VFighteR RC36-2

Ik zou misschien (afhankelijk van wanddikte) een ‘schoortje’ onder de ronding naar de duozit maken. Kan met buis, maar ook een strip die in de ronding is geslepen. Verder mooi slank en strak subframe, vaak ben je te bang...
 
Wijs project, kende het topic niet dus doorgelopen vanmorgen met een kop koffie in de baas zijn tijd, duurde iets langer dan gedacht, maar vette machine hoor!
Benieuwd hoe die er uit komt met extra seat.
 
grappig al die reacties over dat t te slap zou zijn.. is 22mm buis en dan dik wandig, subframe is nog niet klaar en er zitten al wel hier en daar wat verstevigingen in hoor ;) Ben maar niet bang, ik weet wel wat ik doe. Is niet het eerste klusje dat ik ooit heb gemaakt.

en idd SP1R vaak ben je te bang.

@TehNeo thanks ;)
 
Was het niet verstandiger geweest de onderste buis kort te houden en aan de bovenste te lassen en zo de las te belasten op duw in plaats van trekkracht?
 
Heb je ooit gemeten of uitgerekend wat rake/trail/offset nu is met het nieuwe front-end ?
Hoe stuurt het ?

nope, niet uitgerekend, wel is de busa vork een stuk korter dan de std vfr vork. Omdat de vork korter is zou de vfr dus veel meer op zn neus staan. Dit heb ik enigszins verholpen door een zo dik mogelijke spacer onder het onderste balhoofd lager te leggen. dit zodat de vfr dus niet zo mega op zn neus gaat staan. Verder heb ik de voorkvork zelf afgesteld naar mn eige idee/wens/gevoel en ik moet zeggen, de vfr stuurt erg lekker. Ik vind persoonlijk dat ie fijner en beter reageert met de busa vork als de std vork.
 
Meten is weten. Reden waarom ik het vroeg is dat ik een vfr 36II heb voorzien van een r1 voorkant uit 2004. Aangezien ik met die vfr race, komt het nauw met de nummers, en dat vraagt aanpassingen ....daarom de vraag, omdat ik het vermoeden heb dat het bij jou en velen met Street fighters 'wel werkt' maar niet perse een verbetering is tov de standaard geometrie ( vaak zijn de looks al een hele verbetering voor de meesten :-) ). Om het echt goed te doen moet je namelijk gaan spelen met t stukken en balhoofdplaten van allerelei makelij of custom laten maken, om goede nummers en daarmee stuur eigenschappen te bewerkstelligen.

De standaard balhoofd hoek van de vfr is 26 graden de offset 40 en ik vermoed van de busa bv meer richting de 24 graden en icm met de kleinere offset een hoge 90 voor de naloop ( 98 ? ). Dus 1:1 overzetten levert een grote naloop op, dat werkt wel maar is meer richting tour/chopper dan richting scheermes qua sturen....

Maar of dat prima is ligt natuurlijk ook aan wat je wensen zijn en je ervaring is qua motorrijden.

De pootbreedte is vooral vervelend qua draaicirkel vanwege het wijde frame voorraan en beperkt je maximale stuuruitslag, maar heeft verder (uitgezonderd extremen) geen invloed.

Overigens stak ik mijn standaard vfr poten reeds10 mm door de bovenste kroonplaat, en lag hij achter 5 mm hoger, om reeds vlotter te sturen ( daarmee verander je je balhoofdhoek natuurlijk ook. )

Understanding a Motorcycle's Rake and Trail

042417-ask-mo-rake-trail-offset-animated.gif
 
Laatst bewerkt:
Fork-Conversion-Details.jpg


Busa offset : 32mm.

Maar volgens mij niet in dit project gebruikt?
 
@Migilo, ik heb wel een busa vork gebruikt uit eerste generatie 😉

@Sander cr750, wat je zegt klopt ook zeker wel. Ik zal binnekort even wat meten voor je. De vfr stuurt zeker niet als een chopper of tour fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan