zo als ook al geschreven in jouw topic gaat die van mij (aajsjinkeracer) in april de bank op om afstellen. Ze hadden gevraagd of ik eventueel nog een ander setje carbs had omdat deze al wat ouder zijn, logisch :+

Maar waar moet ik dan naar kijken?
Aansluiting op de inlaat naar de cilinders toe
De hart-op-hart maat vanwege de plaatsing
Of dat mijn luchtfilterhuis dan nog past, luchtfilterhuis van een 1000 gaat zo wie zo niet passen zo als ik al heb geleerd :z
Of weet jij zo al dat het gaat passen en dat het allen even kijken wordt hoe een en ander gaat passen?

Ander eens proberen of ze er op passen. De carbs krijg ik tegen woordig ook makkelijk er op en af, nah een vriend van mij is daar goed in :Y
Deze week ben ik bezig met de kappen spuiten hoop ik en dan kan ik net zo goed die carbs even proberen als ik aan het wachten ben tot dat de verf droogt ;)

Wat wil je doen?
Opsturen en dat ik dan kijk of dat ze passen en dan een prjsje maken als het zou lukken. Anders stuur ik ze weer terug.



@Magnamaniac
Komt er ook weer een lijstje met foto's van de gene die een VF hebben?
 
Joepie, nummer 4 alweer.. *O*
Ik lees momenteel meer als ik post, maar draag dit topic een warm hart toe! :Y
 
De topkuipjes voor een VF400F zijn niet echt breed uitgezaaid viel mij op. Daarom mijn vraag, kan iemand een 400 kuipje op een VF750F shoppen?
 
De topkuipjes voor een VF400F zijn niet echt breed uitgezaaid viel mij op. Daarom mijn vraag, kan iemand een 400 kuipje op een VF750F shoppen?

Probeer het eens bij een motorsloop. Ik weet dat woesthoff een tijdje geleden (september vorig jaar) een VF400F gesloopt heeft.
 
Hi 4x2, goed om te horen dat de gasschuiven een nieuw, werkend levensdoel hebben gekregen en dat je VF er mee gered is.
Inhouden?? Inderdaad synchroniseren, van daar uit: Werkt de brandstofpomp / brandstofrelais ?? Ik had bij de '83 wel eens last van inhouden, bleek de bobine slecht signaal te geven naar de brandstofpomp. De bobine van 1-3 verwisseld met 2-4, en dat scheelde aanzienlijk. Controleer ook of ze het filter niet tussen de pomp en de carbs hebben geplaatst, dat verstoort de gehele handel. Filter hoort tussen de tank en de pomp.

En zeg nou eerlijk, het wordt enorm saai als alles naar behoren functioneert *D

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Hi 4x2, goed om te horen dat de gasschuiven een nieuw, werkend levensdoel hebben gekregen en dat je VF er mee gered is.
Ach, op 3 cilinders doet ie het ook wel hoor :+
Maar nog bedankt :)

Inhouden?? Inderdaad synchroniseren, van daar uit: Werkt de brandstofpomp / brandstofrelais ?? Ik had bij de '83 wel eens last van inhouden, bleek de bobine slecht signaal te geven naar de brandstofpomp. De bobine van 1-3 verwisseld met 2-4, en dat scheelde aanzienlijk.
Benzinepomp werkt gewoon, relais ook (anders zou de pomp ook niks doen tenslotte :P), die toerental rommel moet ik idd eens nalopen, heb ik bij mn VFR ook gezeur mee gehad (die kapte dr af en toe mee na een 10-15min door benzinegebrek, dan moest je 5min wachten, met het contact spelen om de pomp aan te sturen en dan deed ie het weer).
Opzich kun je m ook rechtstreeks aansturen, enige nadeel'tje' is dat ie dan niet stopt met pompen als de motor uitvalt (en er dus overal benzine komt te zitten).
Maar als test is het goed te gebruiken.

Controleer ook of ze het filter niet tussen de pomp en de carbs hebben geplaatst, dat verstoort de gehele handel. Filter hoort tussen de tank en de pomp.
Zit idd tussen tank en pomp, maar joost mag weten hoe smerig dat is :P
Dus die moet dr nog even een andere tussen.

En zeg nou eerlijk, het wordt enorm saai als alles naar behoren functioneert *D
Het is maar wat je saai noemt ;)
 
Heb net een mooi setje CBR600 PC25 wielen gewonnen op ebay. In het voorwiel zit een deuk, maar als die niet te erg is ga ik gewoon die gebruiken. En anders wordt het toch het andere voorwiel dat ik vorige week al aangeschaft heb.

Ook heb ik vandaag mijn tankdop van een cbf binnen gekregen. Nu nog een manier vinden om die te verzinken in de tank.

Zo langzamerhand gaat het misschien toch wat worden. 8-)
 
Haha, ja de VFR had ook de pomp volgens mij in/onder de tank. Veel mensen hebben later de pomp verwijdert en gekozen voor een "zwaartekracht vulling van de tank. Wat op zich redelijk werkte bij een tank voor meer dan 1/3 gevuld. Als je dit met de VF probeert gaat het onder 2/3 peil al mis. Inderdaad kun je het brandstofrelais tijdelijk omzeilen ik geloof dat het het de stekker van het relais losnemen en zwart naar wit doorverbinden, blauw is de pulsdraad van de bobine van 2-4 en wordt gebruikt voor aansturing van het relais.

Succes met de puzzel.
 
Een RC24 VFR heeft m op aan de linkerkant zitten, achter de zijkap.
En zwaartekrachtvulling gaat ong 2km goed bij een VFR, dat had ik al een keer geprobeerd nl :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan