VFR als trekker

Misschien een idee om dat toch nog te doen? O-)
We zijn 11 jaar en een zijspanbak verder, en je bent er misschien bijna aan toe ;-)

Als er geld over is voor de spuiter wordt het een mat zwarte streep met 2 zilveren biesjes..... Zoniet word ie zwart gerold....
 
Idee klinkt goed. Maar je besteed het aan belangrijke zaken zag ik in je topic.
Spuitwerk is achteraf beter over te doen dan dat.
 
Misschien een idee om dat toch nog te doen? O-)
We zijn 11 jaar en een zijspanbak verder, en je bent er misschien bijna aan toe ;-)

De huidige bak waar ik sinds 2015 mee rijd, is nu aan de beurt voor de spuiter.
De cobra streep komt hier niet meer op.
Wordt ook weer door de zelfde spuiter gedaan, en loopt nu alweer twee maanden uit |(

Voorvork keeringen na 11 jaar ook maar eens preventief vervangen. Ook JFJ verkorting blijft zoals hij is.
1x nieuwe voorwiel lagers gemonteerd nadat ik soms na een bocht moest pompen. Nu weer prima.
Was eerst nog van plan om naar een voorband te gaan zoals Vox88000, maar daarvoor is de ruimte tussen de poten net te krap.
Dus gewoon weer de zoveelste Lasertec gemonteerd, dat gaat verder prima.

Inmiddels bijna drie maanden, en heb de zaak weer in elkaar gezet.
Aflopen vrijdag juf van de school van de meiden opgehaald.
Ze was 25jr op school. Zijspanritje viel wel in het water, maar kon mooi mijn nieuwe pak testen.
Achteraf toch wel apart dat het de vrijdag voor de school sluiting was.
Nieuwe pak was ik wel aan toe, en wilde hem voor mijn reis naar Noorwegen 5 juni aanschaffen.
Tijdens beurs weekend naar motorkleding center in Zutphen gereden, en daar met 10% korting de Revit Posseidon gekocht.
Jas, broek en laarzen met gelamineerd goretex. Dikke prijs, maar ook wel echt waterdicht.
Maar vermoeden is dat Noorwegen ook wel in het gedrang gaat komen..

Oktober staat nu spuiten van de bak alsnog gepland.
 
Helaas hebben we Noorwegen moeten schuiven naar '21.

Maar gelukkig wel weer aan het genieten in de Alpen nu. Dit jaar in het Drautal dicht bij de Weissensee. Foto's van vandaag op de Malta hochalmstrasse. Bij de Kolnbreinsperre geweest.
 

Bijlagen

  • IMG-20200720-WA0011.jpg
    IMG-20200720-WA0011.jpg
    465,2 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20200720-WA0009.jpg
    IMG-20200720-WA0009.jpg
    364,1 KB · Weergaven: 22
Nou na drie weken en 4000km stuurplezier zijn we het laatste nachtje in Cochem. Fantastische vakantie gehad, en enorm getroffen met het weer. Vooral het Sloveense deel wat aan Italië en Oostenrijk grenst vond ik geweldig mooi. De beide apen hebben weer geen kik gegeven dan alleen dikke duimen omhoog en een lach van oor tot oor. Vrachtwagens tellen, kleurplaten maken en afspeellijsten luisteren. Top!!

Nog wat highlights van een welkome vakantie na een opgesloten voorjaar.
 

Bijlagen

  • image-9282a0db-3291-4037-bf7d-76c4c81f6598.jpg
    image-9282a0db-3291-4037-bf7d-76c4c81f6598.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 33
  • image-0429db73-8004-45b4-b76f-1b0ad5d4c812.jpg
    image-0429db73-8004-45b4-b76f-1b0ad5d4c812.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 32
  • image-86a3b410-d9e3-4c8b-b9f9-61e7d9d709b8.jpg
    image-86a3b410-d9e3-4c8b-b9f9-61e7d9d709b8.jpg
    2,6 MB · Weergaven: 28
  • image-cbe52762-1fff-44a2-a9d7-3e4b90f03cc3.jpg
    image-cbe52762-1fff-44a2-a9d7-3e4b90f03cc3.jpg
    2,1 MB · Weergaven: 23
  • image-417139e3-8c0b-45c8-8b2a-fcf9bb4bf5c5.jpg
    image-417139e3-8c0b-45c8-8b2a-fcf9bb4bf5c5.jpg
    691,2 KB · Weergaven: 26
  • image-ad4501ea-8da4-474a-a31d-826ff96af41b.jpg
    image-ad4501ea-8da4-474a-a31d-826ff96af41b.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 27
  • 20200802_142626.jpg
    20200802_142626.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 27
  • 20200725_132053.jpg
    20200725_132053.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 34
  • 20200802_154159.jpg
    20200802_154159.jpg
    656 KB · Weergaven: 36
  • 20200725_134557.jpg
    20200725_134557.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 36
  • 20200802_150517.jpg
    20200802_150517.jpg
    2,5 MB · Weergaven: 32
Joh, ik was nog geabonneerd op dit topic.. wat blijft het een gaaf span die VFR trekker 👍🏻

Ben ondertussen alweer een aantal jaren spanloos maar soms begint het toch weer te kriebelen 🙄, zeker bij het zien van die foto's!
 
  • Geweldig
Waarderingen: JFJ
Nou na drie weken en 4000km stuurplezier zijn we het laatste nachtje in Cochem. Fantastische vakantie gehad, en enorm getroffen met het weer. Vooral het Sloveense deel wat aan Italië en Oostenrijk grenst vond ik geweldig mooi. De beide apen hebben weer geen kik gegeven dan alleen dikke duimen omhoog en een lach van oor tot oor. Vrachtwagens tellen, kleurplaten maken en afspeellijsten luisteren. Top!!

Nog wat highlights van een welkome vakantie na een opgesloten voorjaar.

En als ik het zo bekijk, aanhanger mee . Dan ben ik aan tentje mee en op diverse campings gestaan?

Mooi hoor, wil ik ook gaan doen met het doen nu onze kleine meid groter wordt!
 
Dat is ook super tof om zo 3!!! weken vakantie vol te kunnen maken lijkt me!

Het is jullie gegund hoor, maar een klein beetje jaloezie is wel moeilijk om te onderdrukken 😉
Kan ik in mee voelen. :Y

Zelfs in periode met vrouwlief met eigen motor en grote zijspan bak en beide werk in onderwijs, niet verder gekomen dan met het hele spul één dorp verderop een ijsje scoren. :P

En inmiddels binnenkort de jongste 18. En dat spul leeft hier vrijwel alleen via beeldschermpjes. :X


Maar gegund hoor! 👍
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Ook super blij dat het zo kan! Heel veel geluk dat onze meiden het geweldig vinden, anders is 4000 km ook niet haalbaar. Ze hebben allebei een tasje met wat tekenspullen en een schriftje. Daar vermaken ze zich de hele rit mee. En de muziekbox, met K3, Mega Mindy, Samson en Gert en de minidisco buldert op standje strom in de bak. Word volop mee gezongen onderweg.
Er word druk gezwaaid naar andere weg gebruikers en worden dikke duimen en handkusjes toegeblazen naar mij wanneer ze zich even omdraaien in t span. Kortom een hele blije moeder!

En natuurlijk word er wel eens gemopperd onderling, maar dat zou in de auto niet anders zijn! Voordeel daar, daar horen we niks van 😂🤣
 
Ook super blij dat het zo kan! Heel veel geluk dat onze meiden het geweldig vinden, anders is 4000 km ook niet haalbaar. Ze hebben allebei een tasje met wat tekenspullen en een schriftje. Daar vermaken ze zich de hele rit mee. En de muziekbox, met K3, Mega Mindy, Samson en Gert en de minidisco buldert op standje strom in de bak. Word volop mee gezongen onderweg.
Er word druk gezwaaid naar andere weg gebruikers en worden dikke duimen en handkusjes toegeblazen naar mij wanneer ze zich even omdraaien in t span. Kortom een hele blije moeder!

En natuurlijk word er wel eens gemopperd onderling, maar dat zou in de auto niet anders zijn! Voordeel daar, daar horen we niks van 😂🤣
Prachtig toch. Het rijden vind die van ons prima,maar kamperen is een ander dingetje ☹️
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Inmiddels zijn motor en bak gescheiden. Na 5 jaar is de bak toch echt aan de spuit klus toe, en zal komend voorjaar weer bijpassend met verlichting en enkele andere grappigheden weer een mooie combinatie zijn.
Frame is er af en motor gaat voor grote beurt.
zijspan wiel nieuw rubber. Hopelijk zit de vakantie er qua Corona opnieuw in.
 
Inmiddels zijn motor en bak gescheiden. Na 5 jaar is de bak toch echt aan de spuit klus toe, en zal komend voorjaar weer bijpassend met verlichting en enkele andere grappigheden weer een mooie combinatie zijn.
Frame is er af en motor gaat voor grote beurt.
zijspan wiel nieuw rubber. Hopelijk zit de vakantie er qua Corona opnieuw in.
Gewoon gaan, doen hevu en el presidente ook gewoon met de driewielers en tenttrailer. Fuck de Corona en blijf op je zelf
 
Inmiddels zijn motor en bak gescheiden. Na 5 jaar is de bak toch echt aan de spuit klus toe, en zal komend voorjaar weer bijpassend met verlichting en enkele andere grappigheden weer een mooie combinatie zijn.
Frame is er af en motor gaat voor grote beurt.
zijspan wiel nieuw rubber. Hopelijk zit de vakantie er qua Corona opnieuw in.
Tussendoor thuis de zaak afgemaakt, en zodoende de spuiter te weinig achter de broek gezeten. Helaas is hierdoor de bak nog steeds niet klaar. Wel heb ik vandaag het frame spul weer van de coater gekregen. Eerdaags dus alles er weer aan, en hopen dat de bak er voor de bouwvak weer op kan. Mede door de verbouwing dit jaar geen pasjes vakantie, maar een camping in Afferden. Niet minder veel zin in.

met de solo naar Bertje is het plan.
 
Tussendoor thuis de zaak afgemaakt, en zodoende de spuiter te weinig achter de broek gezeten. Helaas is hierdoor de bak nog steeds niet klaar. Wel heb ik vandaag het frame spul weer van de coater gekregen. Eerdaags dus alles er weer aan, en hopen dat de bak er voor de bouwvak weer op kan. Mede door de verbouwing dit jaar geen pasjes vakantie, maar een camping in Afferden. Niet minder veel zin in.

met de solo naar Bertje is het plan.
is het nog niet tijd voor de lang gehoopte vfr1200 ?
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Nee hoor, deze is nog steeds naar volle tevredenheid. Is wel een tweede, eigenlijk derde Voxan, en een CRF1000 bijgekomen. MB8 en VFR800FI zijn de deur uit.
 
Heb trouwens wel eens gehersenspind over een 1200, maar lang gehoopt is die zeker niet. Vorig jaar bijna een gekocht voor solo gebruik, maar is toch de Afrika twin van Truusopdesuus geworden.
 
hej, heb je het frame nu juist zwart laten coaten?

was die niet juist grijs gemaakt om te matchen met het vfr frame ?


heb je die spuiter nu dan al wel aan gekregen?
volgens mij heb je m vorig jaar ook al een keer de bak gebracht en toen toch weer ongespoten retour gekregen?

lijkt me knap frustrerend... en erg lastig om je dan te blijven beheersen tenzij de prijs er natuurlijk naar is dat je maar geduld moet hebben...
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Hulp frame aan de motor wat grotendeels uit zicht is, is grijs gebleven. Motor heeft ook veel zwarte accenten en denk dat het wel mooi staat. Het is meer bedoeld om het frame wat meer te laten wegvallen tegen de rest. Probeersel, ga het zien.

klopt idd, maar toen zat de bak in maart nog aan de motor, wat me deed besluiten af te zien van zijn uitstellende gedrag.
Ik heb hem om dat te voorkomen deze keer al op 10 oktober gebracht. Dan was het mooi voor de winter, en zeker voor in het voorjaar klaar. Nou vergeet het dus maar. Er kwam blijkbaar een bewerkelijke Porsche tussendoor. Na de nodige frustratie heb ik het nu los gelaten en gebruik ik het span van de M.C. voorlopig.

de wetenschap dat het resultaat onberispelijk wordt is de reden dat hij daar nog blijft staan. Ik wacht het wel af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan