VF750F

VFAndre

MF veteraan
Donateur
22 jul 2005
2.065
81
Oldenzaal
Wegen het klaar zijn van het opknapprojectje van mijn collega en ik, bieden wij samen onze VF750F aan. (Zie VF750F Opknappen )

Een leuke machine, technisch in goede staat. Wel wat krasjes, maar wat wil je met bouwjaar 1984 (volgend jaar belastingvrij!)

Onder andere de remmen voor gereviseerd, uitlaatcollector(!) en radiateur en kuipje vervangen.
Prima accu, tandwielen en ketting. De banden kunnen misschien nog een paar duizend km mee, maar dat is ook wel in de prijs verwerkt.
Starten met een druk op de knop, loopt als een trein.

Voor onze mede MFers: vrpr 675,-
Linkje naar wat fotootjes:
MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken

Alvast een paar foto's:
Foto-K8XP77MW.jpg

Foto-WEY74WQR.jpg

Foto-A6TVCQ3U.jpg
 
Laatst bewerkt:
erg gave motor, misschien leuk voor erbij maar ja, geen plaats he. goeie prijs dat wel

ik houd het wel bij haar jongere zusje, de RC36I
 
nja weet je wat het is ik zit er over te denken, en ligt er een beetje aan hoe bepaalde financieele zaken me in positieve zin ontvallen. want ik vind het zeker een schone fiets.

ik zal het opknap topic eens doorlezen.

gewone standaard uitlaten??
 
en wat heeft het beestje gelopen. niet dat het voor een V4 blok uitmaakt maar toch

Ja, de standaard uitlaten zitten er op en hij heeft 50.000 km gelopen. Veel plezier met het opknaptopic en heb je nog meer vragen, dan zijn die natuurlijk altijd welkom. :Y
 
had inderdaad nog een vraagje, de banden, welke maten liggen erop, ik las ergens dat er voor 120/80 en achter 130/80 op zou liggen, klopt dit en is het een beetje leuk te rijden of is het glibberend de bocht door?
 
had inderdaad nog een vraagje, de banden, welke maten liggen erop, ik las ergens dat er voor 120/80 en achter 130/80 op zou liggen, klopt dit en is het een beetje leuk te rijden of is het glibberend de bocht door?

Ja, dat klopt, de maat voor is 120/80 V16 en achter 130/80 V18. Het stuurt op zich goed, vergelijken met een hedendaags kanon is natuurlijk niet echt mogelijk. Maar de F is ontwikkeld vanuit racemachines, dus de wegligging is niet slecht, nee. Op www.vf750f.nl staat nog een roadtest uit 1983, niet de meest recente zal ik maar zeggen :X , maar het zegt tenminste wel iets.
Tussen haakjes, ik heb er ook nog een electronisch werkplaatshandboek bij, is altijd handig.
 
nou ik heb er ook een en das dus niet glibberen de bocht door hoor. heb zelfs rijders gewoon met het knietje aan de grond zien gaan met een vf 750 f
 
Jup, dat is prima mogelijk! Ik heb die van mij ooit verkocht, maar ik wil er nu toch weer een. Ondanks de zeer goede prijs zoek ik er toch een die nog opgeknapt moet worden.

Heb je toevallig nog naar de nokkenassen gekeken?
 
Jup, dat is prima mogelijk! Ik heb die van mij ooit verkocht, maar ik wil er nu toch weer een. Ondanks de zeer goede prijs zoek ik er toch een die nog opgeknapt moet worden.

Heb je toevallig nog naar de nokkenassen gekeken?

Nee, de klepdeksels zijn er niet afgeweest, hij loopt en start prima.
Starten is zonder ratelen van de nokkenaskettingen, dus de spanners zijn goed. Ook geen tikken van kleppen met een koude start. (en ook niet als ie warm is.. ;) ) Dus geen problemen met de nokkenassen of tuimelaars. Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen :? Toch geen slechte prijs voor deze best wel lekker lopende VF. :Y
 
Nee, de klepdeksels zijn er niet afgeweest, hij loopt en start prima.
Starten is zonder ratelen van de nokkenaskettingen, dus de spanners zijn goed. Ook geen tikken van kleppen met een koude start. (en ook niet als ie warm is.. ;) ) Dus geen problemen met de nokkenassen of tuimelaars. Tja, wat moet ik er nog meer van zeggen :? Toch geen slechte prijs voor deze best wel lekker lopende VF. :Y
( Enne...je mag deze altijd opknappen hoor! }) )
 
Laatst bewerkt:
@julesmushu dus met de vering zit het wel snor, ik las in de roadtest dat de voor en achtervering instelbaar zijn. is dit een lastige instelling of is het makkelijk te doen?
 
zit er trouwens een deuk in de rechter uitlaat??
ja, dat zie je goed, de uitlaten zijn niet de allermooisten meer en vertonen inderdaad rechts een deukje en wat krasjes.
Verstelling van de vering kan voor met een stelknop bovenop de vorkpoot en achter weet ik zo even niet.
 
maar vering is wel nog ok? ik verwacht natuurlijk niet dat ie snaarstrak is maar ik ben niet de lichtste (ruim 110 kg met pak en helm).

zit er steeds meer over te denken, wat kost zoiets ongeveer in verzekering?
 
maar vering is wel nog ok? ik verwacht natuurlijk niet dat ie snaarstrak is maar ik ben niet de lichtste (ruim 110 kg met pak en helm).

zit er steeds meer over te denken, wat kost zoiets ongeveer in verzekering?

Ook mensen met zware pakken kunnen gerust op de VF rijden. Ik weeg zelf tegen de 90 kilo (mijn weegschaal zegt iets meer, maar die geloof ik gewoon niet... :+ ) en ik merk niets van een slechte vering of iets dergelijks, die werkt gewoon goed.
Maar ik zou zeggen, een proefritje zegt alles, dus je bent welkom! :Y

Hmm. verzekering? Ik heb met korting e.d een premie voor een dergelijke machine (de VF staat op naam van mijn collega en die heeft 'm ook verzekerd) van een euro of 3-4 per maand. Maar dat hangt heel sterk af van hoe oud je bent, schadevrije jaren, regio etcetera. Volgend jaar is ie belastingvrij en ik weet niet of hij dan in een oldtimerverzekering kan (heb ik dacht eens wel een paar keer gelezen hier), maar die kosten echt maar een tientje of 3-4 per jaar.
 
Bij zo'n drievoudig afgeschreven oud beestje hoef je echt geen seconde stil te staan bij de vaste lasten. Een volle tank benzine is bijna duurder dan een jaar verzekering :Y
 
Bij zo'n drievoudig afgeschreven oud beestje hoef je echt geen seconde stil te staan bij de vaste lasten. Een volle tank benzine is bijna duurder dan een jaar verzekering :Y

Zeg, mooi is dat! In mijn verkooptopic! :( B|


:+ :+
 
gaaf!

op deze machtige V4 ben ik begonnen met rijden :]

rijdt echt heerlijk, lekker veel trekkracht dus dat rijdt erg soepeltjes, kenmerkend voor alle V4-honda´s *O*

*schopje*
 
Doet de teller t nu wel?
En hoe groot is deze fiets in t echt? Enig idee hoe iemand van 1.95 op zo'n fiets zit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan