Diggler
MF veteraan
Klopt, maar als je lange armen hebt, is het in je eentje net te doen, maar handig is anders
Of een lang slangetje...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar als je lange armen hebt, is het in je eentje net te doen, maar handig is anders
Een paar alu strips zou zeker niet misstaan maar ik heb de komende weken alleen geen boor/bankschroef/zaag tot mijn beschikking. Een beetje kalm over de drempels rijden dus.Dan je je rack niet met extra beugels verstevigen?
Zelf had ik op mijn vorige motor hetzelfde met mijn krauser rack. Toen heb ik van aluminium hoekprofiel extra beugels gemonteerd aan het frame waardoor het muurvast zat.
Een paar alu strips zou zeker niet misstaan maar ik heb de komende weken alleen geen boor/bankschroef/zaag tot mijn beschikking. Een beetje kalm over de drempels rijden dus.
Ik heb er inmiddels wat extra strips weten te bevestigen. Het zit redelijk nu. Het blijft in ieder geval op zijn plek. Mijn topplate zorgt wel voor voldoende dwarsverband. Als ik weer eens tijd heb zal ik de lullige 1.5mm strips een vervangen door wat stevigers.Het beste werkt om met een strip de houder aan linker zijde met de houder aan rechter zijde te verbinden via een koppelstrip die acher de kentekenplaat doorloopt. Eventueel nog aan de houder van de kentekenplaat bevestigen.
Hey Joep, hij ging als een trein op de landelijke motordagen in Assen.
Paar filmpies van de VFR750F RC24. 15-20 jaartjes niet meer gelopen, komt echter nu weer heel leuk mee.
FF inrijden.
Daarna lekker tekeergaan.
Heerlijk als die carburateurs vol open staan.
Na deze stint wel ff door een marshall aangehouden. Hoezo teveel geluid ?? Er zit een KNMV sticker op mijn demper.. Zij het een sticker uit 1987...
Raymond
Beste allemaal,
Mijn VF 750 S '82 doet erg moeilijk, het beestje wordt oud en daarmee wat nukkig. Heb regelmatig koppelingproblemen; de druk is dan weg. Je voelt dat aankomen dus beetje bijvullen, wat knijpen en hij loopt weer een paar weken. Gebruik m bijna dagelijks. Gisteren weer hetzelfde; dus de standaard-oplossing toegepast, helaas. Hij koppelt slecht/niet. Vandaag geprobeerd te ontluchten etc. maar geen resultaat. Wat ik doe: reservoir bijvullen tot kijkglaasje. Hendel inknijpen, nippel open en weer dicht en de hendel weer los. Het enige wat er gebeurt is dat er een beetje koppelingvloeistof uit de nippel komt (en daarmee de druk weer wegvalt).
Heb eigenlijk geen idee wat ik er zelf nu nog aan kan doen; heeft iemand een idee wat de oorzaak is/kan zijn?
Kan het bv. iets te maken hebben met de olie die ik onlangs heb ververst? Heb er Heb er net (eind januari) een busje Shell Helix Super ingegoten (100% mineral). Volgens de folder geschikt voor auto's ouder dan 10 jaar...las daarna iets over koppeling-problemen...het koppelingprobleem had ik overigens daarvoor ook al.
Alvast erg bedankt voor je reactie!
De mijne gaat vrijdag de bank op om afgesteld te worden en 2 mei rij ik er mee op Ecuyers in Frankrijk, ik ben heel nieuwsgierig hoe die het gaat doen
Sowieso een filmpje maken van vrijdag dan gooi ik dat alvast op het net.
Maar die VFR gaat nog lekker rond, was het nat die dag trouwens, lijt dat iedereen heel rustig aan reed door de GT?
Maar wat hoorde ik, heb jij nog iets van nokkenassen liggen voor een 750?
:edit:
En dat knipperlicht gaan zoeken natuurlijk
Hmm, volgens mij zit je er niet ver naast VF1000F rider. Voor een hydrolisch systeem kun je gewoonweg geen motorolie gebruiken,. Echter doelt de schrijver op het doorslippen van de koppeling bij gebruik van auto(motor)olie. Motorblokolie voor auto's kunnen niet gebruikt worden voor motorfietsen. Vroeg of laat gaat het mis met de koppeling.
Voor de koppeling en de bediening daarvan kan het naar mijn beste mening naast de dichting in de hulpcylinder op het blok ook liggen aan een vervuilde hoofdcylinder op het stuur. Er zitten twee gaatjes in de culinder. 1 redelijke grote, en 1 miniscuul klein gaatje. Het kleine gaatje reduceert de terugflow van olie. Echter deze mag niet verruimen bij het reinigen en dient echter wel open te zijn. Ten tweede kunnen de rubber seals in de hoofd koppeling cylinder op het stuur versleten zijn en dient een revisiesetje geplaatst te worden. Symptomen zijn: wel drukopbouw voor het ontkoppelen, echter geen ontkoppeling door het slecht terugtrekken van vloeistof.
Verlies je überhaubt olie vanuit het systeem??
Dutchy
Hey, da's goed nieuws, wellicht een VF terug op de baan waarvoor ie bedoeld is.
Ik heb inderdaad een aantal (HRC) nokkenassen over met een zeer licht scuffing probleem (Enkele geen). Ik moet nog ff uitzoeken wat er precies mee mis is en of ik ze opnieuw ga oplassen/afslijpen. 1 setje wil ik sowieso voor mezelf bewaren. Aanvullend, hoe kom je aan die info, niet dat dit uitmaakt, maar waar kan ik je mee helpen Joep ?
Raymond
De symptomen waren regelmatig dat de motor bv. bij het stoplicht (1e versnelling, koppeling in) een beetje begon te rollen.
Niets wellicht,er komt zeker een vf terug op de baan, vorig jaar ook al gedaan toen op Zolder.Hey, da's goed nieuws, wellicht een VF terug op de baan waarvoor ie bedoeld is.
Ik heb inderdaad een aantal (HRC) nokkenassen over met een zeer licht scuffing probleem (Enkele geen). Ik moet nog ff uitzoeken wat er precies mee mis is en of ik ze opnieuw ga oplassen/afslijpen. 1 setje wil ik sowieso voor mezelf bewaren. Aanvullend, hoe kom je aan die info, niet dat dit uitmaakt, maar waar kan ik je mee helpen Joep ?
Raymond
Je hebt een kijk-glaasje bij je koppelings hendel, en dat moet net tot de rand gevuld staan met remolie (motor op de middenbok en vlak).Ook mijn koppeling is niet helemaal lekker. Soms ontkoppelt hij helemaal niet en slaat hij dus af in z'n 1 met de rem erop. Dan weer doet hij het perfect. Eerst leek het of hij alleen wat lastig schakelde bij koude motor maar uiteindelijk bleek het reservoir vrij laag te staan, echter niet zo laag dat hij lucht aanzuigt.
Nu heb ik het bijgevuld (tot hoever moet dat eigenlijk?) en als het weer droog is zal ik eens zien hoe hij zich houdt.
Je hebt een kijk-glaasje bij je koppelings hendel, en dat moet net tot de rand gevuld staan met remolie (motor op de middenbok en vlak).
Nee hoor, motor op de bok en stuur recht vooruit"Vlak" is dat stuur naar rechts?
Ah owkee, zo heb ik het ook gedaan. Misschien een beetje meer...Je hebt een kijk-glaasje bij je koppelings hendel, en dat moet net tot de rand gevuld staan met remolie (motor op de middenbok en vlak).
Terug wilt ook wel, beetje gas bijgeven en druk op je schakelpedaal uitoefenen. Bij het juiste toerental valt hij er in. Druk je te hard dan poets je de tandenAh owkee, zo heb ik het ook gedaan. Misschien een beetje meer...
Nu maar hopen dat ik hiermee het weekend overleef. Opschakelen zonder koppeling wil nog wel, terug is toch wat minder...