vfr 800 abs

fjr-rebel

MF'er
27 mrt 2005
41
0
raalte
Ik rij momenteel op een fjr , maar ben van plan over (terug) te stappen naar een 2006 model vfr 800 abs , wat is jullie ervaring met deze motor , wat vinden jullie v/h model en evt rij ervaringen met duo.
 
Niks mis mee (Honda schijnt zelfs het "aan-uit" karakter van de VTEC te hebben aangepakt), maar ik heb zo'n vermoeden dat je na de FJR dan toch wat koppel/vermogen gaat missen....
Eerlijk gezegd vind ik de VFR gewoon te weinig bieden voor de prijs, in verhouding tot veel concurrenten. Neemt niet weg dat het een mooie fiets is, waar op zich weinig mis mee is.
 
DE PRIJS IS INMIDDELS DOOR EEN AKTIE INC. abs 13990,00 EURO.(inc. cursesdag abs training)
Evt. met travelerpakket koffers, handvatverwarming,sportruit,tankpad voor slechts 400 euro.
Mijn vraag is dan ook is dit te duur , dacht dat het wel mee viel.
Heb vandaag een proefrit gereden , het is geen fjr , maar het viel mij niet tegen ,ook de duo niet. Werd goed voorgelicht bij ten cate in nieuwleusen , namen echt alle tijd voor je.
45848.jpg
 
Laatst bewerkt:
DE PRIJS IS INMIDDELS DOOR EEN AKTIE INC. abs 13990,00 EURO.(inc. cursesdag abs training)
Evt. met travelerpakket koffers, handvatverwarming,sportruit,tankpad voor slechts 400 euro.
Mijn vraag is dan ook is dit te duur , dacht dat het wel mee viel.
Heb vandaag een proefrit gereden , het is geen fjr , maar het viel mij niet tegen ,ook de duo niet. Werd goed voorgelicht bij ten cate in nieuwleusen , namen echt alle tijd voor je.
(Afbeelding)
Duur of niet duur is relatief. 'tligt eraan hoeveel geld je op je rekening hebt staan.
Ik heb (na inlevering van een EN500 '94)5500 euro betaald voor een nieuwe FZ6N.
Als je dan weet dat je voor die prijs van die vfr twee FZ6'n hebt(toch ook 72kw) dan heb ik mijn conclusie getrokken.
Maar gelukkig is eenieder vrij om (met zijn geld) te doen wat ie wil. *O* *O* *O*
 
Je bent de eerste Fjr rijder waarvan ik hoor dat ie naar iets anders wil..
Ik ben benieuwd of het je gaat bevallen.
Veel succes met je keuze!!! :) :) :) :)
 
Niets ten nadele van een triumph.
Maar dan gaat toch echt mijn voorkeur naar de vfr.
Veel mooiere lijnen, en betrouwbaarder, meer restwaarde.
Maar ja smaken verschillen gelukkig maar.
 
Duur of niet duur is relatief. 'tligt eraan hoeveel geld je op je rekening hebt staan.
Ik heb (na inlevering van een EN500 '94)5500 euro betaald voor een nieuwe FZ6N.
Als je dan weet dat je voor die prijs van die vfr twee FZ6'n hebt(toch ook 72kw) dan heb ik mijn conclusie getrokken.
Maar gelukkig is eenieder vrij om (met zijn geld) te doen wat ie wil. *O* *O* *O*


De VFR staat kwalitatief ook 2x boven de FZ6.

Je moet een budget fiets niet met een top of the bill allrounder vergelijken.

Sorry als ik beledigend over kom, maar zo is het wel.
 
idd het ingrijpen van het vtec moment is in toeren een beetje verlaagd ca 200 rpm en de overgang gaat gelijkmatiger.

waar je ff op moet letten is dat de starter valves eigenlijk standaard fout staan cq in het begin een groot verloop hebben. na het synchroniseren van deze kleppen is de overgang naar vtec heest niet meer voelbaar en dus beter te doseren.

verder zul je van die vtec geen spijt krijgen, behalve het verlies van een paar pk en wat koppel.

alleen die candy red kleur.................. wie dat verzonnen heeft verdient straf 8-)
 
Gewoon gaan voor de VFR 2006. Het probleempje met het aan/uit-karakter is simpel op te lossen met het goed afstellen (las ik hierboven ook al) en het monteren van een powercommander.

Dit laatste apparaatje deed ook al wonderen bij het type van 2004.

Tja en waarom een vfr. Heerlijke fiets: handelbaar, snel genoeg, comfortabel. Wel iets minder vermogen/koppel dan een FJR, maar zeker sportiever te rijden.

Ben begonnen op een type uit 1988, daarna een '97 er (nog steeds, die 750 is niet kapot te krijgen) en een '04.

De eerste op een gegeven moment maar ingeruild bij een kilometerstand van 98000 km. En dat alleen maar met gewoon onderhoud. Hoezo betrouwbaar!!!

Dus kom je wel een keer tegen op een VFR. Succes

P.s. ga eens bij de dealer langs voor een proefrit en ervaar het zelf. Daar kan gewoon niks tegen op.
 
Niets ten nadele van een triumph.
Maar dan gaat toch echt mijn voorkeur naar de vfr.
Veel mooiere lijnen, en betrouwbaarder, meer restwaarde.
Maar ja smaken verschillen gelukkig maar.

Yep, goede argumenten. Blijft ook wel een geweldige fiets. Ik heb zelf zo'n prachtige witte VFR 750 uit 1990 gehad. Ben ik erg blij mee geworden.

Dus..., veel plezier met je VFR :]
 
De VFR staat kwalitatief ook 2x boven de FZ6.

Je moet een budget fiets niet met een top of the bill allrounder vergelijken.

Sorry als ik beledigend over kom, maar zo is het wel.
De afwerking van de Honda is lichtjes beter, geef ik toe.
Over de levensduur; ik heb met de FZ6 op twee jaar tijd (zonder problemen starten of dergelijke) 50000 km gereden door weer en wind(en dat is er niet aan te zien), dus de 150000 zal die wel halen. Zoveel km's rijden echter weinige motorrijders met dezelfde motor.
Rijprestaties: 80kw tegenover 72kw (licht voordeel, maar wie gebruikt alle PK's)
Comfort:Ben met de FZ6 naar Kroatië en terug gereden zonder een centje pijn, de VFR hoeft dus niet beter te doen.
Verbruik verbruik van de FZ6 is niet weinig, 6,2 l, maar de VFR verbruikt meer 7,3 l
Vrijheid: De FZ6 durf ik een dag onbewaakt met een gerust hart in de stad te laten staan, de VFR zal dan misschien verdwenen zijn.
Besluit de VFR mag dan een betere motorfiets zijn :X , een meerprijs van 7000 euro ten opzichte van de FZ6 vind ik persoonlijk niet gerechtvaardigd. :N
Maar een mens zit raar in mekaar, mischien zie je me ooit zelf nog der mee rijden :+
 
jij blij met je fz , wij blij met onze VFR :)
weet je trouwens waar VFR voor staat ?
Voor Fijn Rijden ;) waar staaat FZ voor :?




*veel mensen denken dat geluk niet te koop is , ze weten zeker niet waar ze een VFR kunnen kopen :+
 
jij blij met je fz , wij blij met onze VFR :)
weet je trouwens waar VFR voor staat ?
Voor Fijn Rijden ;) waar staaat FZ voor :?




*veel mensen denken dat geluk niet te koop is , ze weten zeker niet waar ze een VFR kunnen kopen :+
VFR=veel fijne reparaties :+ .

@painter: meld je eens in dit topic, zou leuk zijn ;) .
 
Laatst bewerkt:
Rijprestaties: 80kw tegenover 72kw (licht voordeel, maar wie gebruikt alle PK's)
Comfort:Ben met de FZ6 naar Kroatië en terug gereden zonder een centje pijn, de VFR hoeft dus niet beter te doen.
rijden :+

Ga maar eens proefrijden met een V4, eigenlijk is dit het ideale blok; de voordelen van een 2 én 4 cilinder in één, zonder nadelen van beiden...

Qua comfort denk ik dat je toch harder aan het fluiten bent met zo'n lange reis op een VFR dan met een kale FZ6n...


Maargoed, iedereen koopt een motor vanuit zijn smaak en enthousiasme en daar valt niet over te twisten.. dit is in ieder geval mijn smaak en overtuiging ! :]

('98-er VFR800)
 
Ik heb zelf ook op een FZ6 proefgereden maar dat hoeft voor mij niet meer met alle respect voor de Yammie hoor, maar ik had gewoon zere ballen toen ik er vanaf stapte,is niet de fiets voor mij, kan me wel voorstellen dat iemand er blij mee kan zijn als je niet te veel eisen stelt aan een motorfiets qua luxe en afwerking ed en voor weinig (tov de VFR) erg veel plezier wilt hebben.

Maar dat is een overloze discussie en daar begin ik ook niet aan, maar de VFR is de fijnste fiets die ik heb gehad en ik heb er al wat gehad.

Ieder zijn smaak en mening (gelukkig)
 
Ga maar eens proefrijden met een V4, eigenlijk is dit het ideale blok; de voordelen van een 2 én 4 cilinder in één, zonder nadelen van beiden....


nou: de Sprint ST dan: 3pitter en dus koppel zoals een twin maar ook power zoals een 4 in lijn. })
 
Hilarisch dat je in de overtuiging bent dat een Honda betrouwbaarder is dan een Triumph trouwens... De tijd dat je op de parkeerplaats kon zien waar de Triumphs hadden gestaan, is toch echt voorbij hoor ;)
 
Hilarisch dat je in de overtuiging bent dat een Honda betrouwbaarder is dan een Triumph trouwens... De tijd dat je op de parkeerplaats kon zien waar de Triumphs hadden gestaan, is toch echt voorbij hoor ;)

Honda heeft natuurlijk niet voor niets een ijzersterk imago als het aankomt op betrouwbaarheid!
En van alle Honda modellen staat vooral de VFR bekend als absoluut bulletproof, dus zijn opmerking is zeker wel terecht.

Niet dat Triumph slecht is, maar voordat ze dezelfde reputatie hebben als een VFR zijn ze wel even verder... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan