VF750F loopt slecht stationair

WW750

MF'er
29 sep 2012
88
0
Steenderen
Hallo allemaal,

Ik heb mijn VF750F (die 7 jaar heeft stilgestaan wegens privé omstandigheden, maar wel elke 3 maanden enkele uren heeft gedraaid), toch maar weer "uit het vet" gehaald.

Wat heb ik al gedaan:

1] met forte motorflush de motor gespoeld
1a] aanvulling: motorolie + filter vervangen (dank je wel midlifecrises voor opmerking)
2] forte motor 1 aan nieuwe benzine toegevoegd (3x)
3] moto forte 2 aan benzine toegevoegd.

Na dit alles loopt de motor al een stuk beter.

Het enige wat er nog overblijft is het niet willen lopen zonder dat de choke er helemaal af is.
De choke moet er minimaal 1/2 op blijven staan, anders slaat hij af.

Zonder luchtfilter blijft het effect hetzelfde (behuizing zover weggehaald, dat ik de gasschuiven kon zien).

Echter als ik met de motor van voor naar achteren schud (ja, ja lijkt op een liedje :D ), dan loopt de motor wel goed, zolang ik maar schudt.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? vlotters? stationaire sproeier?
Ik ben ff kwijt waar dit aan kan liggen, vreemd vind ik het wel.

Voor de rest loopt de motor goed, reageert ook normaal op gashendel (moet wel ff stukje voorbij zijn, dat normale sproeiers in werking komen om het zo maar ff te omschrijven).

Hopelijk heeft iemand een idee.
 
Laatst bewerkt:
ikheb dezelfde problemen met mijn vf750f, waar heb je de carbs laten reinigen, en wat kost zo iets.
ik woon ook in de achterhoek en zoek dus een adres in de buurt.

Als je alles laat doen ca. 200 euro als je de carbs uitgebouwd aanleverd ca. 50-100 euro. Ligt er een beetje aan hoeveel werk er men mee heeft. Het draait voornamelijk om uurloon.

Ik heb het laten doen bij Engbers(Motoport)Zelhem, in de buurt dus voor je.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan