vfr 2005 .beiden dimlicht en waterpomp defect

gigi

Rookie
29 aug 2009
9
0
amsterdam
halllo

beiden dimlicht lampjes werken niet meer,zekering en lampjes zijn goed.
heb zelf nog geen tijd gehad om de bedrading te meten. maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft ??

waterpomp begint ook te lekken .is die te reviseren ???
 
Stuurschakelaar kapot?,of ergens corrosie tussen de stekkers,of een draadbreuk.
Waterpomp pakking en keerringen en onderdelen zijn wel te vervangen,lekkage
duid op een keerring of pakking of slang die lekt.
 
halllo

beiden dimlicht lampjes werken niet meer,zekering en lampjes zijn goed.
heb zelf nog geen tijd gehad om de bedrading te meten. maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft ??

waterpomp begint ook te lekken .is die te reviseren ???



Lampen zie mach4
waterpomp zal wss wel de mechanische keering zijn en die is voor de meeste motoren niet te repareren ( honda CX weer wel o.a.).
Wat voor motor is het??
En als de waterpomp lekt via een klein gaatje aan de onderkant dan kan je deze dus gewoon vervangen.
Ga nu dan niet slim doen om het gaatje dicht te maken, want dit is een beveiliging ter voorkoming dat het koelwater in je motorblok loopt.
En als dit allemaal niet het geval is alle slangen en aansluitpunten en de radiatordop controleren.
 
de lekkage van mijn waterpomp is antivries en lekt tussen de motorblok en de pomp maarja zal deze maar eerst moeten demonteren ..

wat betreft mijn verlichting ,er zit geen schakelaar in ,deze hoort automatich AAN te staan bij starten en contact aan ..zal maar verder ff zoeken ..maar alvast bedankt voor de reactie ...
 
de lekkage van mijn waterpomp is antivries en lekt tussen de motorblok en de pomp maarja zal deze maar eerst moeten demonteren ..

wat betreft mijn verlichting ,er zit geen schakelaar in ,deze hoort automatich AAN te staan bij starten en contact aan ..zal maar verder ff zoeken ..maar alvast bedankt voor de reactie ...



Dan heb je een usa uitvoering, en die werkt met een lichtrelay.
Deze is dan stuk.
Waterpomp even aan de onderkant bekijken of het via dat gaatje loopt.
Dan is het simpelweg vervangen.
 
zag net in het onderhoudsboekje een schema van de bedrading en idd bedrading gaat naar de relais toe.
heb je soms ook idee waar die relais zit ,in het boekje staat niets over de plek van de relais.
snelle reactie van je kevinblade ...hahaa
thanks
 
Even bij een Honda dealer vragen of er losse onderdelen verkrijgbaar zijn voor de waterpomp. Over het algemeen moeten de VFR waterpompen in zijn geheel vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan