VF750F onderdelen, gehele motor plus extra onderdelen

Dirtbag

MF veteraan
Donateur
30 nov 2009
7.115
7.938
Deventer
Compleet rollende motor, MG-91-JB

Probleem met achterste cilinderbank Canadees blok uit ’85 RC15E-2200668

Verse Hagon schokbreker, geplaatst begin 2015
Voorvork werkt goed, in 2014 andere veren gezet.
Banden hebben geen restwaarde, echter nog goed bruikbaar voor een seizoen. Bridgestone BT45 Dotcode 4913 voor en 4113 achter, huidige plan was om deze in de loop van het jaar te vervangen.
Remmen zeer recent weer eens nagezien en doen het goed, remblokken achter beginnen te brokkelen, plan was om binnenkort nieuwe te zetten
Hel remleidingen rondom, RVS look met RVS banjo’s voor en achter.
Nagenoeg alle kuipdelen hebben schade. In meer of mindere mate.
Tank is technisch goed, geen deuken, moet gespoten worden voor nette inzet.
Uitlaat is custom RVS met een laser deeptone demper(not for road use), wordt niet los verkocht. Via pb wil ik dat wel uitleggen. Als je de ganse motor koopt zit die er wel bij.
Zadel is in goede staat, originele dek is vervangen met een extra grip dek. Zit goed, ziet goed, glijdt absoluut niet.
Olie modificatie aanwezig zoals in de forum aankoop, zwart geanodiseerde adapter op het blok.
Knipperlichten hangen allemaal, LA is de rubber arm gelijmt RA is het gehele achterlicht geblakerd door de uitlaat, tyraps zijn niet voor de sier.
Chinese verwarmde handgrepen, 2 standen, warm en heet.

Extra onderdelen die er bij zitten als je de gehele motor koopt
Voorvork, klamp van een van de poten is gebroken, er is olie uitgelopen tijdens opslag, met balgen om de poot heen, gespoten in camokleur
Extra set wielen met remschijven, banden zijn slecht. Camokleuren
Doos vol met extra onderdelen, waaronder:
Extra set radiatoren, weet niet hoe origineel deze nog zijn.
Remklauwen en hoofdremcilinders
Achterbrug.

Dönor motorblok, koelvloeistof lekkage cilinder LV, koppakking is al eens vervangen, heeft niet geholpen. Bloknr. RC07E 6002738 Voorste kop is losgeweest om een klepsleper te gebruiken in het andere blok. Dit is een Duits blok uit ‘83
In de donor zit een set koppelingsplaten met minder dan 5000 km achter de rug.

De motor in 2014 gekocht als niet rijdend, deze rijdend gemaakt met een andere startmotor, andere carburateurs (demontagefout mijnerzijds).
Toen die rijdend was nieuwe banden gezet, vervolgens de voorveren vervangen en nieuwe olie en keerringen gezet op de voorpoten.
Vervolgens is de originele achterveer gaan hemelen en is er een nieuwe Hagon achterveer opgekomen.
In 2015 is er ook een setje all balls racing wiellagers achter in gekomen

Tijd lang mee gereden tot de linksvoors cilinder koelvloeistof ging lekken. Vervolgens meerdere keren niet kunnen starten ivm koelvloeistof op de zuiger, tevens lucht in het koelsysteem.
Koppakking vervangen, heeft niet geholpen.

Vervolgens de ratbike van Magnamaniac over genomen en deze gesloopt voor het motorblok.
Dit motorblok over gezet en de rest van de motor gesloopt voor de nuttige onderdelen.

Enkele jaren goed gereden echter kwam er een tik in het blok, toen deze luid genoeg werd dat ik er getikt van werd het blok open gehaald en een klepvolger overgezet van de voorste cilinder van de donor naar het rijdende blok. Tijdens de test rit is het blok in de soep gelopen doordat het kettingwiel van de achterste cilinder uitlaatnokkenas los gelopen is.
2020-04-28 10.14.07.jpg
Voor de mooi moet je deze motor niet kopen, als je echter een mooie VF hebt gekocht waarvan de veren versleten zijn, de originele remleidingen er nog op zitten en je hebt nog geen oliemodificatie dan ben je in een klap klaar.

Voor dit bovenstaande vraag ik 450 euro, de motor staat nog op kenteken dus er zal bij overdracht overgeschreven moeten worden.


Daarnaast in de losse verkoop:
Naast de carbs op de motor nog 2 sets carbs.
1 set schoon schoon met ultrasoon, daarna nog niet geplaatst. Met metalen buizen voor brandstof en voor beluchting 60 euro
1 set smerig als een beest, metalen buizen tussen de carbs voor brandstof. Mist 1 CO schroef. 40 euro
2 nieuwe distributie kettingen met 3 sluitschakels (100 euro, (nieuw prijs is 175 euro))
2020-04-28 12.04.57.jpg

3 rubber O-ringen voor de koelpijpen in de V (wat de gek er voor geeft)
een brake caliper repair kit van toermax
2020-04-28 14.54.22.jpg

Als het geheel te lang staat sloop ik hem in eigen beheer en begin ik delen weg te gooien. De parkeerplek is binnenkort nodig voor een VFR. (de Honda V4 gekte zit diep ;) )
Een ieder kan er natuurlijk ook voor kiezen om er weer een ander motorblok in te lepelen, er staat in Baak bij een sloper eenzelfde motorblok voor 300 euro te koop.

Foto's kunnen op verzoek gemaakt worden. Ik zal een dezer dagen een endoscoop door het bougiegat gooien om te zien of zuiger en kleppen elkaar veel pijn hebben gedaan.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan