VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 9

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Dutchy

MF veteraan
13 okt 2007
4.769
202
Bunschoten
header.png


wat.png
Net zoals vorig jaar organiseren we dit jaar weer een mooie V4 BBQ voorjaarsrit. Na het arriveren zullen we eerst genieten van een kop koffie met wat lekkers, en vervolgens zullen we een mooi toerrit houden door het mooie Twente met uiteraard een stop onderweg. Nadat we intens hebben genoten van de rit op onze Honda V4 machine hebben we zeer waarschijnlijk honger als een paard, en aansluitend zal er dus ook een BBQ zijn om vele sterke verhalen te vertellen die we met onze V4 hebben meegemaakt ;)

waar.png
Helaas verlaten we deze keer het mooie Gelderland maar verruilen deze voor de provincie Overijssel. In het mooie Twente zullen wij genieten van WoBBeL's achtertuin en de rit door het mooie gebied eromheen. De exacte locatie zal bekend gemaakt worden in een Privebericht (zorg er dus voor dat deze aan staat!) want niet heel motor-forum hoeft op bezoek te komen :+

waneer.png
De V4 BBQ voorjaarsrit zal plaatsvinden op zaterdag 28 april 2012 om 13:30 en zal duren todat we in slaap vallen _O-

wie.png
De volgende personen hebben zich reeds aangemeld, sta je er nog niet bij en wil je toch mee laat dit dan even weten aan user WoBBel

  • Bowler, nog niet helemaal zeker
  • Demifort
  • Rallye-Eef
  • Eriq
  • Dasher1976
  • Diggler nog niet helemaal zeker
  • G. BRASLETTI
  • Keane-Mark, nog niet helemaal zeker
  • Koen1962
  • Perry Bosma
  • Sjef
  • Smuiger
  • Sugoi
  • tasdevil
  • The Dutchy
  • thunderbold
  • West Rain
  • Woutje
  • WoBBeL
  • wrm

kosten.png
De kosten zullen € 15,- bedragen. Indien je blijft slapen zullen de kosten € 17,50 bedragen en zal er ook een ontbijtje klaar staan. Ook deze gegevens zul je ontvangen via Privebericht.


dfgseo8hworx7.gif



v4block.jpg
Stukje nostalgie: hier begon het mee...
En hier gingen we verder...
Beide zitten aan hun max (nou, de eerste niet helemaal)
Deeltje 3 ging er ook al overheen.
Deeltje 4 zat nagenoeg vol..
En Deeltje 5 met keurig 2500 afgerond..
En Deeltje 6 net weer iets er over..
En Deeltje 7 was ook snel vol maar wel met een internationaal tintje vanwege het "Get a Yank to Holland" verhaal.
En Deeltje 8 ging gestaag met mooie projecten maar ook met veel schade her en der.


En dan nu deel 9…

De modellenreeks:
VF400F:
vf400f.jpg

VF500C:
Vf500c.jpg

VF500F:
vf500f.jpg

VF500FII:
vf500f2-2.jpg

vf500f2.jpg

VF750S:
vf750s.jpg

VF750C:
vf700c.jpg

vf750c.jpg

vf750c-93.jpg

VF750C Supermagna:
supermagna.jpg

VF750F:
vf750f1.jpg

vf750f.jpg

VF1000F:
vf1000f.jpg

VF1000R:
vf1000r.jpg

vf1000rr.jpg

VF1000FII:
vf1000f1.jpg

vf1000f2.jpg

VF1100S:
vf1100s.jpg

VF1100C:
vf1100c.jpg


Link naar framenummers, bloknummers en carburateurdata:
SABMAG SCANDINAVIA, Honda-V4.com - MC DATA

Link naar Manuals:
http://thepit.shacknet.nu/honda/
Héél erg veel technische gegevens van verschillende Honda's, AANRADER!
(Als je op de pagina bent en een manual wilt downloaden: rechter muisklik en doel opslaan als..)

Links Techniek :

http://users.rcn.com/kochc/moto/carb/carb.html
Een Sabmag How-to V4 carburateurs reinigen.

http://wiki.sabmagfaq.org/
Nieuwe Wiki pagina van Sabmag met veel FAQ en oplossingen (Groeit met de dag)

http://www.v4-ig.de/Umbauten/Radumbau/radumbau.html
CBR-wielmod....


bluepoof bikes - vf700 clutch plate replacement
How-To koppelingsplaten vervangen; via "Home" kom je nog een paar How-To's tegen

http://w1.421.telia.com/~u42107551/interest.htm
VF1000F Techniek

VF 1000 FII f
Techniek

http://www.one-ring.net/vfrfaq/vfseries.html#tires
Techniek

http://www.sabmag.org/
veel info over v4

Links naar Oliemodificatie:
Technische vragen (ook over de oliemod e.d.) kun je terecht op http://autos.groups.yahoo.com/group/interceptors/
daar zitten veel profi VF klussers uit canada, australie en de VS

http://www.improvelife.info/v65 (V65 Sabre - Brute Force)

Kijk voor de oil mod eens op Motorcycling -- The Honda V4 Files and More
of op http://users.metro2000.net/~cdc/magna/tech%20section%20and%20issues/oil%20modification/the%20oil%20mod.htm
of http://members.iquest.net/~daugherj/pdf/V4_Oil_Line_Instructions.pdf

Links naar overige fora:
http://www.magnamaniac.com/forum

http://www.honda-vf1000.nl/forum

http://www.vf1000.com/

http://www.vf750f.nl
VF750F site

http://www.v4hondabbs.com/
forum over alleen v4

http://www.magnaownersoftexas.com/main.htm
Magna Owners of Texas (voornamelijk Magna gerelateerd)

Links Overigen:

http://www.supermagna.com (www.supermagna.com)
de naam zegt het al

http://powersports.honda.com/v4/
De V4 door de jaren heen (Honda site)

...en als je dan toch met wielen gaat klooien heb je vast interesse in bandenmaten enzo:
http://www.xs4all.nl/~kimkodde/yam470.html


http://web.telia.com/~u42107551/interest.htm
Gozer met een voorliefde voor VF1000F en VW Passat

http://www.xtreemedecals.com
Voor als je héél desperate stickertjes nodig hebt.... vanuit Amerika

http://www.geljon.nl/
Leuke site van onze eigen 122 kilo Sjon...

http://home.hetnet.nl/~chrisboullart
Site van Magnamaniac, mooie wallpapers

http://www.isis.de/members/~uwendler/MotorradReisenSport9_86.pdf
test van K100RT KAWA 1000GTR Honda VF1000F2 in 1986.

http://www.daughertymotorsports.com/
Techniek schokbrekers

http://www.v4honda.com/brochures/1985_vf1000f_euro/1985_vf1000f_euro1.htm
Leuke foto's en techniek

http://www.chromasiam.com/vf500f
VF500F-site

http://www.vf750fd.com/vf750f/vinhonda.html
oude Honda folders-brochures

http://www.vf1000r.de/
Een gekke Duitser

http://gavweb.dts.net.nz/VF1000R/
Manuel VF1000R

WIKI
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF_and_VFR
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF400F
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Sabre_V4
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_VF1000
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Magna
 
Laatst bewerkt:
En natuurlijk gaan we in dit topic ook weer genieten van Dutchy's praktisch oneindige kennis van Honda VF
worshippy.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het de stichting "Omnomnom Nokkenas" was:W

Ai, ik zit in een andere stichting, genaamd Omnomnom krukas :/ :X was er nog interesse in dat kapotte blok, dan wil ik hem zelfs nog langsbrengen *O*

Maar Stichting Demper Gatenkaas mag ook wel :+
 
Laatst bewerkt:
En stichting 'Grote gaten in onze portemonnee', als ik zo lees dat er nog iemand zonder job valt, join the family, ik ook in dat straatje, nog 7 werkende dagen en dan gaan 'doppen' (stempelen of hoe jullie dat ook noemen)...

Mag ik nog es vragen of het veel verschil maakt tussen inox remschijven (Oro-Brembo's) of carbonstalen ECB's? Wat is het beste (behalve zwevende) dat ik kan kopen/monteren, om zo goed/snel mogelijk te kunnen stoppen?
 
Ai, ik zit in een andere stichting, genaamd Omnomnom krukas :/ :X was er nog interesse in dat kapotte blok, dan wil ik hem zelfs nog langsbrengen *O*

Maar Stichting Demper Gatenkaas mag ook wel :+

Interesse is er zeker, misschien zet ik hem zelf wel op m'n kamer neer :P Ff een glasplaat zoeken en klaar is 't tafeltje :)
 
Mag ik nog es vragen of het veel verschil maakt tussen inox remschijven (Oro-Brembo's) of carbonstalen ECB's? Wat is het beste (behalve zwevende) dat ik kan kopen/monteren, om zo goed/snel mogelijk te kunnen stoppen?


Hmm, het enige advies is geen gesinterde blokken te gebruiken bij gewone stalen remschijven.. De temperatuur loopt dan te hoog op, alsmede de verhoogde slijtage..
 
Laatst bewerkt:
Thx Dutchy,
wat zou jij aanraden, de Brembo's (ze zijn te verkrijgen aan een 85 a 95€ 't stuk) of de ECB's (die veel duurder zijn)?
Geeft dit verschil in materiaal een beter remvermogen of is dit meer om gewichtsbesparing en het roesten tegen te gaan?
 
Gewone stalen schijven remmen iets beter, echter of je dat in de praktijk bij straatgebruik echt merkt... Wel worden stalen schijven bij geen gebruik snel roestbruin..

RVS is echter geen roestrvrij maar roestvast staal, en roesten dus ook heel lichtjes..

De keuze licht aan jou wat je prefereert.. Iets beter remmen en de kans op roestbruine schijven of iets minder maar wel een verzorgt uiterlijk....
 
Dat verschil merk je als gewone normale motorrijder toch eigenlijk niet?

Oops! Dutchy was mij voor met een hele uitgebreide update ;)
 
Laatst bewerkt:
Aha, bedankt mensen!
Dus de Brembo's v inox gaan mss wat beter remmen, maar meer roesten, de EBC's van carbonstaal wat 'minder' (relatief) remmen maar langer mooi blijven?

Iets wat ik vaak hoor of lees is dat motors hun vermogen verliezen, ong. 1pk per jaar toch, dan zouden onze VF's (1000) nog een 90tal pk's overhouden. Hoe komt dat verlies, bedoel wat dien je te vernieuwen om weer aan de oorspronkelijke 116 uit te komen?
Nieuwe lucht- en oliefilter, nieuwe olie, nieuwe (betere) bougies, carbs uitkuisen en afstellen, kleppen opnieuw stellen, evt. nieuwe olieschraapveren (die op de pistons/zuigers), alle kanaaltjes uitkuisen...
Wat nog? Honen van de cilinders?
En hoever zit je dan van een volledige motorrevisie (bedoel wat doen die dan wel?). Spreek dus niet van opboren ofzo...
 
Spijtig genoeg kan je bij ons in België geen cursus volgen van motortechniek (alleen auto). Plus dat nieuwe modellen meer elektronica zijn dan mekaniek...
Een maandelijkse workshop 's weekends 'how to ...' zou zeer welkom zijn...
Ik ken alvast 2 Belgen (Naked Biker en ikke) die zeer geïnteresseerd zouden zijn.
Dutchy, soms geen kandidaat? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan