VFR 750, Wat doen met een kleine beurt

s3n

Rookie
26 feb 2006
29
0
's-Hertogenbosch
Alweer een maandje rijd ik nu rond op een Honda VFR uit 1995. Het beestje heeft al >60.000 gereden maar hij voelt nog steeds prima aan.

De vorige eigenaar heeft vorig jaar (4500 km. geleden) de motor een grote beurt gegeven, banden vervangen en de kleppen gesteld. Een nieuwe grote beurt staat weer voor volgend jaar op de planning.
Maar dit jaar wil ik zelf graag een kleine beurt geven. Linker handen heb ik niet, dus dat moet best te doen zijn denk ik.

Maar aangezien dit mijn eerste motor is, wat moet je dan allemaal doen?
 
Vorig jaar een grote beurt en maar 4500km gereden? Dan zou ik het houden bij nieuwe olie+filter. Eventueel remvloeistof verversen, maar dat is na een jaar volgens mij nog niet strikt noodzakelijk. Verder vooral :] , want niets rijdt mooier dan een RC36-II :}

PS: Kijk voor WPH van de VFR op de VFROC site. Daar staat het preciese onderhoudsschema ook in.
 
Vorig jaar een grote beurt en maar 4500km gereden? Dan zou ik het houden bij nieuwe olie+filter. Eventueel remvloeistof verversen, maar dat is na een jaar volgens mij nog niet strikt noodzakelijk. Verder vooral :] , want niets rijdt mooier dan een RC36-II :}

:^ verder niet aan gaan lopen kloten, helemaal niet nodig, alleen ff checken of idd de remolie al eens gedaan is en de blokolie verversen.
 
koelvloeistof verversen??? hoort niet bij een kleine beurt lijkt mij zo.

kleppen stellen hoeft trouwens maar om de 24.000 of zo en is (schijnbaar) mega veel werk;

bij een kleine beurt zou ik 't houden op:
-verversen olie & filter,
-controleren remblokken (maar als die aardig gesleten zijn doe ik dat voor elke langere rit)

wat zou je nog meer kunnen doen:
-bij dubieuze staat rem-/koppelingsvloeistof: vervangen (is meer iets voor grote beurt)
-controleren slijtage ketting & tandwielen;
-controleren balhoofdlager slijtage;
-luchtfilter?

enz. wat allemaal bij een grote beurt hoort.

Succes!
 
koelvloeistof verversen??? hoort niet bij een kleine beurt lijkt mij zo.

kleppen stellen hoeft trouwens maar om de 24.000 of zo en is (schijnbaar) mega veel werk;

bij een kleine beurt zou ik 't houden op:
-verversen olie & filter,
-controleren remblokken (maar als die aardig gesleten zijn doe ik dat voor elke langere rit)

wat zou je nog meer kunnen doen:
-bij dubieuze staat rem-/koppelingsvloeistof: vervangen (is meer iets voor grote beurt)
-controleren slijtage ketting & tandwielen;
-controleren balhoofdlager slijtage;
-luchtfilter?

enz. wat allemaal bij een grote beurt hoort.

Succes!


Kleppen stellen is niet megaveel werk, vooral niet als alles binnen de toleranties zit, maar voordat je er aan kunt beginnen ben je ff verder.

En de koelvloeistof ververs ik altijd met de olie. Om de kosten hoef ik het niet te laten
 
Terug
Bovenaan Onderaan