Vf700c loopt op 3 cilinders

Zeldzame

Die hard MF'er
17 jun 2004
795
1
Smilde
Ik heb een Honda Vf700c uit 1985 en deze loopt na de winterperiode op 3 cilinders.
De linker achterste cilinder doet niet mee als ik de bougiedop eraf trek.
Ik heb de bougies al vervangen maar dat gaf geen verbetering, bougie word wel vochtig dus krijg wel benzine.
Naast de cilinder vonkt hij maar niet echt een mooie blauw vonk.
Heeft iemand een idee, bobine misschien?

Groet Zeldzame
 
Ik heb een Honda Vf700c uit 1985 en deze loopt na de winterperiode op 3 cilinders.
De linker achterste cilinder doet niet mee als ik de bougiedop eraf trek.
Ik heb de bougies al vervangen maar dat gaf geen verbetering, bougie word wel vochtig dus krijg wel benzine.
Naast de cilinder vonkt hij maar niet echt een mooie blauw vonk.
Heeft iemand een idee, bobine misschien?

Groet Zeldzame

Wat gebeurt er als je gas geeft of gaat rijden, doet die het dan wel goed in hoge toeren?
 
Als er iets mankeert aan de bobine dan zou de cilinder rechtsachter dezelfde problemen hebben. Deze delen dezelfde bobine.
Als je het zeker wilt weten kun je ze omwisselen.

Maar als er problemen zijn na lang stilstaan zou ik eerst de carbs nalopen idd.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de luchtfilter eraan toe?
Heb een supermagna gehad, daarbij deed 1 cilinder soms niet mee. Ook tijdens rijden en accelereren smoorde hij en gaf minder pit.
Luchtfilter bleek heel vuil, vervangen met een nieuwe en die ene cilinder deed weer perfect mee.
 
Oke mannen, bedankt voor de suggesties.
Volgende week maar even bezig met de carbs, luchtfilter is een splinter nieuwe trouwens.
Zal zeker ook even de bougiekabels doormeten, eventueel wisselen met de rechterkant.
 
Zonder gasschuif zal de motor gewoon op alle cilinders stationair blijven draaien, dus opmerkingen van een gescheurd membraan kan geskipt worden.

Volgens mij heb ik stationair niet genoemd.
Ik reageer alleen op het niet op toeren willen komen.

Komt mij wel bekend voor van toen ik 3 van de 4 membranen niet goed in de zittingen terug had geplaatst.
Pruttelpruttel. Horten en stoten en niet hoger willen komen dan 3 of 4000 toeren.
 
Laatst bewerkt:
Een gare accu is trouwens ook niet bevorderlijk voor een mooie loop.

Jaren geleden Na het roken van een shaggie wilde de motor niet meer starten.
Ding weer aangedrukt en vanaf Duitsland rechtsreeks naar de dealer gereden voor een verse accu.
Daarna liep de motor opeens veel soepeler. Stationair en ook met het gas erop. Dat viel me toen echt op. Het sluipt er langzaam maar zeker in zodat je niet merkt dat het allemaal wat rauwer/minder soepel loopt.

Zou goed kunnen dat de vonk ook minder is met een accu in slechte staat.

Ik denk dat ik eens zou beginnen met een grondige beurt.
Meetwaarden dynamo en spanningsregelaar en accu controleren.
Carbs eraf en losmaken en eventueel schoonmaken.
Synchroon staan controleren.

This een oud beestje en waarschijnlijk weinig aan gebeurd de laatste 10/15 jaar.
 
Het zou ook nog kunnen dat je carburateurs hebt met inwendig een klein filtertje.
Sommige jaartallen hebben dat. Die gaven ook vaak problemen dus waarschijnlijk is Honda er daarom weer vanaf gestapt.

Ik zal vanavond wel even in het werkplaatshandboek kijken of dat voor jouw bouwjaar geld.
 
Bij je VF ( als het hetzelfde beestje is waar ik aan heb gesleuteld )
Lopen ( een paar? ) bougie kabels achter de radiator langs.
"past net".

Is er niet eentje doorgesleten ? ( had die VF , met eenzelfde probleem, 1 cilinder deed niet meer mee )

Nieuw kabeltje ( en ze omgelegd ) , ding liep weer als een zonnetje .
 
Bij je VF ( als het hetzelfde beestje is waar ik aan heb gesleuteld )
Lopen ( een paar? ) bougie kabels achter de radiator langs.
"past net".

Is er niet eentje doorgesleten ? ( had die VF , met eenzelfde probleem, 1 cilinder deed niet meer mee )

Nieuw kabeltje ( en ze omgelegd ) , ding liep weer als een zonnetje .

Hmm das wel een goeie.
Inderdaad, 2 bougiekabels zitten vastgeklikt in zo'n kunststof dingetje vlak bij de radiator.
Tenminste, vanaf fabriek.
 
Het is een raar euveltje.. Heb het bij mijn sleutelslachtoffer gehad,
Ten minste 1 andere heeft het gehad ( hier op het forum )
Zou me niet verbazen als het -een dingentje- is bij deze modellen. ( net zoals die lekke keerring achter de koppeling cilinder )

Alleen haal ik de types nog wel eens door elkaar, vandaar dat ik voorzichtig ben met "ehh, weet niet hoe het zit bij dit model" :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan