VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vroeg me af of er geen gereedschap bestaat om die kransen los te krijgen? Ik heb een ruimte van 5mm tussen krans en ring van de uitlaat. Als je daar nu iets zou kunnen tussensteken dat je uit elkaar kan draaien ofzo...

bandenlichter of kleine koevoet wil wel helpen
 
BBQ is niet zo duur. Zijn toch vaak de totaal kosten die het best weer een paar centen laten kosten. Benzine bijvoorbeeld. Dan zal je maar net 50,- te kort komen aan het einde.....
 
:W

Hoi!
Heb een VF1000R (86er euro model) gekocht en heb paar vraagjes>

- Heeft iemand wellicht wat info of foto's van VF1000R in endurance uitvoering? Of weet iemand of Honda zelf ooit met de VF1000R in world endurance heeft gereden?

- De Honda FWS1000 (RS1000RW) racer....weet iemand of er ergens replica kuipwerk en zit te koop is van deze fiets?

- VF1000R frame...is dat hetzelfde als VF1000F?

@Joep..je hebt dat VF750 frame kaal he..zag ik op FB...zou je het eens op de weegschaal willen leggen?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn weten is de FWS1000 niet gebruikt als Endurance fiets. Wel werd hij ingezet in de AMA Superbike series en incidenteel bij TT wedstrijden (Isle of Man).

De Endurance versie was de RS850R,
honda%20RS850R.jpg


Ook is de 1000 niet veel ingezet daar de Endurance in 1984 werd beperkt tot 750cc en zelfs de 850 werd vervangen door de RS750R

De frames van een 1000F en 1000R zijn niet identiek. Achterin het frame maakt het 1000R frame een bocht om de cylinderkop terwijl die bij de 1000F recht loopt. Vanwege de bredere koppen past het R blok niet in een keer in de F.

Aanvullend zijn de armen naar het subframe bij de R smaller om de klepdeksels nog te kunnen verwijderen. Ook heeft het frame van een R op tweetal plaatsen een extra bevestigingspunt naar de cylinderkoppen.

Aanvullend (niet helemaal zeker) loopt het koelwater bij een F door de linker framebuis. Bij een R niet.. Ook is de plaatsing van de radiateurs anders waardoor ophangpunten zijn gewijzigd..
 
Laatst bewerkt:
Het R frame is niet breder hans, Behalve de bocht bij de achterste kop.. Je kunt zelfs het kuipwerk van een VF750F redelijk gemakkelijk op een R plaatsen..
 
zeer bedankt voor de info mannen..

eventuele bedoeling is de VF1000R om te toveren naar een endurance racer look.wintertijd werk..
daarom vroeg ik of er iets bekend is..van VF1000R in endurance trim

de endurance versie was dus de RS850?


okay...iemand enig idee of er ergens replica kuipwerk te koop is van de RS?

cheers
Stefan
 
:W

Hoi!
Heb een VF1000R (86er euro model) gekocht en heb paar vraagjes>

- Heeft iemand wellicht wat info of foto's van VF1000R in endurance uitvoering? Of weet iemand of Honda zelf ooit met de VF1000R in world endurance heeft gereden?

- De Honda FWS1000 (RS1000RW) racer....weet iemand of er ergens replica kuipwerk en zit te koop is van deze fiets?

- VF1000R frame...is dat hetzelfde als VF1000F?

@Joep..je hebt dat VF750 frame kaal he..zag ik op FB...zou je het eens op de weegschaal willen leggen?
Hey Stefan,
welkom aan boord bij de VF'ers!
 
Ik vroeg me af of er geen gereedschap bestaat om die kransen los te krijgen? Ik heb een ruimte van 5mm tussen krans en ring van de uitlaat. Als je daar nu iets zou kunnen tussensteken dat je uit elkaar kan draaien ofzo...

Ik heb toen bij een Yamaha XJ900 zo'n aanslagijzer voor bij het leggen van laminaat gebruikt.
Dat i.c.m. veel IMAL en geduld heb ik de kransen er toen afgekregen.
 
Ik heb nog een aantal dingen die overblijven wegens het VF750F zijspanproject.

- Voorpoten
- Spiegels
- Achterbrug
- Achterwiel met tandwiel en rem
- Remslangen

En nog wel het e.e.a. denk ik. Nog iemand belang bij???

Had Dutch ook al wat beloofd, maar weet niet meer precies wat. Knippers en voorpoten dacht ik.

Ligt ook nog een CBR600F2 achterbrug origineel voor de liefhebbert ;)
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allemaal,

Heb vanmiddag hele cockpit over gezet,ivm de zenuwachtige snelheidswijzer,
Waarempel is allemaal gelukt, net terug van proefrit en doet het nu super.
Kom ik thuis zie ik kleine koelvloeistofdruppels op de grond :(
Denk toch weer het slangetje van thermostaat naar de chroomenpijp ;(
 
Vanmiddag voorband over laten zetten de andere was echt op, gelukkig had ik nog een VF die wel een z.g.a.n band had.

Gelijk de voorschijven over gezet scheelde toch 1.5 mm die deze dikker waren. :]
 
jow de mannuh!


iemand wellicht een digi manual van VF1000R ter beschikking?
heb gisteren een uur lopen klooien eer ik door had hoe het zadel te verwijderen..


ff gereden..blokt loopt super..
alleen..was dat ding zwaar pffff..

cheers
Stefan
 
Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn VF van de hand te doen. Heb nog overwogen om hem als (niet schrikken) pekelfiets erbij te houden, maar daar is hij gewoon te mooi voor. De vriendin wil ook gaan rijden, maar ze vind em te zwaar :(
Zoals jullie misschien weten gebruikte de motor best wat olie. Dat is overigens aan de beterende hand. De laatste 400km gereden en hij had bijna niets verbruikt. Ik denk dat het iets te maken heeft met olieschraapveren die vast zaten.
Voordat ik de fiets op Marktplaats ga zetten wou ik hier eerst even checken of er interesse is.

Wat krijg je;

Nieuwe Avon banden (1000km mee gereden)
Nieuwe Remblokken voor/achter
Nieuwe Yuasa accu
Nieuw Oliefilter

Remschijven voor en achter verkeren in erg goede staat.
Demper achter door een andere (originele) vervangen welke een stuk beter z'n ding doet

Bij de motor zitten een hele berg reserve onderdelen (waaronder een motorblok)
 
Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn VF van de hand te doen. Heb nog overwogen om hem als (niet schrikken) pekelfiets erbij te houden, maar daar is hij gewoon te mooi voor. De vriendin wil ook gaan rijden, maar ze vind em te zwaar :(
Zoals jullie misschien weten gebruikte de motor best wat olie. Dat is overigens aan de beterende hand. De laatste 400km gereden en hij had bijna niets verbruikt. Ik denk dat het iets te maken heeft met olieschraapveren die vast zaten.
Voordat ik de fiets op Marktplaats ga zetten wou ik hier eerst even checken of er interesse is.

Wat krijg je;

Nieuwe Avon banden (1000km mee gereden)
Nieuwe Remblokken voor/achter
Nieuwe Yuasa accu
Nieuw Oliefilter

Remschijven voor en achter verkeren in erg goede staat.
Demper achter door een andere (originele) vervangen welke een stuk beter z'n ding doet

Bij de motor zitten een hele berg reserve onderdelen (waaronder een motorblok)

Heb je foto's van de onderdelen? :]
 
Meh, net een poging gedaan de uitlaat van de VF weer dicht te krijgen, maar hij blijft linksvoor lekken :( Iemand suggesties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan