VFR 750F

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Kan iemand mij zijn persoonlijke mening eens geven over dit concept: Honda VFR 750F. Hoe deze rijdt, verbruikt, presteert, sensatie geeft, stuurt, betrouwbaar is. Scheelt het qua prestaties zoveel met het 800-model? Dank rees bij voorbaat.
 
Ik kan alleen oordelen over de VFR800. Dit is een fijne motor waar ik 26 maanden tot volle tevredenheid op gereden heb. Ze zeggen dat die injectie fietsen altijd zuipen, maar dat vondt ik nogal meevallen. met toeren haalde ik max 1:18 en met een avondje raggen dan ging het wel wat harder 1:12,5. Maar who cares als je maar lol hebt. De VFR had ik voorzien van een hoge Bos demper en die maakte dus een beter geluid als de standaard stortkoker. De hoge ruit voor de wintermaanden en corbin om lekker comfortabel te zitten.



:] :]
 
Ik heb er een gehad..momentje..

dit had die van mij: (engels want bikepics.. :) )

Honda VFR 750FR, 1994 build, J&S carbon exhaust, Dynojet kit. It now has 94,6 HP on wheel

hon-vfr750-94-bikepics-16901.jpg


geweldige fiets!! echt een aanrader, zowel voor mensen met sportieve aspiraties als toerders.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alleen oordelen over de VFR800. Dit is een fijne motor waar ik 26 maanden tot volle tevredenheid op gereden heb. Ze zeggen dat die injectie fietsen altijd zuipen, maar dat vondt ik nogal meevallen. met toeren haalde ik max 1:18 en met een avondje raggen dan ging het wel wat harder 1:12,5. Maar who cares als je maar lol hebt. De VFR had ik voorzien van een hoge Bos demper en die maakte dus een beter geluid als de standaard stortkoker. De hoge ruit voor de wintermaanden en corbin om lekker comfortabel te zitten.



:] :]
1 op 12,5 met ragwerk , dat is heeeeeel netjes
geen Vmax kopen 1 op 10 is goed haalbaar, kan je beter auto rijden dan zit je droog en is goedkoper 8-)
 
Als je een vollegig probleemloze motor wil dan moet je een vfr 750 f kopen.Ik heb er drie van gehad en met de laatste heb ik 100.000 km in 2,5 jaar gereden.Ook in de winter.Drie kleppen gesteld en verder alleen olie en oliefilter en luchtfilter verwisselen.Verder goed bijhouden en je hebt een fijne motor.De 750 F was zuiniger dan de 800.Gemiddeld 1 op 17,5 bij sportieve rijstijl. 100 pk aan het wiel als je een klein beetje aan de carburateurs rommelt(gasnaalden 1mm hoger), sproeiers van 93-model en carbon uilaat.Ik heb nog eentje in m\'n garage staan.Zie topic vfr 750 f 1991 bij gezocht en gevonden.
 
:? :? :?

Wat doet een VFR bij supersport?

:? :? :?

Ik geef toe dat je er lekker mee kan raggen, maar ik vindt het toch meer een sporttoerder dan een supersport (of zelfs een toersporter).

Ikweethetikbeneenzeikerd, maar de toerafdeling is al zo leeg..\ '(
 
Laatst bewerkt:
:? :? :?

Wat doet een VFR bij supersport?

:? :? :?

Ik geef toe dat je er lekker mee kan raggen, maar ik vindt het toch meer een sporttoerder dan een supersport (of zelfs een toersporter).

Ikweethetikbeneenzeikerd, maar de toerafdeling is al zo leeg..\ '(
Komt gewoon omdat er weinig toerders hier op het forum zitten...
 
Hele fijne all rounder, voor woon-werk verkeer, vakantie, touren, knallen, autobahn,
b-weggetjes... alles!
 
Terug
Bovenaan Onderaan