VFR 400R CDI unit

vfrloco

Rookie
28 aug 2011
4
0
Hallo allemaal,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Ik ben sinds een aantal dagen in het bezit van een honda vfr 400r (nc30). Nu draait het blokje als een zonnetje tot aan de 9 duizend toeren. Daarboven is het net of ie geen lucht genoeg krijgt oid. Hij loopt wel verder in de toeren maar errug langzaam. Das behoorlijk irritant.

Nu heb ik me laten vertellen dat dit aan de CDI unit kan liggen. Vervanging door een HRC vervangingsunit zou uitkomst bieden. Weet iemand hier iets van? Waar kan ik zo'n CDI unit kopen?

VFRloco
 
Lijkt mij toch een typisch gevalletje van begrenzing zoals bij de vfr400 van mijn zoon (ringen met een kleine diameter in de inlaatrubbers ). Zijn motor reageert ongeveer hetzelfde
 
ringen in de inlaatrubbers. Welke inlaatrubbers bedoel je precies? En wat heb gedaan om eea te verbeteren? Waarschijnlijk ringen met grotere diameter maar hoe groot precies? Hoe rijdt de vfr van je zoon nu? Trekt hij lekker door tot aan het rode gebied?
 
Kun je niet eerst even wat verder zoeken naar 25kw afstelling van motoren?


Dan weet je ook beter waar je naar op zoekt bent, hoe het werkt en wat je er mee kunt doen.
 
ringen in de inlaatrubbers. Welke inlaatrubbers bedoel je precies? En wat heb gedaan om eea te verbeteren? Waarschijnlijk ringen met grotere diameter maar hoe groot precies? Hoe rijdt de vfr van je zoon nu? Trekt hij lekker door tot aan het rode gebied?
Inlaatrubbers vanaf de cilinderkop naar de carburateur.
Luchtfilter eraf , de gasschuif omhoog ,gashendel open en je ziet ze zitten.
Is niet verbetert, is nog steeds 25kW
Trekt wel door tot aan het rode gebied maar dat duurt even, en alleen in de lagere versnellingen. Top ligt op ongeveer 160 (100mijl)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan