VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
carburetor-assy-vf1000f-1984-1000-interceptor-usa_bighu0182e6e17_d915.gif


Item 28 is de vacuum kraan van een VF1000F in californië uitvoering.. Zit dan wel niet op de kraan, maar wel in de brandstoftoevoer naar de carburateurs..
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Item 28 is de vacuum kraan van een VF1000F in californië uitvoering.. Zit dan wel niet op de kraan, maar wel in de brandstoftoevoer naar de carburateurs..

Ah kijk, dan heb ik mijn USA import netjes voorzien van een USA import motorblok ;) en de uitlaten zijn voorzien van VF donormateriaal ;) blijft het toch nog een échte VF :P
 
Nope, niet meer nieuw te verkrijgen, al na-gevraagd in Californië bij Yoshimura.
Wel tegenstrijdige opinies erover, de vorige advertentie op e-bay, iemand uit Texas, waar ik de winnaar van de bieding was, maar niet aan zijn (verborgen) minimumverkoopbedrag raakte, zei dat ze op z'n VF1000F (waarvan ik de foto postte) onderin en middenin beter gasrespons gaven, top niet want hij had z'n carbs niet bijgeregeld. Deze verkoper is van Californië.
Anderen zeggen dan op topics dat ze juist de motor toe'knijpen', dus juist slechter resultaat geven?
'K heb altijd al e bike gewild met Yoshi's of een Akrapovic erop (full system that is)
 
www.formula1mc.com.au
Volgens een (australische?) VF site vond ik deze firma, deze zouden nog volledige uitlaatsystemen bouwen voor VF's
Een van de members zei dat hij met 'megacycle race cams zat, degreed with hardened rockers & HD springs, Supertrapp headers with 8 plates each, de-snorkeled, airbox opened up, K&N/full rejet' en iets van een 130 a 135pk's dacht ik...

Terwijl ik dan toch aan de andere kant vd planeet zat even weest kijken naar '73 Ford Falcon, de V8 van Mad Max, coole bak!
 
En jullie maar denken dat er in het weekend niets gebeurd...

Wobbel zijn blok is weer naar het Oosten..
Wat is er gebeurt ??
- Carterpan verwijdert en onderlangs een inspectie uitgevoerd..
- Aanzuig van de pomp gereinigd
- Nokkenaskettingen vervangen
- Nokkenassen op tijd gezet
- 1 tuimelaar vervangen
- Kleppen gesteld door Wobbel Himself... *O*

Daarna de uitlaten bekeken.. Nou de kaas op mijn brood zou jaloers zijn op het aantal gaatjes... OK, de gaatjes werden na het ontdoen van roest echte gaten, maar ja, het zou anders te gemakkelijk worden...

Dus.. Wat plekken schoongemaakt, de pleisters geknipt van wat origineel Honda VF materiaal (Denk maar niet dat er wat anders wordt gebruikt door deze purist :+ ) en vrolijk aan het lassen geslagen...

Affein de puupkes zijn weer dicht en een paar kogelgaten op de collector zijn weer gestopt.. Was best wel trots op mijn bak en vloei werkzaamheden..

Plaatjes van het geheel ben ik glad vergeten.. Maar wellicht dat Wobbel nog wat geschoten heeft terwijl we bezig waren...


To do list voor Wobbel:
- Dynamo en koppelingsdeksel dichting
- Waterpijpjes en dichtingen
- Blok in het frame
- Uitlaatpakkingen en klemmen
- Gasfabriekjes
- Waterhuishouding


Kortom.... Ik zou morgen klaar zijn... O-)

Hey Dutchy, wat zegt je planning voor januari? Alle VF's in België zijn niet/amper rijdend '(
 
Zijn er hier trouwens fanatieke pakking-schrapers aanwezig? Ben er net achtergekomen dat je met 2 minuten remmenreiniger laten intrekken ongeveer 30 minuten werk bespaart :P

Nog andere tips/tricks?
 
Nope, niet meer nieuw te verkrijgen, al na-gevraagd in Californië bij Yoshimura.
Wel tegenstrijdige opinies erover, de vorige advertentie op e-bay, iemand uit Texas, waar ik de winnaar van de bieding was, maar niet aan zijn (verborgen) minimumverkoopbedrag raakte, zei dat ze op z'n VF1000F (waarvan ik de foto postte) onderin en middenin beter gasrespons gaven, top niet want hij had z'n carbs niet bijgeregeld. Deze verkoper is van Californië.
Anderen zeggen dan op topics dat ze juist de motor toe'knijpen', dus juist slechter resultaat geven?
'K heb altijd al e bike gewild met Yoshi's of een Akrapovic erop (full system that is)

Ik ben zeer te spreken over mijn Yoshi (carbon en hol). Het is dan wel een enkele en hij zit op een VFR750 maar, het geluid is echt om te :9~ :9~ . Zeker als je rustig aan in z'n 6 aan het cruisen bent en even 2 versnelling terugschakeld en even flink aan het gas gaat hangen!! *O* *O* *O*
 
Hey Dutchy, wat zegt je planning voor januari? Alle VF's in België zijn niet/amper rijdend '(

Zijn jullie op elkaar gereden ??

Ik heb nog niks gepland staan in Januari.

Niet dat ik stil zit, want ik heb gezien de voortgang over de afgelopen 5 jaar nog voor een jaar of tien werk op de plank liggen..
ImaPoser.gif
 
Och... Kom kom, niet zo somber...

VF rijders missen gewoon iets ten opzichte van de VFR guys en daar zijn we nu achter gekomen..

Het gaat dus om 1 versnelling...

Daarentegen hebben ze wel 360 krukken... Of 180 krukken niet goed genoeg zijn voor een feestje... _O-

Durf de voorzitter van de VF-stichting "Keep Them Rolling" eigenlijk niet tegen te spreken en qua F serie heb je natuurlijk gelijk, maar de Sabre heeft wel degelijk een 6e...
 
Durf de voorzitter van de VF-stichting "Keep Them Rolling" eigenlijk niet tegen te spreken en qua F serie heb je natuurlijk gelijk, maar de Sabre heeft wel degelijk een 6e...

Uitstervend vak... En dat ik deze woorden mag meemaken...

sad-smiley.png


Naast de Magna en Sabre...

De grotere Interceptors van de eerste generatie hebben allemaal 5 versnellingen. Dat geldt dus voor de:
VF700F
VF750F
VF1000F
VF1000R

De "Baby Ceptors" (Niet mijn woorden) hadden er wel 6.. Dat geldt voor de:
VF400F
VF500F
 
Laatst bewerkt:
Aangepast... De snelheid is er een beetje uit...

Maar de lezer moet ook goed lezen... Ik had het over de VF-F serie....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan