VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wordt niet moor door cmsnl.com geleverd.

Echter bij hondaofrockford.com is ie voor $506,- (€320) nog te bestellen.
Is ff mijn familie raadplegen of zij deze voor mij op willen sturen met de rest van de spullen die ik nog vanuit Amerika moet ontvangen.
cmsnl heeft hem helaas niet en hoewel je bij davidsilver veel kan vinden, deze helaas ook niet meer. Maar als je nou toch uit Amerika gaat bestellen, kijk dan even bij www.servicehonda.com, daar denken ze een collector voor $326,- (€220) te kunnen leveren. Doe mij er dan ook maar een! :P

yupz, :Y :Y, kijk maar in de startpost :P
Owja, even vergeten dat dit topic wel een goede startpost heeft :)
 
Zow, lang leve de RVS waterzuilen vd cranenbroek :P
Maar 2 uitlaten voor mn VF in elkaar geknutseld, nu klinkt ie wat interessanter.
Moet alleen nog wat uitlaatcement en 2 uitlaatklemmen halen voor de bevestiging op de collector.
Maar voor de 30e die ze gekost hebben vind ik het best.
De linker lijkt trouwens een stuk verder naar buiten te zitten, maar dat komt door de foto.
full
 
Ziet er netjes uit 4x2 :Y

Gister besloten om m'n VF maar uit elkaar te trekken. Kreeg koude handen van het sleutelen en heb niet echt veel zin om met dit weer bezig te zijn. Omdat ik ook roest wil wegwerken zullen de temperaturen wat beter moeten worden om een mooi resultaat te krijgen. Dit zal echter wel een tijdje op zich laten wachten en daarom heb ik besloten om m'n frame maar te laten coaten.

Frame moet zwart worden, voor de swingarm zit ik te denken aan antraciet maar weet niet of dat mooi combineert. De kont, zijkappen en tank moeten ook (metallic) zwart worden. De wielen ben ik nog niet overuit. Misschien zwart, maar wit lijkt me ook wel mooi. Misschien wel goud kleurig en dan ook delen van het blok goud :9~

Veel te beslissen weer :Y

Motor zal waarschijnlijk eerst weer worden opgebouwd met een originele voorvork en het originele blok (wat er nog redelijk uit ziet, slechts iets sporen op de nokkenstokken). Dan ga ik daarna rustig op zoek naar een USD voorvork en een RC24 blok om te reviseren.

Uitlaatje dat ik ga gebruiken totdat het RC24 blok geplaatst wordt:

23032008740.jpg


23032008741.jpg


Nog ff de binnenkant zwart kwasten en dan vind ik hem mooi zat :Y
 
Ik heb gister m'n motor gedemonteerd. Nu viel me echter op dat bij de bevestigingen voor de veren van de jiffy en van de bok het metaal voor een deel is weg gesleten.

Moet dit opgelast worden? Of is het niet echt de moeite waard om er iets aan te doen? Lijkt mij dat als ik het oplas, er ook meer kans is dat de veer er eventueel afschiet?
 
Ik heb gister m'n motor gedemonteerd. Nu viel me echter op dat bij de bevestigingen voor de veren van de jiffy en van de bok het metaal voor een deel is weg gesleten.

Moet dit opgelast worden? Of is het niet echt de moeite waard om er iets aan te doen? Lijkt mij dat als ik het oplas, er ook meer kans is dat de veer er eventueel afschiet?

Als je die groef bedoelt waar de veer invalt, die hoort erin te zitten. Mocht die te diep geworden zijn kan je 'm oplassen lijkt me, maar wel weer een groef erin slijpen om de veer niet weg te laten schieten zoals je zegt.
 
Om hier weer eens mensen lastig te vallen met gezeur om onderdeeltjes :P
Iemand nog een paar (min 2) inlaatrubbers van een VF500 liggen waar geen scheur van 2-3cm in zit ?

Denk dat dat wel redelijk verklaart waarom ik m niet gesynchroniseerd kreeg en ie zo gaar liep :+
Was trouwens ook niet te zien, klem zat dr voor.

[edit]
Never mind, zie net dat ze bij cms maar 9e p/s zijn, bel ze morgen wel even of ze ze hebben en dan bestel ik ze wel
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
En omdat plaatjes altijd leuk zijn om te zien maar een foto gemaakt ;)
Scheur is trouwens helemaal door en aan de andere kant zit er nog zo 1.
Hoe zou het toch komen dat ie rommelig loopt...
full
 
Dat heb ik dus gisteravond gedaan, hoop alleen dat ze ze nog hebben bij cms.
Die VF moet ik wel geld in steken om m goed te krijgen zeg :P
Scheelt dat ie in de aanschaf bijna niks gekost heeft en dit opzich normale dingen zijn na 24 jaar.

En het feit dat ie straks weer een stuk beter (en zuiniger) zal rijden is ook wel iets waard.
 
Motor treffens Leopoldsburg

Datums: 2008-06-08
omschrijving 6de Ride Out Treffen

Een rit van 125 km doorheen de mooiste plekjes van de in de buurt liggende dorpen. Daarna kan je gezellig napraten op het pleintje waar muziek, eten en drank aanwezig zijn.

Organisatie: Woodside Bikers

Vertrek tussen 09.00 en 14.00 uur aan de Boskant te Leopoldsburg.


*****************

Is dat wa,t ben er volgens mij een keer in de buurt geweest.
is ook een feest bij volgens mij
 
Mensen,

ik heb al aardig wat zitten lezen in de VF topics, maar misschien toch even een vraagje:

Ik begrijp dat de eerste exemplaren van de VF1000f geteisterd werden door kapotgelopen krukassen en nokassen. Honda heeft in de loop van de jaren diverse verbeteringen doorgevoerd aan deze onderdelen en ik meen ook aan de oliehuishouding.

Is er nu te zeggen vanaf welk serienummer voor de 1000 alle problemen opgelost waren ?

Groeten,

Paul.
 
Nooit gedacht dat ik dit nog ooit zou zeggen, maar carbs dr af halen en dr op zetten bij een VF500F is niet zo'n heel vervelend werkje :P
Inlaatrubbers waren dr vrijdag al (woensdagavond besteld), grotere sproeiers dr in geduwd en ringetje onder de gasnaalden gelegd, toen de carbs dr maar op gezet en een poging gewaagd om te synchroniseren.
Wat weer niet al te geweldig ging, maar had dr na een tijdje genoeg van en ben maar naar huis gegaan.

Onderweg nog wat gas lopen geven maar het ding liep echt voor geen meter, gigantisch stotteren bovenin de toeren en bij meer dan half gas.

Dus zaterdag wederom de carburateurs dr af gepakt en meteen ff de koelvloeistof afgetapt om een 1 uitlaattapeindje in de cilinderkop te vervangen wat afgebroken was (moest een buisje voor aan de kant).
Carburateurs weer in ori staat gebracht, meteen nog een gasschuifmembraan vervangen omdat daar een heel klein gaatje in zat (slim idee om dr toen meteen 2 mee te nemen bij Dutchy, ken dit soort dingen onderhand wel :P).
Zooi weer terug gezet, weer gaan synchroniseren wat dit keer al vrij aardig in de buurt kwam (goed zat iig, dr zit ergens iets fout, maar joost mag weten waar).
En ook maar eens geprobeerd, nu is dr gewoon weer goed mee te rijden, niet meer stotteren, normaal stationair lopen, niet meer uitvallen na een stuk hard rijden enz enz.
Behoorlijke verbetering iig, nu eens afwachten wat ie nu verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Hee Paul,
daar gaan verschillende verhalen over,
er zijn grofweg twee generaties VF's gebouwd, de eerste "interceptor" modellen, en de latere -F2 modellen.
De eerste generatie had nog geen oliekoeler en wat smallere koppen, ook de ophanging van het blok verschilde iets met de tweede generatie.
De tweede generatie had een verbeterde olietoevoer naar de nokkenassen en een oliekoeler. Ook hadden deze een extra blokbevestigingspunt aan het frame bij de kop.
Dit geldt voor zowel de -F als de -R versie.
Echter ik heb kort geleden gehoord dat de (aller-) eerste generatie -R blokken geen problemen bij de nokkenassen had, en dat later een andere staalsoort / hardheid coating werd gebruikt, waardoor deze problemen juist de kop opstaken.
Wat ik uit persoonlijke ervaring geleerd heb, is dat weliswaar de nokkenassen kwetsbaar waren, maar dat bij de 1000ers het juist meer voorkwam dat de drijfstanglagers (vooral bij lage toeren) op hun sodemieter kregen vanwege het vermogen. Er zijn ook nog steed goede gebruikte nokkenassen te vinden en veel minder knappe onbeschadigde krukassen.
Bij de 750ers waren het vooral de nokkenassen waar ze kwetsbaar waren.
gr. Jos
 
Hey Jos,

dank voor je commentaar.

Ik durf het bijna niet te zeggen (met een Bol die nog niet helemaal tip-top is ...),
maar ik zit met een half oog te loeren naar de aangeboden VF1000f. Vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Ben voornamelijk geinteresseerd in de 1000f. Niet de R, omdat die een volledige kuip heeft en dat vind ik niet mooi. Een R gaat ook een stuk meer in de papieren lopen ben ik bang. En écht veel sneller zijn die niet heb ik begrepen.

Waren met bouwjaar '86 alle problemen met de 1000's zo'n beetje opgelost, of kan ik daar niet zomaar van uit gaan ?


Paul.
 
Helaas Nee,
ook deze modellen hebben regelmatig last van de problemen met de drijfstanglagers, zij het wat minder omdat er oliekoeling op zit en een pomp met wat meer vermogen.
Het is zaak on het oliepeil goed in de gaten te houden, en niet te lui te rijden. (meer toeren is meer oliedruk).
iig veel succes met het rondkijken naar een knappe.
gr. Jos
 
Ik heb me inimiddels nog wat verder ingelezen en ben er achter gekomen dat men op een gegeven moment een totaal gemodificeerd blok heeft geintroduceerd: Brede cilinderkoppen om de lange nokkenassen te herbergen. Volgens mij zitten die blokken alleen in de nieuwere modellen, met de volle kuip. En echt mooi vind ik die niet. Zijn meer toerfietsen dan sprotfietsen geworden, zwaarder ook.


Hmmmm ....


Paul.
 
Ik ben er achter dat mijn VF750F 1 op 15 rijdt, dat leek me wel netjes maar is dit een beetje redelijk voor dit type? En stomme vraag maar hoeveel benzine gaat er eigenlijk in? Ik wordt zo rond de 200km met het wijzertje zo laag steeds weer zenuwachtig.

En een collector is nogsteeds welkom...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan