VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Sugoi: heb gister de betere reflector, glas en H4 lamp (90 watt) getest en het is echt een wereld van verschil. Gisteravond was het al goed donker rond een uur of 10, en het is een stuk minder vermoeiend om nu in het donker te rijden.

Misschien gewoon stiekem een 90watt lampje erin zetten ;)

Maar even checken wat de staat van m'n reflector is. Anders denk ik dat ik ook even bij Smuiger ga aankloppen :P
 
Heb weer eens een vraag; gisteren even in de auto achter m'n eigen motor aangereden en het ding 'ruikt' behoorlijk. Roken doet hij niet echt, alleen bij vol gas. Heb het sterke vermoeden dat hij te rijk is afgesteld, maar toch loopt et ding heel mooi. Kan natuurlijk ook zijn dat het typisch is voor deze fiets.
Wat is jullie eerste ingeving?
 
De fiets van Smuiger had ook eerst stoomwolken erachter... Bij hem hebben we toen een maatje kleiner hoofdsproeiers erin gezet. Ik moet zeggen dat ik hem van de week niet heb zien "smuigen"......

De carburateurs zijn een verhaal appart op de V4. Hier op deze link : Forums / Motorblok / Carburateurs van de VF750F - Honda VF 750 F
heb ik wel eens uitleg gegeven over de 750 carburateurs... De 1000 is in principe hetzelfde, alleen wat groter..

Belangrijkste kernpunten voor een juiste afstelling:

1. Klepspeling
2. Schone carbs.
3. Synchroon stellen.
4. Regelbare stationair sproeier afstellen.
5. Nogmaals synchroon controleren
 
Laatst bewerkt:
Zo, net terug van de Extreme Welding Specialist. Had een 4-in-1 (eigenlijk een 2-in-1+ 3-in-1) van een 1000 van Fozzie / Oude Zemelaar opgestuurd gekregen. Om te kijken of die welder er iets mee kan.

Neen dus.

Diameter van de 1000 is al te klein, laat staan van een 750. Die RVS pijpjes heeft hij gewoon niet, kan ze wel geleverd krijgen maar zijn dan (erg) duur. Deze mijnheer is wel een prima lasser, maar meer voor auto's. Doet wel titanium trouwens.

Anyway, heb nu de naam Mika Paijic van hem doorgekregen. Hij kan wel een 4-in-1 in onze maten lassen. Iemand bekend met hem? Moet ergens in Brabant zitten.

Pajic zit niet in brabant maar in de achterhoek ( Gendringen ).
 
De fiets van Smuiger had ook eerst stoomwolken erachter... Bij hem hebben we toen een maatje kleiner hoofdsproeiers erin gezet. Ik moet zeggen dat ik hem van de week niet heb zien "smuigen"......

Verdorie. moet ik me nick weer veranderen _O- Zaten ook te grote sproeiers in. Nu ja is ook wel wat zuiniger geworden met de kleinere sproeiers en belangrijker een prettigere gedrag.
 
De carburateurs zijn een verhaal appart op de V4. Hier op deze link : Forums / Motorblok / Carburateurs van de VF750F - Honda VF 750 F
heb ik wel eens uitleg gegeven over de 750 carburateurs... De 1000 is in principe hetzelfde, alleen wat groter..

Ok ik heb weer huiswerk :( . Mooi verhaal van die carbs :} . Kan je die en andere zo her en der verspreid niet verzamelen?

Ik heb er echt nooit er op gelet of die aanzuigrubberkelken wel goed zitten. Ik dacht als ze er tussen zitten mot het wel goed zijn. Nu blijkt er een gaatje in te zitten :?
 
De fiets van Smuiger had ook eerst stoomwolken erachter... Bij hem hebben we toen een maatje kleiner hoofdsproeiers erin gezet. Ik moet zeggen dat ik hem van de week niet heb zien "smuigen"......

De carburateurs zijn een verhaal appart op de V4. Hier op deze link : Forums / Motorblok / Carburateurs van de VF750F - Honda VF 750 F
heb ik wel eens uitleg gegeven over de 750 carburateurs... De 1000 is in principe hetzelfde, alleen wat groter..

Belangrijkste kernpunten voor een juiste afstelling:

1. Klepspeling
2. Schone carbs.
3. Synchroon stellen.
4. Regelbare stationair sproeier afstellen.
5. Nogmaals synchroon controleren


Dank! Als ik me goed heb ingelezen is dit ook waar die Dynajets interessant worden toch? Toen ik de motor kocht kreeg ik er een performance uitdraai bij. Hij liet ook het woord Dynajet vallen, dus maar eens checken of die er misschien niet al in zitten...
 
Hij probeert 1e jaars studenten lid te krijgen van de MSG, de MotorSportGroep op de Universiteit Twente ;)Het lijkt er inderdaad op dat hij ze gaat verwekken :+

Hihi :+

Is dat onderdeel van de ontgroening tegenwoordig :+
Nee hoor, als ze motor rijden, of enige affiniteit hebben met motoren mogen ze lid worden :)

Ooh....die gasten die dat trailterrein hebben. Leuk terrein, we zijn daar geweest met het Voorne-Putten topic :Y
Yesh, dat is idd ons trial terrein :) Heb je bij Bjorn op trial motoren gereden?
 
mmm laat ik nu volgend jaar een vrijgezellenfeest krijgen ;) ff de link door mailen })
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan