VFR 800 uit 2000 kilometerstand

Broodjekroket

Rookie
4 jul 2021
15
4
Hoi,

Ik heb VFR 800 uit 2000 op het oog met een kilometerstand van 71.000. Is dat veel? Of juist weinig? Hoeveel kilometers kan zo'n VFR hebben?
 
De vfr blokken staan er om bekend dat ze zeer bulletproof zijn. Een vfr-kenner zal zeggen dat deze bij 71.000 goed ingelopen is.
 
Mijne heeft inmiddels 76k gelopen…zijn keigoed behalve spanningsregelaar (100 euro) en dynamo (200euro).

Mechanisch verder eigenlijk niet stuk te krijgen… ;)
 
Ok, en aan de buitenkant kan ik niet zien of er een iemand op gereden heeft met een creatievere rijstijl, wheelies en stoppies, veel gas geven bij koud motorblok etc. Kun je dat überhaupt ergens aan merken, misschien tijdens een proefrit?
 
Ok, en aan de buitenkant kan ik niet zien of er een iemand op gereden heeft met een creatievere rijstijl, wheelies en stoppies, veel gas geven bij koud motorblok etc. Kun je dat überhaupt ergens aan merken, misschien tijdens een proefrit?
Bij elke tweedehandse motor moet dat gaan afvragen, is merk onafhankelijk.

Gewoon je verstand gebruiken, is moeilijk als je je droommotor ziet, en 500 euro ofzo eraf voor beurt achteraf.

Tegen de 2k voor goede bij. 2000 vfr

Eerste klappers zijn banden (300) ketting (200) etc…de rest is optisch want je kunt er niet in het blok kijken.Wellicht onderhoudsrekeningen erbij en achteraan bellen.

Ik heb in de nazomer 4 jaar geleden 3k (2005) voor de mijne betaald en in de winter 800 euro aan verspijkert, nogeens set banden van 250, daarna een dynamo van 400 erin…voor de rest benzine en gaan met de vfr…

2FF638C2-25F6-4DC9-9690-B619D5CE0408.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zoals Swet al aangeeft; het blok krijg je moeilijk stuk, kunnen letterlijk tonnen aan.
Algemene uiterlijke staat zegt wel iets over het gebruik van vorige eigenaars.
Let op goed laden, want de spanningsregelaar is berucht...al zijn daar uitstekende vervangers voor.
 
Het is een Honda dus je weet al dat de spanningsregelaar het gaat begeven.
Honda is prima spul, maar een goede SR dat wil blijkbaar niet lukken??
Als ie dan toch stuk gaat, NIET weer vervangen met een originele Honda-SR.
Voor Blackbird lijkt Carmo ca €140 een veel betere vervanging voor de SR. (Carmo is met mosfet)
Maar dat zal je voor een VFR dan zelf moeten uitvinden. (mss wel dezelfde als voor de BB?)

De gereden km's hoef je echt niet bang voor te zijn.
71k is zeker nog niet veel. Een afstand van 2 ton moet makkelijk kunnen. (mijn FZ staat ook op 208k)
Het enige wat prijzig zou kunnen zijn is nwe set banden, nwe kettingset of beurt met kleppen stellen. (laatste 2 als je dat láát doen)

In het verleden was voor een auto 100.000 een soort mijlpaal. Als ie meer had gereden, dat wilde je niet.
Toen kreeg ik een Mazda 626. Stond uiteindelijk 375.000 op de teller. De 1e koppelingsplaat zat er nog in!
Maar ineens was 't afgelopen omdat er 1 zat te slapen en vol bij mij naar binnen reed. Total-lossje!
 
Als je je echt zorgen maakt over de SR en altenator, spreek met de verkoper af dat jullie samen Vdc doormeten op de accu en Vac op de generator.

Neem een micrometer mee en meet de dikte van de remschijven. Inspecteer voering remblokken.


70k op een VFR us geen probleem, tenzij de originele olie er nog in zit..... _O-
 
Ik wil niet weten hoe die olie er dan uit ziet, soort appelstroop?! _O-
En van de gefrituurde spanningsregelaar van Honda's weet ik af.
Ok, ik zal de nodige slijtage onderdelen checken. Bij de balhoofd lagers schijn je een soort knak te voelen, klopt dat?
 
Motor op middenbok, iemand duwt achterkant omlaag. Jij stuurt van links naar rechts. Voel je een duidelijk dood punt dan mogen er nieuwe lagers in. Of dat ECHT moet bepaal je zelf.
 
Of tijdens proefrit een stoepje of muurtje opzoeken en voorzichtig je koppeling op laten komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan