Vfr 750 f gekocht !!!!!!

Senseo

MF'er
28 apr 2003
103
0
Groningen
YES !

Vandaag heb ik em opgehaald ! m'n VFR uit 93 !

Na mijn inrij periode.. :] op een suzuki gsx 550 es... ben ik overgestapt ! :)

Wat loopt dat mooi zeg....

Piccies volgen natuurlijk ! (vandaag bij ons in het noorden de heledag K&@$^T weer...)

Ik heb al het een en ander gelezen over de vfr (spannings regelaar e.d.)

maar ik wou toch nog wat dingen weten...

wat voor demper kan ik er opzetten om het geluid nog beter te laten klinken ?
heeft iemand een idee hoe ik aan NL boekjes kan komen ? (ja het is een duitser)

waarom staan bij motoren nooit beide koplampen aan??? mag dit niet ? en hoe krijg ik ze beide brandend...

Alvast bedankt voor de uitleg..

Gr Remko !
 
Laatst bewerkt:
Twee koplampen was toen verboden, als je ze nu continu aanzet dan moet je er rekening meehouden dat er 1 een grootlicht lens en reflector is.

Gefeliciteerd, en om je gerust te stellen, de Honda's gaan niet snel kapot, ze zijn meestal ook iets netter bereden.

Veel plezier.
 
probeer een piccie te regelen....

full
 
Gefeliciteerd met je aankoop, zul je geen spijt van krijgen.

Rij zelf met een BSM vampire uitlaat (hoog model) klinkt super en niet al te aso.

Heb beide koplampen aan t branden, gedaan door de motorzaak waar ik altijd kom, volgens mij was het geen probleem, ff doorlussen en klaar.

En sja, spanningsregelaar....als het je overkomt wil ik wel voor je naVFRagen welke je er dan op kan zetten, want er schijnt nu een ontzettend goede imitatie te zijn.

Wil je een sound van mijn demper horen,stuur dan ff mailtje, mail ik je de movie toe.

VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Koplampen: het is wel beter deze middels een relais te schakelen, de schakelaar op je clip-on kan anders wel eens doorbranden.

2e lamp kan gewoon branden, lens / reflector is OK.
 
Gefeliciteerd, weer een VFR erbij op het forum !!

Veel fijne km's toegewenst.

Ik heb zelf een ventilatortje op mijn spannigsregelaar gebouwd, nu kijken hoe lang hij het uithoudt, er staat nu 36000 km op mijn VFR.
 
Fantastische fiets die VFR. Heb er vijf jaar met veel plezier op gereden.
NL boekje is over het algemeen niet zo'n probleem. Ik heb destijds gewoon hond nederland en die hebben mij kosteloos een kopie opgezonden. Anders op vehikel kijken.
 
Gefeliciteerd man, ziet er goed uit :D

Ik heb het model voor die van jouw en er een Remus van een CBR900RR onder geklust en daar zit een lekkere rouwe sound in. Bij vol gas lijkt het nog het meest op een V8, met de juiste uitlaat, op volle toeren. Bij afremmen op de motor lijkt het een beetje op een Porsche. 8-)

Een vriend van mij heeft hetzelfde model als jij hebt, met een Harpoon uitlaat. Klink ook goed, iets minder zwaar dan de Remus en ik vind de uitlaat iets te iel vergeleken met de orginele. Maar ze zijn wel lekker goedkoop geloof ik.

Laser schijnt ook wel ok te zijn, nooit zelf gehoord. Jos Smit motoren heeft daar op dit moment aanbiedingen mee.
http://www.jossmit.nl/uitlaat.htm

Succes en veel :] plezier
 
Mooi ding. Effe dat rek eraf slopen. Mijn eerste motor was een 91 VFR. Prima motor. Ook één keer spanningsregelaar moeten vervangen. Verder alleen accu, banden en brandstof. Probleemloos aparaat.

Voor de betere grom kun je een Vampire monteren. Vervangt de bocht vanaf de knie en past op de originele montagepunten. Geeft een lekkere grom, mooier dan de originele in ieder geval.

Een vriend van mij kocht deze demper bij Struik in Leiden, maar er zijn vast ook andere leveranciers. Volgens mij kun je ook via het internet bestellen bij Struik.

http://www.onderdelen-struik.com/

Succes!
 
Je kan een handleiding downloaden op de site van de vfr ownersclub. Verder kun je bij elke motorzaak een werkplaatshandboek bestellen, of rechtstreeks bij Peters in Deventer. Ze leveren voor bijna alle types motoren wel een handleiding.
Ik heb zelf ook een Nederlandstalige versie liggen.


Wat de uitlaat betreft, ik rij zelf met een 88 er model met een Laser pro'd or. Volgas optrekken klinkt nu fantastisch.


:] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan