VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan je je rack niet met extra beugels verstevigen?
Zelf had ik op mijn vorige motor hetzelfde met mijn krauser rack. Toen heb ik van aluminium hoekprofiel extra beugels gemonteerd aan het frame waardoor het muurvast zat.
Een paar alu strips zou zeker niet misstaan maar ik heb de komende weken alleen geen boor/bankschroef/zaag tot mijn beschikking. Een beetje kalm over de drempels rijden dus.
 
Een paar alu strips zou zeker niet misstaan maar ik heb de komende weken alleen geen boor/bankschroef/zaag tot mijn beschikking. Een beetje kalm over de drempels rijden dus.

Het beste werkt om met een strip de houder aan linker zijde met de houder aan rechter zijde te verbinden via een koppelstrip die acher de kentekenplaat doorloopt. Eventueel nog aan de houder van de kentekenplaat bevestigen.

Raymond
 
Het beste werkt om met een strip de houder aan linker zijde met de houder aan rechter zijde te verbinden via een koppelstrip die acher de kentekenplaat doorloopt. Eventueel nog aan de houder van de kentekenplaat bevestigen.
Ik heb er inmiddels wat extra strips weten te bevestigen. Het zit redelijk nu. Het blijft in ieder geval op zijn plek. Mijn topplate zorgt wel voor voldoende dwarsverband. Als ik weer eens tijd heb zal ik de lullige 1.5mm strips een vervangen door wat stevigers.

Ik ben er inmiddels achter dat ook mijn koppeling beter bekeken moet worden. Het vloeistofpeil is laag en het ontkoppelen lukt niet altijd meer en dat is best lastig bij het stoplicht.

Verder komt mijn achterrem ook niet meer terug na een keertje remmen. Dus ook deze zuiger(s?) zitten vast of zitten er nog iets van geleidingspennen waar het fout op kan gaan?
 
Ja, kan ook aan gelijdingsbussen liggen, maar negen van de tien keer is het een zuiger die blijft hangen veroorzaakt door vuil in de klauw, remolie vergaan tot drap, of eens slecht werkende hoofdremcylinder bij het voetpedaal.

Raymond
 
Kan iemand mij iets meer vertellen over dieze kuip op een vf 750, is dit een orginele versie of is dit gewoon een grappig zelfbouwprojectje??

39982877-honda-vf-750-f.jpg


39982877_1.jpg
 
Hey Joep, hij ging als een trein op de landelijke motordagen in Assen.

Paar filmpies van de VFR750F RC24. 15-20 jaartjes niet meer gelopen, komt echter nu weer heel leuk mee.

FF inrijden.


Daarna lekker tekeergaan.

Heerlijk als die carburateurs vol open staan.

Na deze stint wel ff door een marshall aangehouden. Hoezo teveel geluid ?? Er zit een KNMV sticker op mijn demper.. Zij het een sticker uit 1987...



Raymond

De mijne gaat vrijdag de bank op om afgesteld te worden en 2 mei rij ik er mee op Ecuyers in Frankrijk, ik ben heel nieuwsgierig hoe die het gaat doen *O*
Sowieso een filmpje maken van vrijdag dan gooi ik dat alvast op het net.

Maar die VFR gaat nog lekker rond, was het nat die dag trouwens, lijt dat iedereen heel rustig aan reed door de GT?

Maar wat hoorde ik, heb jij nog iets van nokkenassen liggen voor een 750?

:edit:
En dat knipperlicht gaan zoeken natuurlijk :X
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig dat asje wat door de achterbrug loopt liggen? Je weet wel die ene lange ronde :P

zie foto

asje.jpg


Die van mij heb ik door moeten slijpen jammer genoeg en hij is niet meer leverbaar.

Iemand hem over? Anders moet ik maar naar de sloop.
 
Beste allemaal,

Mijn VF 750 S '82 doet erg moeilijk, het beestje wordt oud en daarmee wat nukkig. Heb regelmatig koppelingproblemen; de druk is dan weg. Je voelt dat aankomen dus beetje bijvullen, wat knijpen en hij loopt weer een paar weken. Gebruik m bijna dagelijks. Gisteren weer hetzelfde; dus de standaard-oplossing toegepast, helaas. Hij koppelt slecht/niet. Vandaag geprobeerd te ontluchten etc. maar geen resultaat. Wat ik doe: reservoir bijvullen tot kijkglaasje. Hendel inknijpen, nippel open en weer dicht en de hendel weer los. Het enige wat er gebeurt is dat er een beetje koppelingvloeistof uit de nippel komt (en daarmee de druk weer wegvalt).

Heb eigenlijk geen idee wat ik er zelf nu nog aan kan doen; heeft iemand een idee wat de oorzaak is/kan zijn?

Kan het bv. iets te maken hebben met de olie die ik onlangs heb ververst? Heb er Heb er net (eind januari) een busje Shell Helix Super ingegoten (100% mineral). Volgens de folder geschikt voor auto's ouder dan 10 jaar...las daarna iets over koppeling-problemen...het koppelingprobleem had ik overigens daarvoor ook al.

Alvast erg bedankt voor je reactie!

Volgens mij is Shell Helix Super gewoon 10w 40 minerale motorolie
en geen REM c/q KOPPELINGS OLIE ik zou het hele reservoir maar eens flink schoonmaken en dat gewoon een dot 4 rem olie erin mikken

of heb ik het nu volledig mis ??? |(
 
Hmm, volgens mij zit je er niet ver naast VF1000F rider. Voor een hydrolisch systeem kun je gewoonweg geen motorolie gebruiken,. Echter doelt de schrijver op het doorslippen van de koppeling bij gebruik van auto(motor)olie. Motorblokolie voor auto's kunnen niet gebruikt worden voor motorfietsen. Vroeg of laat gaat het mis met de koppeling.

Voor de koppeling en de bediening daarvan kan het naar mijn beste mening naast de dichting in de hulpcylinder op het blok ook liggen aan een vervuilde hoofdcylinder op het stuur. Er zitten twee gaatjes in de culinder. 1 redelijke grote, en 1 miniscuul klein gaatje. Het kleine gaatje reduceert de terugflow van olie. Echter deze mag niet verruimen bij het reinigen en dient echter wel open te zijn. Ten tweede kunnen de rubber seals in de hoofd koppeling cylinder op het stuur versleten zijn en dient een revisiesetje geplaatst te worden. Symptomen zijn: wel drukopbouw voor het ontkoppelen, echter geen ontkoppeling door het slecht terugtrekken van vloeistof.

Verlies je überhaubt olie vanuit het systeem??

Dutchy
 
Laatst bewerkt:
De mijne gaat vrijdag de bank op om afgesteld te worden en 2 mei rij ik er mee op Ecuyers in Frankrijk, ik ben heel nieuwsgierig hoe die het gaat doen *O*
Sowieso een filmpje maken van vrijdag dan gooi ik dat alvast op het net.

Maar die VFR gaat nog lekker rond, was het nat die dag trouwens, lijt dat iedereen heel rustig aan reed door de GT?

Maar wat hoorde ik, heb jij nog iets van nokkenassen liggen voor een 750?

:edit:
En dat knipperlicht gaan zoeken natuurlijk :X

Hey, da's goed nieuws, wellicht een VF terug op de baan waarvoor ie bedoeld is.
Ik heb inderdaad een aantal (HRC) nokkenassen over met een zeer licht scuffing probleem (Enkele geen). Ik moet nog ff uitzoeken wat er precies mee mis is en of ik ze opnieuw ga oplassen/afslijpen. 1 setje wil ik sowieso voor mezelf bewaren. Aanvullend, hoe kom je aan die info, niet dat dit uitmaakt, maar waar kan ik je mee helpen Joep ?

Raymond
 
Hmm, volgens mij zit je er niet ver naast VF1000F rider. Voor een hydrolisch systeem kun je gewoonweg geen motorolie gebruiken,. Echter doelt de schrijver op het doorslippen van de koppeling bij gebruik van auto(motor)olie. Motorblokolie voor auto's kunnen niet gebruikt worden voor motorfietsen. Vroeg of laat gaat het mis met de koppeling.

Voor de koppeling en de bediening daarvan kan het naar mijn beste mening naast de dichting in de hulpcylinder op het blok ook liggen aan een vervuilde hoofdcylinder op het stuur. Er zitten twee gaatjes in de culinder. 1 redelijke grote, en 1 miniscuul klein gaatje. Het kleine gaatje reduceert de terugflow van olie. Echter deze mag niet verruimen bij het reinigen en dient echter wel open te zijn. Ten tweede kunnen de rubber seals in de hoofd koppeling cylinder op het stuur versleten zijn en dient een revisiesetje geplaatst te worden. Symptomen zijn: wel drukopbouw voor het ontkoppelen, echter geen ontkoppeling door het slecht terugtrekken van vloeistof.

Verlies je überhaubt olie vanuit het systeem??

Dutchy

De symptomen waren regelmatig dat de motor bv. bij het stoplicht (1e versnelling, koppeling in) een beetje begon te rollen. Oftewel geen genoeg druk (meer). Remedie was dan een beetje koppelingvloeistof (geen motorolie ;) ) erbij, beetje met het nippeltje spelen en het koppelen ging weer goed. De laatste keer hielp dat niet, na 20 x snel de koppelingshendel geknepen te hebben was er even druk, wat al snel weer vanzelf verdween. Denk dat de oplossing van Magnamaniac de juiste is; zal voor de zekerheid ook even de stuurcylinder nakijken. De rubber seal op het stuur is volgens mij nog goed.

I'll keep you posted!
 
De mijne heeft het zelfde probleempje en ben daar op dit moment net mee bezig.
Als je het kunststof cover boven je schakelpedaaltje even verwijdert dan zal je waarschijnlijk wel een oliespoortje zien onder je koppelingscylinder.
Sealtje en keerringetje vervangen en je bent weer het heertje.
Onderdeelnrs. Seal :22865-MBO-003
Keerringetje:91209-MBO-003
CMS heeft ze op voorraad.
 
Hey, da's goed nieuws, wellicht een VF terug op de baan waarvoor ie bedoeld is.
Ik heb inderdaad een aantal (HRC) nokkenassen over met een zeer licht scuffing probleem (Enkele geen). Ik moet nog ff uitzoeken wat er precies mee mis is en of ik ze opnieuw ga oplassen/afslijpen. 1 setje wil ik sowieso voor mezelf bewaren. Aanvullend, hoe kom je aan die info, niet dat dit uitmaakt, maar waar kan ik je mee helpen Joep ?

Raymond

dat heb je hier zelf in een post gezet, ik had het gelezen, vervolgens Joep getipt want ik weet dat hij ermee racet, en daarna geconstateerd dat jij zelf die bewuste post weer hebt aangepast (nu dus zonder deze informatie ;) )
 
De symptomen waren regelmatig dat de motor bv. bij het stoplicht (1e versnelling, koppeling in) een beetje begon te rollen.

Ah dat is het.
Zelf ook een keer gehad.
Remedie!?
Volledig vervangen van de vloeistof, wat ook remvloeistof is trouwens ;)
Was een en al drab vanwege lang stil staan en nu nergens problemen mee. Voor de extra vervang ik de oude leiding nog door staalomvlochten leiding en je kunt natuurlijk altijd eens je systeem na kijken of er niet ergens een ringetje lekt.
 
:edit: Zo foto weer weggehaald.
Een paar tegenslagjes gehad waardoor het niet zeker is of die 2 mei mee kan :( Maar alles komt goed :Y


Even proberen

Lukt dus weer niet :(
Wat een geklooi iedere keer om hier een foto neer te zetten.
:edit:
ik zie dat mijn link anders is als die wat MagnaManiac postte, snap 't niet :?

In elk geval hij gaat dus vrijdag op de bank en 2 mei de baan op.
Zoals op de foto te zien moet de ketting er nog op als mede ook het voorspatbord. Spatbord zit er al op, maar nog geen foto van. Zo als te zien is die al behoorlijk aangepast, dit vanwege de clipons die er nu op zitten. Dit jaar lekker wat rijden en dan zien we volgend jaar wel weer.

Hey, da's goed nieuws, wellicht een VF terug op de baan waarvoor ie bedoeld is.
Ik heb inderdaad een aantal (HRC) nokkenassen over met een zeer licht scuffing probleem (Enkele geen). Ik moet nog ff uitzoeken wat er precies mee mis is en of ik ze opnieuw ga oplassen/afslijpen. 1 setje wil ik sowieso voor mezelf bewaren. Aanvullend, hoe kom je aan die info, niet dat dit uitmaakt, maar waar kan ik je mee helpen Joep ?

Raymond
Niets wellicht,er komt zeker een vf terug op de baan, vorig jaar ook al gedaan toen op Zolder.
En die info had ik dus van Jos gekregen maar ik had het niet vlug genoeg gezien, maar toch aangekomen. Dit jaar wil ik eerst lekker rijden en ook kijken hoe het blok zich houdt. Ik heb nog een blok in orderdelen liggen misschien dat ik die als proef ga gebruiken om wat dingen te proberen. Maar als het goed is zou jij mij op het forum www.vf750f.nl nog een en ander vertellen hoe een VF750F sneller te krijgen. Oplassen idd, timing veranderen als ik het goed heb, etc :Y ;)

Maar ik kan dus nu niet wachten tot dat ik vrijdag de baan mag opsturen. Van te voren nog proberen op een industrieterrein of iets dergelijks al een paar meter te maken. Gewoon om te voelen en kijken of alles functioneerd zoals ik verwacht.

Nu maar hopen dat die vrijdag niet op de bank kapot loopt O-) -O- :z


P.S.
Jullie zijn de eerste die weten hoe de motor er nu uit ziet. Zodra ik jullie "meningen" heb gooi ik de fot er weer af en kom ik met een compleet verhaal over de hele opbouw. Moet ik wel nondepie eindelijk eens foto's kunne posten :(
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn koppeling is niet helemaal lekker. Soms ontkoppelt hij helemaal niet en slaat hij dus af in z'n 1 met de rem erop. Dan weer doet hij het perfect. Eerst leek het of hij alleen wat lastig schakelde bij koude motor maar uiteindelijk bleek het reservoir vrij laag te staan, echter niet zo laag dat hij lucht aanzuigt.

Nu heb ik het bijgevuld (tot hoever moet dat eigenlijk?) en als het weer droog is zal ik eens zien hoe hij zich houdt.
 
Ook mijn koppeling is niet helemaal lekker. Soms ontkoppelt hij helemaal niet en slaat hij dus af in z'n 1 met de rem erop. Dan weer doet hij het perfect. Eerst leek het of hij alleen wat lastig schakelde bij koude motor maar uiteindelijk bleek het reservoir vrij laag te staan, echter niet zo laag dat hij lucht aanzuigt.

Nu heb ik het bijgevuld (tot hoever moet dat eigenlijk?) en als het weer droog is zal ik eens zien hoe hij zich houdt.
Je hebt een kijk-glaasje bij je koppelings hendel, en dat moet net tot de rand gevuld staan met remolie (motor op de middenbok en vlak).
 
Je hebt een kijk-glaasje bij je koppelings hendel, en dat moet net tot de rand gevuld staan met remolie (motor op de middenbok en vlak).
Ah owkee, zo heb ik het ook gedaan. Misschien een beetje meer...

Nu maar hopen dat ik hiermee het weekend overleef. Opschakelen zonder koppeling wil nog wel, terug is toch wat minder...
 
Ah owkee, zo heb ik het ook gedaan. Misschien een beetje meer...

Nu maar hopen dat ik hiermee het weekend overleef. Opschakelen zonder koppeling wil nog wel, terug is toch wat minder...
Terug wilt ook wel, beetje gas bijgeven en druk op je schakelpedaal uitoefenen. Bij het juiste toerental valt hij er in. Druk je te hard dan poets je de tanden :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan